تعصب و غیرت بر رویکردهای ملی و ایرانی و نام خلیج همیشه فارس از جمله موضوعاتی است که به هیچ‌وجه نمی‌توان از آن پا پس کشید.شوخی با این موضوع و تشکیک در برخورد با این ماجرا هم از جمله موضوعاتی است که همچون اصل ماجرا جاری است و نباید به آن هم شک کرد.

به نوشته روزنامه جهان صنعت:بی‌توجهی هواپیمایی کیش‌ایر به ذکر واژه مجعول در هواپیماهایش و عذرهای بدتر از گناه ریاست سازمان هواپیمایی کشوری که عذرخواهی وزیر راه و ترابری را به حاشیه برد هم از مصداق‌های چنین رفتارهایی است که تحمل آن در قاموس هیچ ایرانی نمی‌گنجد و حتی قابل بخشش هم نیست.

چراکه در قاموس هر ایرانی وطن پرستی، تعرض به نام جغرافیای ایران، تعرض به خاک و نام وطن است و در این قاموس دفاع از مواضعی که به نفع دشمنان این مرز و بوم باشد، عین خیانت و آب به آسیاب دشمن ریختن است که تمامیت ارضی ایران زمین را به خطرمی‌اندازد.

در همین راستا ،تلاش مذبوحانه یک سایت پر بازدیدکننده (ت) که با یک گزارش و فیلم مشکوک از هواپیمای یادشده تلاش کرده بود به کارگیری واژه مجعول در این پرواز را گاف خبرنگاران جلوه دهد با خطاهای مشهود تصویری و نگارشی خود نشان داد که می‌خواهد به کار بردن واژه مجعول برای خلیج همیشه فارس را از دامن کیش‌ایر و رییس سازمان هواپیمایی که خود را پشت چنین رسانه‌ای مخفی کرده است، پاک کند.

اما نکته جالب اینجاست که این فیلم پر مساله و سراسر اشکال نه‌تنها نتوانست این لکه ننگ در کارنامه کیش‌ایر و سازمان هواپیمایی را پاک کند بلکه حتی باب تازه‌تری را در این قائله باز کرد که عین تهمت‌زنی به مسافران این پرواز و خبرنگاران رسانه‌های جمعی بود چراکه شش روز پس از اعلام چنین خبری و پس از اعلام بازرس وزارت راه و عذرخواهی وزیر چنین فیلمی در سطح بالایی به صورت سفارشی بر سایتی غیررسمی قرارمی‌گیرد تا صورت مساله پاک شود و درد مردم از نامهربانی خودی‌ها بیشتر شود.

به هر سو با تمام این موضوعات شنیده‌های نگارنده از این موضوع حکایت دارد که سر منشا این رفتارهای غیراصولی در راه برکناری است و قرار است شخص دیگری از سوی وزیر راه‌وترابری به عنوان رییس سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شود.

این خبر خوب را به فال نیک می‌گیریم و خبر برکناری (احتمالی) رضا نخجوانی را تایید مسوولان ارشد کشور بر پاکی خون شهدایی می‌دانیم که برای حفظ خاک‌مان در خون خود غلطیدند. در همین رابطه و با وجود ابهام‌های فراوان در زمینه جایگزین‌های رضا نخجوانی، نام رییس سابق در محافل غیررسمی بیشتر شنیده می‌شود و گمانه‌زنی‌هایی هم از حضور احتمالی کاپیتان خلیلی که سابقه خوبی در هوانوردی ایران از خود به جای گذاشته وجود دارد.

حضور کاپیتان خلیلی در این کسوت را با وجود تسلط و سابقه خوبی که در اقتصادی‌سازی یکی از ایرلاین‌های زیانده داشت را می‌توان فرصتی تازه برای بخش هوایی کشور دانست که با احتمال حضور وی به سمت تخصص‌گرایی خواهد رفت.

اما در دیگر گمانه‌ای که این روزها مطرح است، حضور احتمالی رییس سابق سازمان هواپیمایی است که دست‌کم کارنامه خوبی را در این سازمان به‌جا گذاشته بود. شاید آیت‌الکرسی‌هایی که وی صبح به صبح می‌خواند، مانع سقوط هواپیماهای ایرانی در دوران مدیریت وی بود اما نباید فراموش کنیم که رفتن وی دلایلی فنی و علمی نداشت و در دورانی وی از این کسوت رفت که پست تازه‌ای در وزارت راه و ترابری ابداع شده بود به نام قائم مقام وزیر راه‌وترابری!

در نهایت باید به این نکته هم اذعان داشت بازگشت کاپیتان خانلری که این روزها دیگر باید دکتر خانلری بخوانیمش نه‌تنها عامل ضعف وزارت راه‌وترابری محسوب نمی‌شود بلکه نشان‌دهنده قدرت مدیریتی وزیر راه‌وترابری و اصلاح امور به حساب می آید چراکه کمتر کسی است که نداند رفتن خانلری با میل و رغبت وزیر راه نبود و بازگشت وی می‌تواند تمام حواشی وزیر راه‌وترابری را در حوزه حمل‌ونقل هوایی کاهش دهد زیرا جمله کارشناسان این حوزه می‌دانند که دکتر خانلری مدیریت با ثباتی از خود نشان داده‌اند و در سال‌های حضور خود هیچ‌گاه مسایلی را که امسال در حوزه هوانوردی تجربه کردیم به ثبت نرسانده بود.

امیدواریم که وزیر راه‌وترابری در حدود همین گمانه‌زنی‌های انجام شده تصمیمی عاجل را اخذ کند تا پایانی بر سیاسی کاری در حوزه‌ای تمام فنی و علمی را بتوانیم متصور باشیم و در نهایت یک بار دیگر شجاعتی مثال زدنی از وزیر راه‌وترابری را ببینیم چراکه اعتقاد داریم این قائله که بسیاری برای آن پایانی چون استیضاح وزیر راه را نوشته‌اند قائله‌ای سیاسی است و با اقدامی شجاعانه می‌توان به رویکرد علمی و فنی بازگشت. آقای دکتر بهبهانی رسالت ما گفتن بود و الباقی کار انتظار است برای دیدن رویکرد و اقدام شما.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    0 0
    دیگر ما یقین داریم که خبر آنلاین یک سایت دروغ گو و عامل مافیای صنعت هوایی است .لعنت خدا و شهیدان وامام شهیدان بر شما خاپنان به کشور.
  • مجيد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    0 0
    محسن جان اين خبر نقل قول از جهان صنعت است نه نظر سايت خبر. البته اگر خود وزير بركنار شود خيلي بهتر است.