ایرنا نوشت: دبیر ستاد اقامه نماز البرز از برپایی نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در حدود چهار هزار نقطه استان خبرداد.

حجت الاسلام سید اکبر موسوی افزود: نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در تمام هیات های مذهبی، مساجد، حسینیه ها و تکایا و آستان مقدس امامزادگان برگزار می شود.
وی به انجام تبلیغات شهری در سراسر استان به منظور اقامه هر چه بهتر نماز در این دو روز اشاره کرد و اظهار داشت: در شهر کرج 10 بنر و در دیگر شهرستان های استان نیز تعدادی بنر نصب شده و همچنین هزاران بروشور برگرفته از پیامی از حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی به عزاداران در مورد اهمیت نماز ظهر عاشورا در هیات های مذهبی توزیع شده است.
وی گفت: برپایی نماز ظهر عاشورا هر سال نسبت به سال قبل با شکوه بیشتری برگزار می شود و در اکثر هیات ها نهادینه شده تا همزمان با اذان ظهر نماز را برپا دارند.
موسوی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای اقامه نماز شهید شد، افزود: امام حسین (ع) در بحبوحه جنگ نماز را فراموش نکرد و با اینکه می توانست نماز را در خیمه اقامه کند ولی در میدان جنگ نماز را برپا داشت که در همان زمان دو نفر از یارانش نیز شهید شدند.
وی بیان داشت: اباعبدالله الحسین (ع) با علنی خواندن نماز خواست اعلام کند که برای اقامه نماز شهید شدیم و هیچ کاری نمی تواند مانع نماز شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز در پایان همچنین به دیگر برنامه های این ستاد در خصوص برپایی نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: از شب گذشته به مدت سه شب مسابقه پیامکی در مورد نماز از سیمای استان پخش می شود که در هر شب به سه نفر هدایای اهدا می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =