پیرغلامان حسینی در آمل تجلیل شدند

پیرغلامان حسینی شهرستان آمل از سوی رییس هیئت موسس دانشگاه شمال آمل تجلیل شدند.

به گزارش خبرآنلاین،آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی آمل صبح امروز باحضور مداحان،مدیحه سراهان و مسئولان در سالن همایش های دانشگاه شمال شهرستان آمل برگزار شد.

محمدحسین رضوی رییس هیئت موسس دانشگاه شمال شهرستان آمل ،با تسلیت ایام عزاداری اهل‌بیت (ع)، با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عاشورا، تاسوعا و دهه دوم محرم می‌تواند فرصت مناسبی برای خودسازی بیشتر باشد، اظهار کرد: امام حسین )ع) در راه احیای دین جدش، زنده نگهداشتن امر به معروف و نهی از منکر، تمام هستی، زن و فرزند خود را به دشت کربلا برد.

وی با اعلام اینکه گروه‌های تکفیری و داعش امروزه ادامه‌دهنده راه آل‌زیاد هستند، افزود: باید مردم، مسئولان و نسل جوان از اهل‌بیت (ع) الگوبرداری کنند.

این مسئول تصریح کرد: امام حسین (ع) پس از یک هزار و 400 سال از قیام عاشورا همواره ماندگار است ولی یزیدیان همیشه از افراد پست روزگار بوده و هستند.

رضوی ادامه داد: مداحان اهل بیت (ع) افرادی هستند که با صداقت کامل دست به بیان زندگی معصومان، سختی‌های ترویج دین، ظلم ظالمان و چگونگی تحمل مصائب‌شان می‌زنند.

وی به یکی از نویسندگان مصری که در کتابی به نام «زینب» به توصیف این بانوی بزرگ اسلام و نقش افشاگری او علیه خاندان ظلم و ترویج شعائر دینی پرداخته بود اشاره کرد وگفت: پزشک و اندیشمند انگلیسی نیز می‌گوید که آیا اقلیتی از مسلمان و غیرمسلمان پیدا می‌شود که حدیث کربلا را شنیده و آشفته نشود.

دکتر محمدحسین رضوی با بیان اینکه حضرت زینب (س) به همراه امام سجاد (ع) از بزرگ‌ترین پیام‌رسان‌های نهضت عاشورا پس از واقعه کربلا بوده اند،بیان داشت: امروز بعد از یک هزار و 400 سال توانسته اند پیام‌شان را در جامعه عزاداران حسینی را به حزن و اندوه اهل‌بیت دعوت کند.

در پایان این مراسم از سوی رییس هیئت موسس دانشگاه شمال آمل هدایایی به پیرغلامان حسینی اهدا شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =