فرماندار گیلانغرب:راه های روستایی شهرستان با تلاش راهداران بازگشایی شد

فرماندار گیلانغرب گفت: راه های روستایی این شهرستان که در اثر بارش شدید باران، طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب مسدود شده بود عصر روز جمعه بازگشایی شد و تردد در آنها جریان دارد.

کرم محمدی گفت: راه های روستایی منطقه تنگه حاجبیان، دهستان دیره، منطقه گردشگری گلین و گردنه کلاه دراز در دهستان چله که به علت رانش کوه و سیلاب مسدود شده بود با تلاش راهداران ساعاتی پیش بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی شدید و وقوع سیلاب به بخش راه ها و ابنیه فنی شهرستان گیلانغرب بیش از پنج میلیارد ریال است اظهار داشت: بیشترین آسیب ها در بخش راه ها و ابنیه فنی مربوط به بخش دیره مسیر گیلانغرب به سرپل ذهاب، منطقه گلین و ویژه نان است ضمن اینکه در اثر وقوع سیلاب سه پل در منطقه ویژه نان و گلین تخریب شد.

وی در ادامه گفت: سه گروه راهداری درمناطق قلاجه، چله و دیره با استفاده از بیش از 30 دستگاه ماشین آلات راهسازی به همراه دو دستگاه لولدر و تریلر که از مرکز استان کمک گرفته شد همچنان مشغول پاکسازی مسیر هستند.

محمدی از تخریب سه واحد مسکونی در مناطق روستایی چمن گلین و دهستان حومه از توابع گیلانغرب در اثر وقوع سیلاب خبر داد و گفت: بخش هایی از یک واحد آموزشی در روستای دیره نیز تخریب شد.

وی اضافه کرد: بارش شدید باران که از دوشنبه هفته گذشته در گیلانغرب آغاز شد و در پنجشنبه شب به اوج خود رسید باعث رانش زمین و سقوط تیرهای برق در برخی مناطق روستایی شد.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته برق تعدادی از روستاهای گیلانغرب که از پنجشنبه شب قطع شده بود ظهر روز جمعه وصل شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرماندار گیلانغرب وضعیت شهرها و روستاهای این شهرستان که به علت بارش های شدید باران دچار سیلاب شده بود را هم اکنون مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال پاکسازی مناطق سیل زده هستیم و تلاش می شود مردم با کمترین مشکل مواجه شوند.

محمدی ادامه داد: برای تسریع در روند بازگشایی راه های روستایی از حوزه شهرستان قصرشیرین و سومار ماشین آلات سنگین و راهداری کمک گرفته شد ضمن اینکه بخش خصوصی نیز مشارکت خوبی در این امر داشته است و به یاری سیل زدگان شتافتند.

وی با عنوان اینکه مجموع خسارت های وارد شده در بخش های مختلف توسط کارشناسان در دست بررسی است گفـت: پیش بینی می شود خسارت های وارد شده در اثر وقوع سیلاب در شهرستان گیلانغرب که پیش تر بیش از 12 میلیارد ریال اعلام شده بسیار بیشتر باشد که پس از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

از روز دوشنبه هفته جاری تاکنون تنها در شهر گیلانغرب 160 میلیمتر بارندگی به ثبت رسید و این در حالیست که مجموع بارندگی سال گذشته در شهرستان گیلانغرب 280 میلیمتر بوده است.

منبع: ایرنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =