استاندار البرز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، از تشکیل تیم های تخصصی به منظور بررسی وضعیت چارت نیروی انسانی دستگاه های اجرایی تازه تأسیس استان بمنظور تعیین تکلیف وضعیت کارکنان بلاتکلیف در دستگاه ها خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"سیدحمیدطهائی" صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاونان ، نماینده مردم کرج در خانه ملت، جمعی از مدیران کل در سالن شهدای دولت استانداری و با محوریت بررسی وضعیت نیروی انسانی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی کارکنان بعنوان یکی از ابزارهای کار در برنامه ریزی توسعه استان مورد تأکید ما است و به راحتی از کنار آن نمی گذریم.
وی با تأکید بر اینکه تیمی از دستگاه های اجرایی استان باید در این رابطه به فوریت تشکیل شود، افزود: هر یک از دستگاه ها بصورت مجزا با مدیران و کارشناسان باید مسائل و مشکلات را بررسی و خروجی آن به جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت تصمیم گیری نهایی راه پیدا کند.
طهائی گفت: ماحصل نتایج جهت اجرا و صدور دستور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه خواهد شد.
بررسی سیاست های کلی نظام اداری، در قالب 26 بند، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، واکاوی نقشه راه اصلاح نظام اداری، همچنین آسیب شناسی وضعیت نیروی انسانی در استان البرز از محورهای این شورای استانی به شمار می رفت.
نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های اسلامی و کرامت انسانی، عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی، بهبود معیارها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی، رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تأکید بر عملکرد توانمندی جایگاه و ویژگی های شغل و شاغل، زمینه سازی جذب نیروی متخصص در استانهای کمتر توسعه یافته، چابک سازی ، متناسب سازی در جهت تحقق اهداف چشم انداز، توسعه نظام اداری الکترونیک، دانش بنیان سازی نظام اداری از محورهای بررسی شده در این شورا بود.
تبیین نقش و ساختار دولت، استقرار دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری، مدیریت سرمایه انسانی، رصد وضعیت تشکیلات دستگاه های اجرایی و اعلام گزارش هیئت اعزامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی از جمله دیگر محورهای این شورا بشمار می رفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =