ادامه زنده گیری سگ های ولگرد در کرج/ شهروندان مشکل حیوانات را به ۱۳۷ اطلاع دهند

برخی از اهالی شهرک وحدت کرج به سرویس مشکلات مردم گفته اند که سگ های ولگرد در این شهرک، باعث مشکل برای آنها شده است. شهرداری کرج می گوید واحد امحای حیوانات این نهاد، آماده همکاری با مردم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکل حیوانات ولگرد در شهرهای امروزی، مسئله پیچیده ای شده. از یک سو، کشتار این حیوانات ممکن است تبعاتی مانند اعتراض فعالان حقوق حیوانات و محیط زیست را به دنبال داشته باشد و از سوی دیگر، زنده گیری و مهار جمعیت این حیوانات و نگهداری از آنها، بسیار مشکل و هزینه بر است. با این حال، مردم حق دارند در محل زندگی خود، هر روز با سگ و گربه ولگرد دست و پنجه نرم نکنند و از این حیوانات ایمن باشند. 

یکی از کاربران که به نمایندگی گروهی از مردم شهرک وحدت کرج، در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته، به این مسئله اشاره کرده و نوشته: باسلام ما جمعی از اهالی شهرک وحدت، شهرستان فردیس کرج از شهرداری منطقه 10 کرج خواهشمندیم نسبت به جمع آوری سگهای ولگرد از خیابانها ومحله های شهرک اقدام نماید .تا خدایی نکرده اتفاق ناگواری برای اهالی شهرک نیوفتاده است.

در همین رابطه با مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ کرج موضوع را مطرح کردیم. او گفت: جمع آوری سگها به عهده سازمان پسماند شهرداری است که زیر مجموعه شهرداری محسوب می شود. سازمان پسماند واحدی به نام امحای سگ های ولگرد دارد که این واحد، اقدام به زنده گیری حیوانات، عقیم سازی و نگهداری از آنها می کند.
این مسئول اعلام کرد جهت حل مشکل مردم شهرک وحدت، اقدام به مکاتبه با سازمان پسماند خواهد کرد تا مشکل مردم از طریق اقدام این سازمان، برطرف شود.
روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری کرج نیز در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: شهرداری کرج سالهاست اقدام به کشتار سگ ها و سایر حیوانات ولگرد نمی کند. بلکه واحد امحای حیوانات این شهرداری اقدام به جمع آوری و زنده گیری کرده و حتی اگر گربه نیز برای مردم مزاحمت داشته باشد جمع آوری می شود.
این روابط عمومی با اشاره به اینکه در مرکز "حلقه دره" کرج حیواناتی که جمع آوری شده است در یک سوله ای نگهداری می شوند، از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات ولگرد مراتب را با سامانه ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند تا بلافاصله شکایت شهروندان ثبت و پرونده تشکیل و مشکل به صورت سیستماتیک پیگیری و رفع شود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    6 8
    چرا زنده گیری با تیر خلاصشون کنید
  • کوروش درخشان A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    2 3
    سارقان بخصوص مسلح و مزاحمان نوامیس و مشروب فروشان را به کی باید گزارش کنیم ....؟ اختلاس کنندگآن که البته اشخاص محترم هستند...
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    5 3
    اخه مگه سگ و گربه چه آزاری دارن؟ والا فقط تو کشورهای عقب مونده اینطور با حیوانات رفتار میشه. زنگ بزنیم 137 بیان بدبخت هارو ناقص و زخمی کنن و برن. من وجدانم هرگز قبول نمی کنه.
  • امیر A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    2 2
    دروغه من خودم دیدم تو شهر گرمدره که جز کرجه شهرداری با تفنگ سگها رو می کشت
  • الیکا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    2 3
    اگه قراره این حیوانات زبان بسته رو بگیرین ببرین با تزریق اسید زجر کششون کنید بهتره همونجایی که میگیرین خلاصشون کنید
  • بی نام IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    باسلام درمنطقه شهر ك بهارستان كمالشهر هم سگ زياد است شهردار ي يك اقدام موثر بكند
  • مهناز A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    2 1
    ما تعدادی از اولیا مدرسه راهنمایی شهیدناصرعبدالی منطقه شش واقع در خیابان قرنی خیابان کلانتری هستم متاسفانه در کنار مدرسه وچسبیده به مدرسه اقدام به هتل سازی نموده وکنار دیوار مدرسه ای که حداقل 500 دانش اموز دارد اقدام به گود کاری به عمق 3040 متر نموده اند که فقط با یک دیوار کهنه قدیمی این قسمت عمیق از مدرسه تفکیک گردیده است بدتر از این موضوع جرثقیل بزرگی در کنار مدرسه ودقیقا بالای حیاط مدرسه مشغول جابجایی قطعات میباشد در حین کار جرثقیل دانش اموزان با وحشت در قسمت دیگر جمع وفرار میکنند کجای دنیا بالای سر 500 دانش اموز جرثقیل کار میکند ای کاش چشمان نگران مادرانی که صبح نور چشمان خود رو به این فضا میسپارند ببینید عاجزانه خواهشمندیم قبل از وقوع هر فاجعه ای به این موضوع رسیدگی گردد .
  • کوروش A1 ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    سلام بیایدگرمدره درتمامساعات حتاشلوغ درکوچه ها بلواراصلی امیرآبادتاانتهایکوهک بالی بیست سگ ولگردخواهید دید گرمدره شده زیستگاهی بسیارمناسب برای نژادهای بسیارخوب سگهای ولگردوهمین امر باعث ازدیاد تولیدمثل روافزونشان شده