۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶

به گفته رئیس کارگروه خودرو در اجلاس دی 8 ،خودروی اسلامی زمانی که متوقف می شود ، خاموش خواهد شد و بعد به شکل اتومات به محض اینکه پا روی پدال گاز می گذاریم خودرو روشن می شود.

براساس اظهارات روشنی مقدم ، این تکنولوژی که به میکروهیبرید معروف است اولین مرحله ای است که برای ساخت این خودرو در این اجلاس مورد تصویب قرار گرفته است .

وی در تشریح جزییات این تکنولوژی تصریح کرد : این تکنولوژی بویژه مناسب شهرهای بزرگ است که ما با ترافیک وتوقف های پی در پی مواجهیم. براین اساس عملیاتی شدن تکنولوژی میکرو هیبرید باعث صرفه جویی در انرژی می شود. یعنی چنانچه فناوری میکروهیبرید در خودروها طراحی و پیاده شود بین 5 تا 10 درصد صرفه جویی در انرژی خواهیم داشت.خودروهای هیبریدی خودروهای دوگانه سوز هستند اما در مراحل میکروهیبرید از دو نوع سوخت استفاده نمی کنیم .

او افزود: استفاده از این تکنولوژی باعث می شود زمانی که اتومبیل در حالت توقف است سوخت مصرف نشود وبه هدر نرود. در مراحل بعدی نیز می توان ازانرژی های اینرسی یا انرژی های گرمایی استفاده کرد . به این معنا که این انرژی ها تبدیل به انرژی های الکتریکی شود. برای عملیاتی کردن این تکنولوژی ها، مهمترین نکته این است که قیمت تمام شده نهایی شود تا خودرو با قیمتی مناسب عرضه شود.

روشنی مقدم با اشاره به اینکه این ایده اکنون مورد توافق کشورهای عضو قرارگرفته است، گفت: قرار شده مطالعات اقتصادی آن ظرف 6 ماه آینده انجام شود و در نشستی که توافق شد در استانبول داشته باشیم، این ایده را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه درگروه  دی 8 سه کشور ایران، ترکیه  ومالزی در زمینه خودروسازی دارای تجربه هستند گفت: طراحی خودرو با کمک این سه کشور محقق خواهد شد و در این میان ایران نقش ویژه ای را خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    2 0
    عزیز جان اگر بخواهی با این خودرو در تهران حرکت کنی که باید ماهی یکبار استارت عوض کنی.باز هم کار بدون کارشناسی.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    0 0
    خاموش شدنش ديگه با خداست