ایسنا نوشت: استاندار لرستان گفت: سیلاب اخیر بالغ بر 200 میلیارد تومان خسارت در استان به همراه داشته است.

مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور دکتر نوبخت برگزار شد، بیان کرد: سیل اخیر به دو هزار واحد مسکونی خسارات عمده‌ای وارد کرده است.

وی ادامه داد: حدود 600 کیلومتر از راه‌های استان نیز دچار خسارت شده و راه ارتباطی 65 روستا نیز قطع شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه برق 58 روستا قطع شده بود، اضافه کرد: طی ساعات اخیر 38 روستا برق‌شان قطع شده است و تا صبح یکشنبه برق و آب کلیه روستاهای خسارت دیده وصل خواهد شد.

بازوند خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری استان در این سیلاب را عددی بالغ بر 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کوهدشت یکی از شهرهایی است که به شدت دچار معضل بیکاری است. در این شهر کمترین صنعت بزرگ دیده می‌شود و سد معشوره می‌تواند بخشی از مشکلات بیکاری و اقتصادی آن را برطرف کند.

وی گفت:‌ علیرغم ابلاغ قرارداد این سد در سال 94، بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است و این در حالی است که یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم این شهرستان است.

استاندار لرستان با بیان اینکه با این سد حداقل 15 هزار هکتار از زمین‌های منطقه آبیاری می‌شود و نقش زیادی در گره‌گشایی مشکلات خواهد داشت، از پیگیری‌های ویژه رییس‌جمهور، معاون اول، وزیر و سایر مدیران ارشد کشور برای رسیدگی به سیل‌زدگان لرستان قدردانی کرد.

تخریب ۶۰۰ کیلومتر راه ارتباطی

مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان گفت: 600 کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان خسارت دیده‌اند.
رضا آریایی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان بیان کرد: در جریان بارندگی‌های اخیر طی چند روز گذشته متاسفانه شاهد وقوع سیلاب بودیم که خسارات زیادی نیز به همراه داشت.

وی با بیان اینکه متوسط بارندگی در سراسر استان به 70 میلی‌متر رسیده است، افزود: متاسفانه جاری شدن روان‌آب در شهرستان‌هایی همچون کوهدشت، سلسله و پلدختر منجر به وقوع سیلاب و وارد شدن خسارات به پروژه‌های، زیربنایی و ... عمرانی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سیلاب به 600 کیلومتر از راه‌های ارتباطی بین‌شهری، چهارخطه استان و معابر روستایی خسارت وارد کرده، یادآور شد: در بخش واحدهای مسکونی نیز شاهد خسارت 30 تا صددرصدی هستیم و تعداد زیادی از راه‌های روستایی و 60 پل بزرگ و کوچک تخریب شده است.

 

 

 

قطع راه ارتباطی 80 روستای شهرستان کوهدشت

مدیرکل راه و شهرستان لرستان از قطع راه ارتباطی 80 روستای شهرستان کوهدشت خبر داد.

شهرام ملکی در جلسه ستاد حوادث و بحران استان که در فرمانداری کوهدشت برگزار شد، بیان کرد: نیروها و تیم‌های راهسازی ما در مناطق سیلاب زده شهرستان مستقر بوده و تلاش می‌کنند تمامی راه‌های روستایی قطع شده تا روز یکشنبه بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: در این سیلاب هفت پل ارتباطی روستاهای کوهدشت دچار آسیب شده که کار ترمیم آنها توسط تیم‌های اداره‌کل راه و شهرسازی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرستان لرستان با بیان اینکه محورهای اصلی منتهی به شهرستان کوهدشت همگی باز هستند، گفت: این سیلاب باعث شد راه ارتباطی 80 روستا با مراکز بخش و شهرستان کوهدشت همچنان قطع باشد.

این مقام مسئول در خاتمه گفت: تمامی تلاش ما این است که به سرعت راه‌های ارتباطی مواصلاتی روستاهای کوهدشت بازگشایی شوند تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم RO ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    19 2
    خبر جان پیگیری کن لطفا ببین کسی به فکر بی خانمانو بی جائو مکانا هم هست...؟..همین الان ساعت 11 شب جمعه تهران سردو بارونیه...گناه دارن این کارتن خواباو بی سرپناها..
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    31 1
    زمانیکه آقای حجت الاسلام قبادی نماینده شهرستان کوهدشت دستور قطح درختان بلوط اولادقباد را به منظور ایجاد زمین کشاورزی میداد میبایست انتظار چنین روزی را میداشتیم.
  • بی نام A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    بازهم بگین بارندگی تو ایران کمهچیزی کمه مدیر خوب و نبود راهکاری برای استفاده از این بارشهاست که اگر درست مدیریت میشد نیازی به مطرح کردن خشکسالی در آینده نداشتیم
  • الکس IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    ما که تو تهران وقتی یک باد و بارون میاد برق مون قطع میشه وای به حال شما