گویا جدی جدی حمید خان بهبهانی، وزیر راه‌وترابری رضا نخجوانی را رفتنی کرده است.

محمد حسین مهرزاد: دیروز منابع متعددی خبر عزل آقا رضا (کاپیتان رضا نخجوانی، رییس سازمان هواپیمایی کشوری) را به ما دادند و گویا جدی جدی حمید خان بهبهانی، وزیر راه‌وترابری ایشان را رفتنی کرده است.

علت برکناری آقا رضای داستان هنوز معلوم نیست اما ما به بخشی از خدمات شایان ایشان در عرصه حمل‌ونقل هوایی کشور اشاره می‌کنیم و تضمین می‌دهیم اگر شما مدیر هوایی محترم هم همین کارها را سرلوحه کار خود قرار دهید،عزل نمی‌شوید:

سیلی: برای نمایش اقتدار لازم است جلوی چشم نمایندگان مجلس چنان سیلی‌ای به گوش یک مدیر بخش خصوصی بزنید که صدایش از اتاق کمیسیون عمران به صحن علنی برسد. آقا رضا با اینکه قد و قواره کوچکی دارد اما سیلی زدن و اقتدار را خوب فهمیده است. ما هم که آنقدر به ایشان گیر می‌دهیم از سیلی می‌ترسیم وگرنه کلی حرف نزده داریم.

سقوط: جان مردم در اولویت اصلی ماست. گفتن این جمله در اولین مواجهه با خبرنگاران به شما مدیر محترم توصیه می‌شود. شما باید تلاش کنید پس از این جمله امیدوارکننده به سرعت هواپیما‌ها را یکی پس از دیگری به زمین بزنید. نگران جان مردم هم نباشید شما پیشتر گفته‌اید برایتان مهم است. از آنجایی که شما فکر می‌کنید کلا با رسانه‌های خنگی طرف هستید هیچ‌وقت به ذهنتان نمی‌رسد که ممکن است رسانه‌ای نتواند معنی جمله اول را با عملکرد شما بفهمد. آقا رضا به خوبی موفق شد در دوران ریاستش هواپیماها را چنان به زمین بکوبد که مردم جان به لب شوند.

نقص فنی: این عبارت واقعا جامع است. پس از آنکه هواپیماها را با تاخیرهای اعصاب خردکن به آسمان فرستادید آن بالا باید یک بلایی سرش بیاید که مجبور به فرود اضطراری شود. این مساله در صورت تکرار می‌تواند بهترین امتیاز شما برای بقا باشد. شما با دق‌مرگ کردن مسافران می‌توانید اعتماد آنها را به تمامی پرندگان از هواپیما گرفته تا مرغ عشق و فنچ سلب کنید. از این طریق می‌توانید کاسبی پرنده فروش‌های خیابان مولوی را هم کساد کنید و آنها را به شغل‌های دیگری راهنمایی کنید.

تخصص ویژه: اگر تا پیش از این شنیده بودید یک مدیر باید در حوزه مدیریت‌اش تخصص داشته به یک گوش پزشک مجرب مراجعه کنید. ما خودمان چند بار مراجعه کردیم اما هربار گفته‌اند مثل اینکه حرف توی گوشمان نمی‌رود. علت لزوم مراجعه شما را با مثالی شرح می‌دهیم: آقا رضا که قرار است به زودی مقام بهترین مدیر هوایی را کسب کند دانشجوی فوق‌لیسانس حقوق است و گواهینامه خلبان 2 را از آموزشکده هوانوردی گرفته است. خلبان2 کسی است که نمی‌تواند هدایت هواپیماهای پهن پیکر را در دست بگیرد. یعنی احتمالا آقا رضا تا حالا نتوانسته به فرمان یک بوئینگ دست بزند.البته یک منبع آگاه به ما گفت در یکی از بازدیدها یواشکی به جای خلبان نشسته و قام قام بازی کرده. حالا هی بگویید نمی‌شود. دیدید که آقا رضا کرد و شد.

بین‌المللی باشید: شما به هیچ‌وجه نباید خود را محدود به مرزهای داخلی کنید. استعداد خود را کشف کنید. کافی است در عرض یک هفته دو، سه تا از هواپیماهایتان در چند جای مختلف جهان دچار نقص فنی شود. سرسره بازی روی باند در کی‌اف اوکراین و ترکیدن لاستیک در بمبئی در این موارد توصیه می‌شود. آقا رضا برای این شاخصه هم بهترین نمونه است.

فرمانبردار باشید: سلسله مراتب اداری در همه جای دنیا حرف اول را می‌زند. اما در ایران اگر می‌خواهید معاون وزیر خوبی شوید باید دستورات وزیر را کشک حساب کنید. یعنی اگر وزیر به شما دستور داد فلان کار را انجام بده، بگویید: نمی‌خوام شاهد این مثال هم مربوط به آقا رضای قصه است. ماجرای هواپیمای کیش‌ایر و درج نام جعلی برای خلیج همیشه فارس را که می‌دانید. وزیر راه‌وترابری با آن همه دبدبه و کبکبه به آقا رضا گفت به مسوولان کیش‌ایر بگو از مردم معذرت‌خواهی کند. آقا رضا هم پیرو اصل دستور و کشک گفت نمی‌خواهم،اصل ماجرا مشکوکه. البته یک شاهد عینی گفت:وقتی آقا رضا داشته این حرف‌ها را می‌زده تحت تاثیر آهنگ مشکوکم مشکوکم به تو بوده است.

داشتن یک سخنگوی زبده: این مورد هم شرط مهمی است که ما چون آقا رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری را خیلی دوست داریم، این اصل را می‌گذاریم برای یک طنز جداگانه.درس‌های امروز تمام شد. فردا درس‌های بعدی موفقیت در مدیریت هوایی را به شما می‌گوییم.ما می‌خواستیم با هر مصاحبه آقا رضا طنزی مرقوم کنیم اما ایشان آنقدر جذابیت دارد که هر خبری پیرامونش منتشر شود قابلیت تبدیل شدن به یک طنز را دارد. همین جا از آقا رضا که معلوم هم نیست تا کی رییس بماند تشکر می‌کنیم که این آخر سالی باعث شد حقوقی که می‌گیریم حلال باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • homayun SE ۱۱:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
    0 0
    با تشکر ، شما همه چیرو گفتید و زحمته منو کم کردید .