اقتصادنیوز نوشت:به گفته روسای اتحادیه‌های گوشت گوسفندی و گوشت گوساله، گوشتی که در کشور تولید می‌شود به صورت تازه مصرف شده و دپو نمی‌شود اما گوشت‌های وارداتی برای برخی مواقع بازار دپو می‌شوند.

علی خندان روی جوان، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی درباره دپوی گوشت گوساله در ایران، اظهار کرد: گوشتی که ما در کشور تولید می‌کنیم، در کشور دپو نمی‌شود و در واقع محصولات ما، به صورت گوشت تازه به بازار عرضه و مصرف می‌شود.

او ادامه داد: اکنون گوشتی که در کشور دپو می‌شود، وارداتی است و از برزیل می‌آید. این گوشت فریز شده 50 روز روی آب می‌ماند و حدود یک ماه بعد در بازار توزیع می‌شود. گاهی هم این گوشت دپو می‌شود و در مواقع نیاز که تقاضا نسب به عرضه افزایش می‌یابد، مثل اعیاد و ماه رمضان و... به بازار توزیع می‌شود.

همچنین رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی، بیان کرد: از ویژگی‌های گوشت دپو شده برزیلی این است که قیمت آن هفت تا هشت هزار تومان از قیمت گوشت تازه پائین‌تر است و در واقع می‌شود آن را با قیمت پائین‌تری نسبت به گوشت داخل کشور تهیه کرد.

همچنین علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان کرد: دپوی گوشت گوسفندی در کشور ما از طریق سازمان پشتیبانی امور دام انجام می‌شود و از ما گوشتی برای دپو خریداری نمی‌شود.

او ادامه داد: گوشتی که در کشتارگاه‌های گوشت گوسفندی تولید می‌شود برای مصرف به صورت تازه به واحدهای توزیع عرضه شده و در واقع آنچه به عنوان گوشت گوسفندی در کشور توزیع می‌شود برای دپو شدن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

ملکی خاطرنشان کرد: اکنون علاوه بر گوشت داخلی تجار از استرالیا گوشتی به کشور وارد می‌کنند که این گوشت با قیمت ارزان‌تر از گوشت ایرانی به بازار عرضه می‌شود. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =