استعفای محمد خاکپور از سرمربیگری تیم ملی امید، باعث ناراحتی حبیب کاشانی شده است.

میثم بهرامی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال امید ایران قهرمان غرب آسیا شد و در بازگشت این تیم به ایران، محمد خاكپور سرمربی تیم ملی از سمت خود كناره گیری كرد. این استعفا به قدری برای حبیب كاشانی مدیر تیم امید گران تمام شد كه او با ناراحتی، فرودگاه را ترك كرد و حاضر نشد در مراسم استقبال از تیم امید بماند.
ماجرا از این قرار بود كه بعد از قهرمانی تیم ملی امید در غرب آسیا، محمد خاكپور با سایر مسئولان این تیم به مدت 50 دقیقه درمورد برنامه های آینده صحبت كرده بود و در این جلسه، خاكپور حتی یك كلمه هم از تصمیمی كه در ذهنش داشت صحبت نكرد. به همین دلیل كاشانی به هیچ وجه فكر نمی‌كرد كه خاكپور بخواهد به تیم ملی پشت كند.
البته كاشانی دغدغه‌هایی بابت مسائل فنی تیم ملی ایران داشت چراكه تنها حریف قدرتمند ایران در غرب آسیا عربستان بود كه در آن مسابقه هم ایران در حالی كه جلو بود، بازی را مساوی كرد. مباحث انتقادی مطرح شده از تیم امید هم در قطر خیلی باز نشد تا بعد از بازگشت تیم به تهران، با خیال راحت درمورد آن صحبت كنند. شاید این ترس وجود داشت كه در راه صعود به المپیك، تیم های قدرتمند حریف ایران می شوند و ممكن است اتفاقی كه در بازی با عربستان رخ داد، در بازی با این تیم‌های گردن كلفت تكرار شود. اما با این حال كاشانی اجازه نداد تمركز خاكپور و تیمش به هم بریزد و اجازه داد آن‌ها كارشان را در غرب آسیا پیش ببرند.
بعد از بازگشت تیم ملی امید به تهران هم حبیب كاشانی به فرودگاه رفته بود تا برای آن‌ها مراسم استقبال بگیرد. اما وقتی می شنود كه محمد خاكپور بازیكنان را جمع كرده و به آن‌ها گفته كه دیگر سرمربی تیم ملی امید نیست، شوكه می‌شود. او این قدر شاكی می شود كه فرودگاه را ترك می كند. كاشانی كه برای در اختیار گذاشتن انواع امكانات در اختیار تیم امید همه كار كرده بود، توقع نداشت ناگهان خاكپور استعفا بدهد و برود.
البته خاكپور هم برای این مدل از استعفا دادن توجیه خودش را داشت. او كه قصد داشت حتما از تیم ملی جدا شود، فكر می كرد كه اگر بخواهد استعفایش را در جلسات مطرح كند، با مخالفت كاشانی مواجه خواهد شد و كاشانی تلاش می كند كه او را حفظ كند. اما خاكپور تصمیمش را گرفته بود و می خواست طوری خداحافظی كند كه دیگر برگشتی در كار نباشد.
اما چه چیزی باعث شد كه خاكپور ناگهان از سرمربیگری تیم امید كناره گیری كند؟ دلیل عمده و اصلی این كناره گیری، قرارداد فدراسیون با كادر فنی تیم ملی امید بود. قراردادی كه فدراسیون فوتبال به محمد خاكپور پیشنهاد داد، 250 میلیون تومان به علاوه پاداش 250 میلیونی در صورت صعود به المپیك بود. اما یك بند در آن وجود داشت كه باعث شد خاكپور هیچ وقت پای این قرارداد را امضا نكند. در این بند نوشته شده بود كه اگر خاكپور علیه فدراسیون مصاحبه كند، فدراسیون می تواند به صورت یك طرفه قرارداد را لغو كند و هیچ خسارتی هم ندهد.
خاكپور از طرفی ناراحت بود كه چرا رقم قراردادش آن هم با وجود پاداش صعود به المپیك، تقریبا 10 درصد قرارداد كارلوس كروش است و از طرفی اصولی كه او در زندگی كاری اش دارد، اجازه نمی‌داد كه وجود آن بند در قرارداد را تحمل كند. البته مایلی كهن و دستیاران خاكپور پای این قرارداد را امضا كرده و پولشان را هم گرفته اند. اما خود خاكپور تا حالا هیچ پولی از فدراسیون نگرفته و دلیلش هم امضا نكردن همین قرارداد بوده است.
