۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴

آیا به واقع شان مردم ایران‌زمین تا این حد در نگاه شما پایین آمده است که هیچ توجهی به انتقاد‌های آنها ندارید و در قبال استهزای یکی از مدیران خود نسبت به تحریف واژه مقدس خلیج همیشه فارس ساکت نشسته‌اید؟

حمیدرضا طهماسبی‌پور: نمی‌دانم برای شما هم پیش آمده یا نه؟ اما می‌دانم که برای بسیاری از انسان‌ها پیش آمده که گاهی با وجود آنکه می‌دانیم کار را باید انجام دهیم اما انجام نمی‌دهیم. آن‌قدر این موضوع را در کشاکش روزگار طول می‌دهیم تا روزی برسد که افسوس خوریم که ای‌کاش... کرده بودیم آنچه را که می‌دانستیم خوب است.

این قصه، وصف الحال وزیر راه‌وترابری کابینه دهم است که با وجود اثبات بسیاری از کاستی‌های یکی از معاونان خود، هنوز در شک و تردید است و به سان روزه شک‌دار، افطار خود را طول می‌دهد.

گاهی پیش می‌آید که با وجود دلایل هویدا و مشخص، دلایل نادیده دیگران را در نظر می‌گیریم و کاری با خود می‌کنیم که وجدان عمومی قضاوتی سخت با ما کند. بر بسیاری از مردم ثابت شده که بخش هوایی ایران ضعف‌های بالقوه‌اش را با ضعف مدیریتی بیرون ریخته و دیگر جای دفاعی بر خود باقی نگذاشته است.

از رکن رکین هر بخشی که همانا کارشناسان صاحبنظر حوزه باشد تا مردم عادی که شاید سالی یک‌بار به قصد سوار شدن بر طیاره به فرودگاه می‌روند، جملگی متفق‌القول اذعان دارند که روزگار بخش هوایی خوب نیست و ضعف مدیریتی در این بخش بیداد می‌کند و چشمانشان از این دود سیاه می‌سوزد!

حال در چنین شرایطی شنیده می‌شود وزیر راه‌وترابری تردید‌های ذهنی برای برکناری مدیری دارد که عیب‌هایش بر محاسن ندیده‌اش چربش دارد، حال باید از وزیر محترم راه‌وترابری که کسوت استادی در بخش حمل‌و‌نقل را هم دارد این سوال را پرسید که به چه دلیل دست روی دست گذاشته و مدیری که در وانفسای انتقادات این بخش به مرخصی رفته است را به حال خود وانهاده است.

آقای بهبهانی، آیا به واقع شان مردم ایران‌زمین تا این حد در نگاه شما پایین آمده است که هیچ توجهی به انتقاد‌های آنها ندارید و در قبال استهزای یکی از مدیران خود نسبت به تحریف واژه مقدس خلیج همیشه فارس ساکت نشسته‌اید؟

آیا تردید ایشان در صحت خبری واقعی را کافی نمی‌دانید تا ایشان را پس از توبیخ باره قبل به تاریخ بسپارید؟

آیا مرخصی نابهنگام ایشان و عملکرد ضعیف برخی از منصوبان غیرمتخصص ایشان که در زمان وی به پست‌های خود رسیده‌اند برای تصمیم‌گیریتان کافی نبود که این‌گونه تعلل می‌کنید؟

شاید شنیده‌های ما به واقعیت نزدیک‌تر است که می‌گویند کاپیتان دوم نخجوانی حمایت‌های لازم برای ماندن در این پست را داراست و سکوتش از این جهت است که در حال لابی کردن برای ماندن است.

شاید سیاسی‌کاری‌های مطرح شده در استیضاح جنابعالی در پرده‌ای دیگر در حال اجراست و قرار است بر سر ماندن و رفتن ایشان صحبت‌هایی شود که....

به شخصه باورم نمی‌شود در این ایام -با توصیه- رای به ماندن کسی بدهید چراکه ماندن چنین فردی در کسوتی بسیار مهم به حاشیه رفتن اعتبار ملی ما و زیر سوال رفتن مجموعه جنابعالی و در نهایت دولت جمهوری اسلامی است که از هر تلاشی دریغ نکرده تا آبروی ایرانیان حفظ شود.

برای من روزنامه‌نگار باورش سخت است که تحمل چنین برخوردی را داشته باشم، چه رسد به وزیر راه‌وترابری و شخص رییس دولت.شاید کاپیتان نخجوانی فردی موثر در حوزه‌ای دیگر باشد اما نیک می‌دانم که با کارنامه موجودش- دست‌کم- در بخش هوایی ایران و سازمان معظم هواپیمایی کشوری کارایی لازم را نداشته و از این پس هم نخواهد داشت.

آیا باید آزموده را باز هم آزمود؟ تا کی سعی و خطا شایسته است؟

شما که از کسوت استادی هم بهره می‌برید، باید بهتر از دیگران بدانید که پذیرفتن اشتباهات در هر مرحله‌ای عین پیروزی است و تنها باعث سرافرازی شماست. با چنین شرایطی نمی‌دانم در نهایت چه می‌شود، یک هفته دیگر هم منتظر می‌مانیم اما ‌ای کاش در پایان زمان اعلامی تان باور مردم ما در خصوص کردار مسوولان این بخش همان بماند که بوده است.

ای‌کاش باز هم دیگران از پذیرش حقایق بگویند و نشنویم که تردید‌ها و شاید هم (خدای ناکرده) سازش‌ها باعث شود آنچه شود که نباید.

کد خبر 47240

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین