55 سال پیش کیف پول مردی در رستورانی در فرانسه گم شد اما به شکل عجیبی چند هفته پیش کیف پول او به شکل کامل و دست نخورده در همانجا پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در سال 1960 مردی فرانسوی هنگامی که در حال ناهار خوردن بوده کیف پولش را در رستوران یک پیست اسکی گم کرد.

بیل ریچ در آن هنگام 18 سالش بود و دانشجو زبان فرانسه در دانشگاه گرنوبل فرانسه بود. در کیف پول او کارت شناسی و گواهینامه اش قرار داشتند.

آقای لیچ در آن روز متوجه گم شدن کیف پولش شد، برای همین به آن رستوران بازگشت ولی وقتی اثری از کیف پولش پیدا نشد، فکر کرد که یا دزدیده شده و یا در برف افتاده است.

به شکل معجزه آسایی، بیش از نیم قرن پس از این حادثه وقتی که این رستوران چوبی داشت به مکانی دیگر منتقل می شد این کیف پول پیدا شد.

یک نجار کیف پول را در سوراخی در رستوران پیدا کرد و سعی کرد از طریق سالی مونرو، یک زن ولزی کیف پول را به بیل ریچ که الان یک پدربزرگ است برساند.

سالی مونرو، پس از جستجو در گوگل متوجه شد مردی به اسم بیل ریچ رئیس شورای شهر والکویکشایر است. او با آقای لیچ که الان 73 سال دارد تماس گرفت و متوجه شد که او صاحب اصلی این کیف پول است، لیچ تصمیم گرفت به فرانسه برود تا مستقیما این کیف پول را بگیرد.

این مرد 73 ساله با این اتفاق این فرصت داشت تا از شهری که در آن دوران دانشجوییش را گذرانده بازدید کند، او که الان 2 نوه دارد در این رابطه گفت: من در این دانشگاه قرار بود فرانسوی یاد بگیرم اما به شکل عجیبی اسکی یاد گرفتم. در طول مدتی که برای اسکی آمده بودیم من کیف پولم را که شامل کارت دانشجویی و گواهی نامه ام بود را گم کردم. خوشبختانه من کارت اسکی ام را گم نکردم پس می توانستم به اسکی ادامه بدهم. در آن زمان زیاد نگرانش نبودم چون پولی درونش نداشتم و همه مدارک را هم وقتی به انگلیس بازگشتم می توانستم پس بگیرم، من طبق قوانین فرانسه مدارکم را لازم داشتم برای همین مجبور شدم زود جایگزین آنها را پیدا کنم اما جایی برای ناراحتی نبود.

او در رابطه با نحوه پیدا شدن کیف پولش گفت: وقتی یک نجار کیف پول من را پیدا کرد هیچ ایرادی نداشت، او این داستان را به خواهرش گفت و خواهرش هم به یک زن ولزی که همسایه شان بود داستان را گفت، او در 10 دقیقه توانست من را پیدا کند و به موبایلم زنگ بزند، او آدرسمان را خواست تا کیف پول را بفرستد اما من خواستم به گرنوبل بروم.