خاكپور سر اصولش هست و می گوید شان او در صورت امضا كردن این قرارداد حفظ نمی شود. از طرفی ممكن است او ترسیده باشد كه نتواند تیم امید را به المپیك برساند و شاید این نكته منفی و سیاهی در كارنامه مربیگری اش باشد. به خصوص حالا كه حبیب كاشانی همه امكانات لازم را برای تیم امید فراهم كرده است. از طرفی كارلوس كروش هم با جوانگرایی كه در تیم ملی بزرگسالان انجام داده، تعدادی از بازیكنان مورد نظر خاكپور را به اردوی تیم بزرگسالان می برد و همین باعث می شود تیم خاكپور به مشكل فنی بخورد. اما با این حال هنوز هم باید دلیل اصلی استعفای خاكپور را این بند قرارداد دانست. او چهره ای اخلاق گراست و گرچه رقم قرارداد را پایین تر از شان خودش می داند، اما در صورتی كه این بند از قراردادش حذف می شد، حاضر بود بماند. خاكپور از حضور در تیم ملی امید به دنبال پول نیست چراكه او نسبت به بسیاری از اهالی فوتبال از نظر مالی وضعیت بهتری دارد. خودش هم در مصاحبه ای گفته كه سال 69 جلوی بازار ساعت می فروخت و ابایی از گفتن این كار ندارد. پس باید مطمئن شد كه مشكل او پول نیست، بلكه مشكلش فقط حفظ نشدن شان سرمربی تیم ملی امید است.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    7 5
    تبریک میگم به آقای مایلی کهن که امضا کرده نمیتونه به فدراسیون گیر بده، به کیروش گیر میده
  • تاج آسیا IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    10 9
    خداییش خیلی ظلمه، کیروش با این بازیهای ضعیف و باخت مقابل ضعیف ترین تیمهای آسیا سالی 5 میلیون دلار بگیره ولی خاکپور با این نتایج عالی سالی 70 هزار دلار؟ باعث تاسفه، دستگاه های نظارتی باید ورود کنن و ریشه های فساد مالی در فدراسیون فوتبال رو بخشکونن.
  • ایران IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    13 11
    به نظر من خاکپور 10 درصد کیروش هم دانش ، تجربه و اعتبار نداره . به همین خاطر هم همین که 10 درصد کیروش حقوق میگیره براش خیلی هم زیاده .
  • بی نام GB ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    5 4
    خوب اگر کسی قراداد را قبول نداره از همون اول قبول نکنه ولی اون موقع همه فکر این بودند که به بهترین گزینه تیم امید تهمت الکلی بودن بزنند
  • ایرانی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    7 10
    اساسا انتخاب خاکپور بدون هیچ رزومه ای؛ اشتباه فدراسیون بود. حالا اینکه ایشان بخوهاد خود را با سرمربی تیم ملی بزرگسالان مقایسه کند، دیگه واقعا حتی جای جواب هم ندارد. و دلیل محکم دیگر این است که تیم امید که تنها حریفش عربستان بود و با آن هم مساوی کرد، مطمئنا نمیتواند در مراحل بعد با بزرگان آسیا رقابت کند. بهمین دلیل کناره گیری کرد. وگرنه شانیت مربی امید بهانه است. شاید از جایگاه حقوقی بتوان، تا حدی البته، آن را مطرح کرد اما از نظر حقیقی هرگز. هرچند در هیچ جای دنیا مربیان تیمهای امید و بزرسالان بهیچ وجه در جایگاه مقایسه قرار نمیگیرند.
    • آلماني IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
      6 1
      تيم كيروش هم با تنها حريفش كه عمان بود مساوي كرد،پس به قول خودت مطمئنا نميتواند در مراحل بعد با بزرگان آسيا رقابت كند،در ضمن در رزومه كيروش فقط باختهاي فجيع هست و اخراج،ببين پرز مديرعامل رئال راجع بهش چي گفته و ميگه.
  • احسان A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 1
    حیفم اومد این رو ننویسم آقای خاکپور محترمعزیز و تاج سر اما مومن آدم خودش رو با کی روش مقایسه میکنه.؟؟؟ کسی که رو نیمکت رئال و منچستر کنار فرگوسن نشسته؟؟/عجب اادمی هست . تو باید با همین حاجی مایلی کنار دستت مقایسه کنی .البته حاجی یک چنتا رزومه داری اما تو چی عزیز؟؟ گنده گویی هم حدی داره آخه