پرونده برنج های مصنوعی چه شد؟/ وکیل شاکی: بازپرس جدید رسیدگی می کند

پرونده مواد غذایی آلوده، مصنوعی و غیربهداشتی در بازپرسی ویژه در حال رسیدگی است. این خبری است که شاکی پرونده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انتشار فیلمی در سرویس مشکلات مردم که برخی از کاربران شبکه های اجتماعی گفته بودند مربوط به ساخت برنج مصنوعی با نشاسته و چسب است (اینجا) برخی از کاربران درباره عمل غیرقانونی و ضدبهداشتی تولید مواد خوراکی از اقلام بی کیفیت اعتراض کردند و یکی از مخاطبان هم خواسته بود موضوع شکایت برخی از وکلا از واردکنندگان برنج های ارزان قیمت هندی که به گفته آنها مصنوعی است پیگیری شود.

این مخاطب در کامنت خود نوشته: با توجه به رسالت خود به عنوان خبرگزاري و درخواست مردم نام قاضي قبل و قاضي جديد را اعلام بفرماييد و نتايج دادگاه را نيز پيگيري و اعلام نماييد. خوانندگان با درج مثبت حمايت خود را از اين روند اعلام نمايند.

در این رابطه برای پیگیری پرونده شکایت از واردکنندگان برنج های مصنوعی با مصطفی ترک همدانی، وکیل دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضاییه که به همراه دو همکار دیگر خود، علیه این واردکنندگان و معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، شکایت کرده بودند از کم و کیف پرونده سئوال کردیم.
ترک همدانی درباره این پرونده گفت: فیلمی که در سرویس مشکلات مردم منتشر شد به روشنی مشخص کرد که اظهارات معاون وزارت بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو درباره اینکه چنین چیزی وجود ندارد، غلط است. این را در کنار سایر مدارک از جمله وجود و فروش این دستگاه ها در کشور در نظر بگیرید تا صحت این شکایت مشخص شود.
او توضیح داد: ما دو نمونه برنج هندی را در نزدیکی دادگاه خریدیم و ضمیمه پرونده کردیم. زیر میکروسکوپ هم نشان دادیم قبل و بعد از پخت چه اتفاقی برای این برنجهای مصنوعی می افتد. وقتی این برنج پخته می شود سفت تر و درازتر می شود، ولی هیچ تغییری در سطح آن اتفاق نمی افتد.
این وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت علیه مسببان ورود این اقلام به بازار مواد خوراکی گفت: در مقطعی از رسیدگی به پرونده بازپرس عوض شده بود و بازپرس جدید با توجه به سنگینی پرونده های جدید، پرونده های موجود در شعبه را دسته بندی کرده بود و این پرونده نیز در نوبت رسیدگی است. این مطلب را نیز خدمت آقای بازپرس عرضه می کنیم که فیلم خط تولید برنج مصنوعی در رسانه ها منتشر شده است. لذا با توجه به انتشار این فیلم آن را ضمیمه پرونده می کنیم و امیدواریم به زودی این پرونده به جریان بیفتد.

 

23۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    5 0
    بخاطر افزايش كلاهبرداري در بحث غذا، بايد قدرت سازمان غذا و دارو تا حد قدرت وزارت اطلاعات افزايش يابد.
  • هاج و واج A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    ای با با همین اخه این سود جویان باید از انگشت پا اویزون بشن کی پس بفکر مردم بدبخته اونا که دارن که برنج وارداتی نمیخورن به کجا این ستمه رو ببریم