پرسش یک کتاب؛ چرا زن‌های بسوز و بساز با همه چیز کنار می‌آیند؟

رمانِ «دیشموک، سرزمین نت‌های تلخ» به نویسندگی شقایق فیروزی، این پرسش را مطرح می‌کند که «چرا زنان، این چنین تسلیم و رام سرنوشت، بسوز و بساز با همه چیز کنار می‌آیند؟»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «دیشموک، سرزمین نت‌های تلخ»، نوشته شقایق فیروزی، توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان به چاپ رسیده و روانه بازار شده است.

رمان، قصه دختری است به نام رستا که سال‌هاست گرفتار آشفتگی خواب و کابوس‌های شبانه است. به اصرار خواهرش، به روانکاو مراجعه می‌کند و بعد از آن، داستان، بازگشت به گذشته دختر است؛ گذشته‌ای پنهان مانده که کابوس‌هایش را ساخته است. در خلال رفت و برگشت‌ها به گذشته و حال قهرمان داستان، خواننده از یک طرف با مشکلات زن امروزی مواجه می‌شود. زنی که در پایتخت زندگی می‌کند و از دید زنان به اصطلاح غیرشهری، خوشبخت است و از طرف دیگر با زنانی آشنا می‌شود به اسم زنان دیشموکی و مشکلات عدیده آن‌ها.

سوالی که در این رمان مطرح می‌شود، این است که نکند نطفه همه زن‌های ما را در دیشموک بسته‌اند که این چنین تسلیم و رام سرنوشت، بسوز و بساز با همه چیز کنار می‌آیند؟

راوی این رمان، نمی‌داند ژن این انفعال را با خود حمل می‌کند یا نه و در طول داستان از پس ترس‌ها حرکت می‌کند به سمت آگاهی‌هایی که زن دیشموکی از مواجهه با آن می‌ترسد.

این رمان، در ۱۲۷ صفحه در قطع رقعی با قیمت ۵۰۰۰۰ تومان توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    0 0
    بسوز بساز چه صیغه مزخرفیه اونایی که دیدگاه رفیق حیات به همسرشون دارند دیدگاه قابل احترام و ارزشمندیه.