دکتر روانشناس قلابی در البرز دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که با وجود مدرک سیکل ، خود را دکتر روانشناس معرفی کرده و با دادن مشاوره و تدریس در مراکز علمی از شهروندان کلاهبرداری می کرد ، خبر داد .

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پايگاه خبري پليس ،سردار «بخشعلي کامراني صالح» گفت : در پي تشکيل يک فقره پرونده شکايت در پليس آگاهي شهرستان فرديس مبني بر اغفال زني از سوي يک دکتر روانشناس به نام «م» پيگيري موضوع در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت .
وي گفت : پس از تحقيقات اوليه مشخص شد که شاکي از طريق يکي از سايت هاي اينترنتي از فردي که خود را دکتر روانشناس معرفي کرده با واريز مبلغي وجه نقد به حساب وي خدمات مشاوره اي دريافت کرده در حاليکه پس از چندين نوبت ارائه خدمات مشاوره شاکي پي به کلاهبردار بودن وي مي برد ، با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله اکيپي از مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي تحقيقات تکميلي را در اين خصوص آغاز کردند.
سردار کامراني صالح افزود : طبق اظهارات شاکي با توجه به اينکه نامبرده با راه اندازي سايت شخصي در فضاي مجازي اقدام به معرفي خود به عنوان دکتر روانشناس کرده است تحقيقات در خصوص شناسايي سايت مذکور آغاز شد و پس از چندين شبانه روز تحقيقات ميداني و اقدامات اطلاعاتي گسترده در نهايت سايت اينترنتي و محل زندگي متهم در شهرستان ملارد شناسايي شد .
اين مقام انتظامي تصريح کرد : متهم در سايت مذکور با معرفي خود به نام دکتر روانشناس اقدام به تبليغ در خصوص مشاوره روانشناسي در منزل ، برگزاري جلسات و همايش هاي علمي و سخنراني در ارگان ها و سازمان هاي مختلف ، تدريس دردانشگاه ها و مراکز آموزشي مي کرد .
وي در ادامه اظهار داشت : پس از استعلام از کانون روانشناسي ودانشگاه علوم پزشکي و تاييد تقلبي بودن مدرک دکتري نامبرده ، ماموران پليس آگاهي فرديس با دريافت نيابت قضايي به شهرستان ملارد اعزام و در مراجعه به منزل وي در بازرسي از آنجا تعدادي مدارک و اوراق تقلبي مانند کارت ويزيت تحت عنوان دکتر روانشناس ، استاد دانشگاه وعضو هيئت علمي داراي بورد تخصصي از کشورهاي اروپايي ، چندين عددلوح تقدير از مقامات برجسته دولتي و علمي ، 3 جلد کتاب با موضوعات روانشناسي تاليف متهم ، تعدادي مهر جعلي از کانون روانشناسي ومشاوره و ساير ارگان هاي دولتي کشف شد.
سردار کامراني صالح گفت : متهم پس از انتقال به پليس آگاهي شهرستان فرديس در بازجويي هاي ماموران به جرم خود مبني بر کلاهبرداري از شهروندان اعتراف کرد و اذعان داشت که با داشتن مدرک سيکل به مدت 7 سال است که با برچسب مدرک دکتري روانشناسي از دانشگاههاي معتبر اروپايي از شهروندان کلاهبرداري کرده است .
فرمانده انتظامي استان البرز در پايان بيان داشت : با توجه به احتمال کلاهبرداري اين فرد از افراد متعدد ، شهرونداني که به اين شيوه و يا توسط اين فرد مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند مي توانند جهت پيگيري شکايت خود به پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان فرديس - خيابان دکتر اهري مراجعه کنند.
گفتني است ، متهم همراه با پرونده متشكله به دادسرا اعزام و با رأي مراجع قضايي روانه زندان شد .

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =