۰ نفر
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵
جشنواره روز جهانی کودک

روز جهانی کودک روزی است که برای یادبود و افتخار کودک شناخته شده است . کشورها و سازمانهای بین المللی مختلف روزهای متفاوتی رو بعنوان روز کودک اعلام کرده اند و آن را جشن می گیرند .

خبرگزاری خبرآنلاین-البرز:سازمان ملل در چنین روزی در سال 1959 اعلامیه حقوق کودک و در سال 1989 نیز کنوانسیون حقوق کودک را تصویب کرد .
در مقدمه ی کنوانسیون حقوق کودک آمده است :"کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی ،محبت و تفاهم بزرگ شود "
در ایران روز 16 مهرماه به عنوان روز جهانی کودک جشن گرفته می شود .
روز جهانی کودک یادآور حقوق کودک نیز به همه ی ما می باشد .پیمان نامه حقوق کودک همه ی این تکالیف را به ما یادآور می شود و از ما می خواهد که بدان پایبند باشیم این پیمان نامه که در سال 1989 میلادی در سازمان ملل به تصویب رسیده دارای یک مقدمه و 54 ماده است که چهار اصل پایه ی آن به شرح زیر است ؛
1.هیچ کودکی نباید از تبعیض رنج ببرد
2.زمانی که در رابطه با کودک تصمیم گیری می شود باید منافع عالیه آنان در راس قرار گیرد .
3.کودکان حق حیات داشته و باید رشد کنند .
4.کودکان حق دارند آزادانه عقاید و نظرات خود را ابراز کنند و در تمامی اموری که به آنها مربوط می شود این نظرات باید مورد توجه قرار گیرد .
به همین منظور و برای گرامیداشت این روز عزیز مرکز پیش دبستانی و مهدکودک آرشین جشنواره ای رو در روز شنبه 18 مهر در پارک بانوان جهانشهر با همکاری شورای شهر و سازمان پارکهای کرج و بهزیستی استان البرز هماهنگ کرده است که در آن بهترین مامان و باباهای دنیا بهمراه کودکان عزیز می توانند ساعات شاد و دلنشینی رو در کنار مسئولین آرشین سپری کنند . برنامه های ورزشی گوناگونی هم با هماهنگی تربیت بدنی استان در نظر گرفته ایم مثل برگزاری مسابقات سه چرخه سواری . اسکواش .فوتبال و همینطور پایگاههای نقاشی کودک .سفال . کاردستی و کلی برنامه شاد و مهارتی برای اینکه خانواده ها بتوانند از بودن در کنار هم لذت ببرند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =