۰ نفر
۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱

مهر نوشت: مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، میزان اسیدهای چرب ترانس را پرمخاطره ترین عامل نگران کننده در روغن های خوراکی دانست.

دکتر هدایت حسینی اظهارداشت: برنامه سازمان غذا و دارو درباره روغن های خوراکی، کاهش اسید چرب ترانس در یک برنامه ۱۰ ساله است.

وی از اسید چرب ترانس به عنوان پرمخاطره ترین عامل نگران کننده در روغن های خوراکی نام برد و گفت: با برنامه زمان بندی که سازمان غذا و دارو برای کاهش میزان اسید چرب ترانس در روغن های خوراکی دارد، توانسته است این میزان را از ۲۵ درصد در سال ۸۴ به ۹۵ درصد در سال گذشته برساند.

به گفته مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، کاهش اسید چرب ترانس از ۵ به زیر ۲ درصد در برنامه زمانبندی سال ۹۵ مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی تاکید کرد: برنامه ای که سازمان غذا و دارو دارد، این است که روغن های خوراکی تا ۱۰ سال آینده عاری از وجود اسید چرب ترانس باشد.

وی همچنین از کاهش روند واردات روغن پالم خبر داد و گفت: سیاست وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، سهم ۳۰ درصدی روغن پالم در صنایع غذایی است که بر همین اساس، در دو سال گذشته میزان واردات این نوع روغن به شدت کاهش یافته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    آقا متاسفانه همه حقیقت را به مردم نمی گویند. مثلا روغن کلزا یکی از گران ترین روغن هاست، حالا شما حساب بکنید آیا امکان داره روغنی که هر گرمش کلی قیمت داره رو در یک قوطی 800 گرمی بفروشند 4900 تومان؟ جوابش اینجا روشن میشه که طبق اطلاع متاسفانه این روغن های خوراکی که به مردم ارائه میشه روغن خالص آفتابگردان یا کلزا و غیره نیست، بلکه این روغن را با روغن های دیگه مثل روغن خوراکی پالم، پاراقین خوارکی و غیره مخلوط می کنند و یک محصولی به مردم ارائه میدهند که متاسفانه فقط باعث گرفتگی رگ ها و سکته های قلبی و غیره میشه .
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    تا 10 سال دیگه تلفاتش چقدر خواهد بود ؟ دیگه ایا کسی زنده هست که بتونه از مزایاش استفاده کنه ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    روغنهایی که ما میخوریم . چه مایع وچه جامد و ... اکثرا روغن صنعتی هستند با طعم گیاهی و بیش از 90 درصد وارداتی هستند. ومواد اولیه انها نفت سیاه است به عبارتی : یک نوع گریس سبک
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    10 سال آینده
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    سازمان غذا و دارو قاتل جان مردمه
  • شهروند NL ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    اینها رو که خودمون هم می دونیم.شما بگو چه چیزهائی خطرناک نیست.