ناظران و کارشناسان، تغییر مدیر عامل و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی را به انتخابات ریاست جمهوری آینده ارتباط می‌دهند.

الیزا ذوالقدر: سرانجام و پس از حرف و حدیث های مکرر درباره سازمان تامین اجتماعی و به دنبال چالش‌ها یاخیر بر سر روزنامه خورشید، مدیر عامل این سازمان تغییر کرد و حسینعلی ضیایی جای خود را به علی ذبیحی مشاور رییس جمهور در امور منابع انسانی داد.

این تغییر و تحول که اخبار آن روز یکشنبه این هفته منتشر شد، در چند ماه گذشته نیز زمزمه های آن شنیده شده بود، اما ظاهرا هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده و حتی هنوز مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

دربانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تا این لحظه اطلاعی از این خبر نداریم، تاکید کرد: در حال حاضر ضیایی ـ مدیر عامل این سازمان ـ در اتاقش در سازمان نشسته است. وی با اذعان بر اینکه هر روز چنین موضوعاتی مطرح می‌شود، گفت: گاهی این اظهارنظرها ضعیف و گاهی قوی می‌شود، اما هنوز حکمی در این رابطه صادر و یا اطلاعی به سازمان داده نشده است.

البته شواهد و قرائن تغییر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی محکم‌تر از آن است که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت. بر اساس اخباری که تقریبا همه خبرگزاری‌های معتبر مخابره کرده‌اند، علی ذبیحی پس از تایید هیات دولت به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انتخاب شده است.

نکته جالب توجه این است که مسائل پیش آمده در مورد روزنامه خورشید -که قرار بود دومین خورشید طلوع کرده در آسمان صبح ایران باشد اما روز به روز تحلیل رفت و هماکنون در قالب یک روزنامه 16 صفحه ای ضعیف منتشر می‌شود- به عنوان یکی از مهمترین دلایل تغییر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.

روزنامه خورشید که تاکنون بارها در کادر آن تغییر و تحولات گسترده‌ای به وجود آمده است، با وجود هزینه‌های کلانی که نزدیک به 20میلیارد تومان تخمین زده می شود، از زمان انتشار (عید فطر امسال) نتوانست خواسته های تاسیس کنندگان و گردانندگان آن را تامین کند. حاشیه‌هایی که به واسطه حضور یک روزنامه‌نگار مشهور منسوب به اصلاح‌طلبان در این روزنامه به‌وجود آمد و پس از آن، اختلافات مدیریتی و استعفای سردبیر و موسس روزنامه نیز مزید بر علت شد تا خورشید مطبوعاتی دولت، خیلی زود غروب کند.

با این‌حال به نظر می رسد دولت قصد دارد در آستانه انتخابات، این روزنامه را که گفته می‌شد برای تشریح دستاوردهای دولت در حوزه رفاه و تامین اجتماعی منتشر می شود، سر و سامانی دهد.

بر اساس آنچه که در خبرها آمده، تغییرات مدیریتی سازمان تامین اجتماعی تنها به مدیرعامل ختم نمی شود و اعضای هیات مدیره این سازمان را نیز در بر می گیرد. از حسن‌زاده، اعتمادزاده، صداقت و آزمندی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره این سازمان نام برده می‌شود، اگرچه این ترکیب هنوز نهایی نشده است.

چنین تغییراتی در صورت نهایی شدن برای نخستین بار پس از انقلاب است که در سازمان تامین اجتماعی رخ می دهد. تغییر اعضای هیات مدیره تأمین اجتماعی در حالی است که یکی از اعضای فعلی، از ابتدای انقلاب در هیات مدیره این سازمان حضور داشته است.

سازمان تامین اجتماعی از گردش مالی بالایی برخوردار است و سهام تعداد زیادی از شرکت‌های سرمایه گذاری به این سازمان تعلق دارد.

ذبیحی کیست؟
در نگاه اول به سوابق اجرایی و مدیریتی دکتر علی ذبیحی، آنچه که به چشم می خورد سمت فعلی وی در دولت نهم به عنوان مشاور احمدی نژاد در امور منابع انسانی است. ذبیحی در جریان انتخابات نیز مسوول امور استان‌های ستادهای مردمی احمدی نژاد بود.

وی عضو هیات علمی دانشگاه صنعت آب و برق، دکترا در مهندسى مکانیک کاربردى و از اولین گروه اساتید مدیریت و بهینه سازى مصرف انرژى در کشور است.

وى همچنین از بنیانگذاران انجمن علمى نگهدارى و تعمیرات (نت ایران) و دبیر اجرایى و علمى در کنفرانس‌هاى متعدد ملى و بین‌المللى است. مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی سوابق سیاسی قابل توجهی نیز دارد. او گذشته از این‌که یکى از فعالان انجمن‌هاى اسلامى دانشجویان ایرانى خارج از کشور و عضو حزب جمهورى اسلامى است، عضو شوراى مرکزى جامعه اسلامى مهندسین، تشکیلاتی که مهندس باهنر به عنوان پدر معنوی آن شناخته می‌شود نیز هست.

عضو شوراى مرکزى جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامى و هیأت اجرایى و امور استان هاى شوراى هماهنگى نیروهاى انقلاب اسلامى (آبادگران)، مسئول امور استان‌هاى ستادهاى مردمى دکتر احمدى نژاد در انتخابات نهم ریاست جمهورى بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۳
    0 0
    رسالت تامین اجتماعی حمایت از اغشار مردم است. روزنامه به عنوان ابزاری برای اطلاع رسانیست و برای صرفه جویی در آگهی ها و جلوگیری از انشار اخبار کذب در مورد این سازمان است. کم شدن تعداد صفحات روزنامه نه تنها خللی در سازمان ایجاد نمی کند بلکه از لحاظ مالی بسیار به صرفه است. متاسفانه امروز هر کم خرد و کم هوشی دست به قلم شده و نام مقدس روزنامه نگار بر خود میگذارد. ای کاش قبل از نوشتن این مطلب از قوه ادراک و تفکر دیگر دوستانش استفاده میکرد تا به این صورت مورد مضحکه قرار نگیرد.
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۰
    0 0
    به هر جهت گویا مدیران کارآمد و دلسوز در حال برکناری هستند ضیایی با تمام کار آمدی هایش برکنار شد .
  • واحد اتوبوسرانی شرکت فرودگاهی عقاب IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
    0 0
    با تشکر از مسئولین محترم سازمان تامین اجتماعی که والحق والانصاف الکترونیکی نمودن سیستم تامین اجتماعی را میتوان جهاد اکبر نامید .