منبع: تلگراف / 17 اکتبر 2015/ ترجمه: نیو صدر

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    فکر کردم ایران بوده.خارج بوده حقیقت داره
    • قندک A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      بی نام جان شما رو نمیدونم چه عکس العملی نشون میدی ولی کسانی تو ایران بودن که کیف حاوی چند صد میلیونی پیدا کردن و به صاحبش رسوندن. همه را به کیش خود نپندار.
    • احسان A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      50 7
      میلیاردی هم داشتیم تو ایران که پولو به صاحبش برگردونده
    • حسین A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      12 0
      .اقعا کار خدا بی حکمت نیست من چک 636 میلیون تومنی رو دادم به صاحبش،که پیمانکار یه شرکت بزرگ بود منم لیسانسه و بیکار،الان 2 ساله که منو برده سرکار و همه جوره هوام داره مثل پدر خدا یا شکرت
    • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      10 1
      قندک شیرین عزیز اولا حرف من در خصوص صداقت و درستیه نه صرف یه کیف پول.دوما صدا و سیما رو زیاد نگاه می کنی که گاهی اوقات یه راننده تاکسی کیفی پیدا می کنه و اونو نشون میده و برای شما خیلی با اهمیته.من ایرانی وقتی با اسید ابلیمو درست می کنم میدم به خورد مردم خیلی درستکار و با صداقتم؟من ایرانی با دل و روده مرغ سوسیس درست می کنم می دم به خورد مردم خیلی با صداقتم؟من ایرانی وقتی روغن پالم میدم به خورد مردم وقتی وایتکس می ریزم تو شیر میدم به خورد مردم وقتی تو رستورانم گوشت الاغ میدم به خورد مردم وقتی برنج ایرانی رو با تایلندی قاطی میکنم میدم به خورد مردم وقتی یک دهم اون سرعت اینترنتی که می خرن رو بهشون نمیدم و حجم خریداری شده رو بدون استفاده کردن براشون صفر می کنم و..اینا تو کشور ما اتقاق میافته
  • عطا IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    انگاری مردم آنجا دستورات اسلام را دقیقا اجرا و رعایت میکنند . مثل تاجرها و دلال های ما
    • ناشناس IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      49 13
      البته مردم در اروپا خیلی به اصول اخلاقی انسانی پایبتدتد. اما کمی در خواندن خبر دقت کنید. این کیف داخل سوراخی افتاده و بعد از 55 سال پیدا شده. محتویات آن حتی به درد صاحب آن نمی خورده است. این پیگیری در پیدا کردن صاحب کیف هم بیشتر شبیه یک سرگرمی بی دردسر بوده آن هم از طریق اینترنت.
  • حميدرضا IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    اين رو ميگن امانت داري به بهترين شكل ممكن . . .
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      33 4
      امانتداری سوراخ رستوران
    • مهران IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      2 0
      سوراخ رستوران نه اون شخصي كه پيداش كرده امانت دار خوبي بوده . . .
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    حالا اونا انسان هستند یا ما با این همه ادعا
    • امیر علی A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      18 58
      منظور شما خودت هستی دیگه عزیزم چون ما بکار بردی گفتم ما هنوز داریم چنین انسانهای در این کشور که هیچگونه ادعای نداشتن و امانت ها ار کامل نگه داشته اند همچون سردار سلیمانی و شهید بزرگوار همدانی شما سعی کن پرتقال فروش پیدا کنی
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    43 2
    جنس جنس کیف بگو بقیه موارد را بی خیال شو
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    35 22
    الان تو ایران بود یارو کیفه رو هم فروخته بود و خورده بود. نه اینکه تو ایران همه بد باشن ها، نه، ولی خیلی کمن اندازه قطره ائورت مورچه
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
      15 3
      واقعا گل گفتي . . .
  • amiiiinoo IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    5 7
    از کی تا حالا کیف مدارک شده کیف پول
  • لطفي GB ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    4 0
    فقط خواستم يه چيزي بگم در ستايش مردم ايران اما متاسفانه مطالب مرتبط اين پيام ديدم گفتم حرفي نزنم بهتره است . آخه نمي دونم مردم ما دارن به كدوم سمت حركت مي كنن كه اين چنين شدند بخوانيد مطالب مرتبط را متوجه مي شي . مطالب مرتبط دزدها از دیوار صاف بالا رفتند و خانه های مردم را خالی کردند دستگیری سارق موتورسیکلت با 53 فقره سرقت در شهرستان مهاباد بازداشت دزدی که عاشق گیتار و ویولون بود گرفتن موجودی حساب با تهدید قمه/ در تصاویر زاغ‌زن‌های شرق پایتخت را شناسایی کنند تصاویر زن و مرد جیب بر پایتخت را شناسایی کنید/شکات و مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 0
    ما که تا حالا هر چه توی تاکسی و اینور اونور گم کردیم کسی بهمون برنگردوند کاش ماهم خارج بودیم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    3 0
    اینجا پول گم کنی چیزی نیست ولی خدا نکنه مدارک گم کنی، پوستت کنده میشه تا بتونی المثنی بگیری
  • مهدی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 0
    دمشون گرم من چند روز پیش کیف پولمو با مدارک تو دسشویی پارک جا گذاشتم بعد یه رب یادم اومد سریع رفتم امما اثری ازش نبود خوب ما تو ایرانیم
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 1
    بابا ایک مشت آدمکهامنتظرندکلیت یک مطلب رابخوانندوباروحیه مسخ شدگی شان تیشه به ریشه ارزشهای ملی ومیهنی بزنند. کیف مدارک ازدست داشجویی دریک رستوران چوبی زمین افتاده وداخل سوراخی ازدیدنهان مانده والان بابرچیدن رستوران پیداشده همین. حالااین راچرادستمایه کوبیدن زمین وآسمان میکنید ودرقالب اظهارنظرسخیف دیگران ودرواقع خودراتحقیرمیکنید؟ اول خوب بخوانیدبعد.......
  • رادان IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    شب تاریک و سنگستان و مو مست قدح از دست مو افتاد و نشکست نگهدارنده اش نیکو نگهداشت وگرنه صد قدح نفتاده بشکست