کمک بلاعوض 4 میلیون پوندی دولت انگلیس به صنعت گیم این کشور

دولت انگلیس باهدف تضمین ادامه ساخت گیم های باکیفیتی مانند Tomb Raider و Grand Theft Auto 4 میلیون پوند به کارآفرینان این صنعت کمک می‌کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، طبق برنامه‌ریزی 4 سال آینده به استارتاپ هایی که بتوانند نسل جدید بازی‌های ویدئویی را در این کشور توسعه دهند کمک مالی 25 و 50 هزار پوندی می‌شود.

برانی اساس کمپانی‌های بازی‌ساز تا سال 2019 در مرحله اولیه پروژه با تأیید مقامات 25 هزار پوند کمک بلاعوض می‌گیرند تا بتوانند نمونه اولیه / Prototype خود را بسازند و اگر کمپانی موفق شود وارد فاز بعد از نمونه اولیه شود، مبلغ 50 هزار پوند دیگر می‌گیرد.

مقامات انگلیسی می‌گویند ساخت بازی Grand Theft Auto توسط تیم «راک‌استارنورث‌اسکاتلند» و بازی Tomb Raider توسط کمپانی مستقر در لندن بنام Eidos نشان می‌دهد که استعداد بازی‌سازی در این کشور وجود دارد و با کمک به استارتاپ های بازی‌ساز می‌توان به نسل بعدی گیم سازی در این کشور کمک کرد.

مقامات تأکید می‌کنند با حمایت درست و صحیح می‌توان با ادامه ساخت بازی‌هایی مانند Runescape، Monument Valley و Candy Crush امیدوار بود.

گزارش سپتامبر گذشته نشان می‌دهد 1908 کمپانی گیم سازی در انگلیس وجود دارد که از این تعداد می‌توان به 12 هاب منطقه‌ای عمده اشاره کرد که شامل برایتون، کمبریج، کاردیف، داندی، ادینبورو،گیلفورد و آلدرشات، لیورپول، لندن، منچستر، آکسفورد، شفیلد و روتردام، وارویک و استراتفورد هستند.

به نوشته وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش؛ صنعت گیم در انگلیس روزانه 4.5 میلیون پوند پول به اقتصاد این کشور پول تزریق می‌کند و 19 هزار نفر مستقیم در صنعت گیم مشغول فعالیت هستند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    4 1
    مغز متفکر این دو بازی هر دو انگلیسی هستن
  • یاسر RO ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 1
    همین جی تی آ وی توی روز اول 800 میلیون دلار فروخت و فقط توی سه روز شد 1 میلیارد دلار و رکورد سریعترین فروش میلیاردی رو هنوز هم داره و تا الانم 54 میلیون نسخه فروخته حساب کنین چه سودی میکنن :|
  • بی نام RO ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 1
    یک عده تفاوت انگلیس و بریتانیا رو نمی دانند این بازی اسکاتلندی هست نه انگلیسی
    • بی نام RO ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
      2 4
      یک کلام از زبان مادر عروس