زندان ایلام دیگر جا ندارد/ جمعیت کیفری ایلام رو به رشد است

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: جمعیت زندانیان زندان مرکزی ایلام بسیار بیشتر از ظرفیت استاندارد این زندان است لذا نمی‌توان امور اصلاحی و تربیتی را به نحو مطلوب انجام داد.

به گزارش ایسنا، «اکبر محبی» در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: نگهداری زندانیان مستلزم صرف هزینه و اعتبار خاص است زیرا با توجه رشد جمعیت کیفری استان نیاز به امکانات و فضای فیزیکی بیشتر احساس می‌شود .

وی با نارضایتی از اختصاص بودجه کم به زندان‌های استان افزود: تزریق اعتبار و اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه‌ها و بخصوص زندان مرکزی جدید استان بسیار لازم و ضروری است.

محبی تصریح کرد: مشکلاتی از قبیل سخت و زیان‌آور بودن شغل زندانبانی، رشد روزافزون جمعیت کیفری استان، نیاز به تعمیر و نگهداری زندان‌ها و حفاظت فیزیکی آن، کمبود فضای فیزیکی، تأمین اسلحه و مهمات، تخصیص سرانه اندک برای زندانیان، هزینه بالای نگهداری مددجویان، وابستگی اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی به اعتبار و بودجه، تأمین خوراک پوشاک و هزینه نگهداری مددجویان و سربازان وظیفه و ماهیت انتظامی، امنیتی و غیراقتصادی بودن زندان‌ها، باید توجه جدی به این دستگاه شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =