رفتارشناسی کاربران آنلاین در ایران موضوع جالبی است.

هنوز متوجه رفتار کاربران وب در کشورمان نشدم. به عکس زیر که صفحه اول خبرآنلاین را در ساعت 8 شب نشان می‌دهد دقت کنید:

khabaronline

لیست پربیننده ترین اخبار:

 واقعا چرا عکس نوزاد غول پیکر از سهمیه بنزین سال 89 با توجه به نزدیک‌شدن به سال جدید و سفرهای نوروزی و کارت‌های خالی بنزین‌مان پربیننده‌تر شده؟

اگر حرف بر سر ارزش خبری باشد که ارزش بنزین برای همه ما مهم‌تر است. چه آنهایی که ماشین دارند و چه آنهایی که ندارند. اگر فرض بگیریم وقت اضافی و وبگردی دلیل آن بوده که این روزهای شلوغ آخر سال و ترافیک خیابان‌ها برای کسی وقتی باقی نمی‌گذارد.

اگر این اتفاق روی یک سایت fun و یا کلوپ‌ اینترنتی بود معنا داشت یا حتی اگر اینترنت ارزان پرسرعتی داشیم که نداریم. اما فکر می‌کنم این روند چیز دیگری را نشان می‌دهد.

کمی هوا خوری لازم داریم. همشهری مجازی ما خسته است از این که روزی هزار بار از این و آن سراغ فیلترشکن می‌گیرد و هر کدام یک نصف روز بیشتر کار نمی‌کند، هزار ترفند یاد گرفته است تا بتواند روی فیس‌بوک فیلتر شده عکس آبگرفتی تونل توحید را با موبایل آپلود کند و هزار نفر همان موقع از همین تهران کامنت روی آن پست، بفرستند، خسته است از این همه مثبت و منفی که روی بالاترین برای مطالب دیگران داده و ... پس چاره‌ای نمی‌ماند بعد از این همه گرفتاری و کشتی گرفتن با این وب ایرانی برای هواخوری هم که شده یک مطلب با خیال راحت و بدون فیلتر ببیند.

و نتیجه این می‌شود:

"نوزاد غول پیکر / عکس" می‌شود یکی از پربیننده‌ترین اخبار که تا ساعت 9 شب 2221 نفر آن را دیدند.

کد خبر 47055

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
    0 0
    گل گفتید.
  • مهدی صالح پور IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
    0 0
    جای تاسفه... البته مشکل از خبرگزاری ها هم هست که سطح علمی و عمومی بازدیدکنندگان رو بالا نمی برند.
  • گوش مخملی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
    0 0
    واقعا مرسی، جانا سخن از زبان ما می گویی،