شهروندان بخشی از تهرانسر واقع در جنوب غرب تهران می گویند شهرداری در جمع آوری زباله هایشان تعلل می کند و شهرداری هم می گوید با هیات مدیره شهرکهای مسکن ویژه و هواپیمایی اختلاف دارد و آنها در خیابان خاکروبه می ریزند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلات شهرکهای اقماری تهران، موضوع تازه ای نیست. اما اینکه شهرداری تهران با هیات مدیره برخی از این شهرکها در ارائه خدمات عمومی دچار مشکل شود، آتشی است که دودش مستقیما به چشم شهروندان می رود.

پس از انتشار برخی از تصاویر از انباشت زباله در خیابانهای مسکن ویژه تهرانسهر در برخی سایتهای خبری، شهروندان این منطقه در تماس با سرویس مشکلات مردم، بحث عدم همکاری شهرداری با شهروندان در جمع آوری پسماند این شهرک را مطرح کردند.

در این رابطه با مهندس سارویی معاون خدمات عمومی منطقه ۲۱ شهرداری تهران گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:


شهروندان از نحوه جمع آوری زباله در شهرک مسکن ویژه تهرانسر ناراضی هستند. چرا این ناهماهنگی ها به وجود آمده؟
شهرک هنوز تحویل شهرداری نشده است ولی شهرداری زباله را حمل و نقل می کند. شهرک نوساز است و به نسبت جمعیت ساکنان تازه وارد، داریم مخزن مکانیزه اضافه می کنیم. به نسبت ساکن شدن جمعیت، سطح خدمات و مخزن را اضافه می کنیم. همین الان نیز مراجعه کنید، می بینید مخزن های جدید زباله نصب شده است.

 

چرا خدمات شهرک هنوز تحویل شما نشده؟
واقعیت این است که هیات مدیره شهرک ویژه و شهرک هواپیمایی، با شهرداری منطقه همکاری نمی کنند. ۵ تا ۶ روز است معاونت خدمات ۸ دستگاه کامیون مایلر با لودر گذاشته که خاک و نخاله ای که هیات مدیره این شهرک در حاشیه بلوار تهرانسر خالی کرده بودند را جابجا کند.هر قدر پیگیری کردیم هیات مدیره این نخاله ها را حمل نکرده و ما مجبوریم این نخاله ها را حمل می کنیم و البته آنها را جریمه هم خواهیم کرد. ما نمی توانیم اجازه بدهیم شهر دارای مناظر ناخوشایند باشد.


یعنی خودروهای شما برای حمل نخاله هایی رفته که هیات مدیره این شهرکها ریخته اند؟
بله، این کار را می کنیم. امکانات معاونت خدمات منطقه برای اینها مشغول است و واقعیت این است که امکانات و ماشین آلات ما الان دارند برای آنها کار شخصی انجام می دهند. یعنی داریم خدمت را ارائه می دهیم ولی مربوط به عموم مردم نیست، بلکه هیات مدیره این شهرک این کار را کرده اند. با آنها به خاطر ریختن این حجم عظیم از نخاله اتمام حجت کرده بودیم ولی مثل اینکه چند شب پیش، هیات مدیره یک جلسه می گذارند و به ما هم گفته بودند اگر به جمع بندی برسیم خودمان می بریم. ما دیدیم نمی توانیم منظر شهر را قربانی اختلافات آقایان کنیم. مجبور شدیم خودمان وارد شویم.


اختلافات هیات مدیره ها باعث نشد که تاکنون این شهرک به شما تحویل نشود؟
در بین اعضای هیات مدیره های مسکن ویژه و شهرک هواپیمایی اختلاف زیادی وجود دارد که همه اینها باعث شده خاک و نخاله را آنجا بریزند. اینها را جریمه خواهیم کرد. ولی بالاخره امکانات شهرداری هرز می رود و به کار اصلی شهر نمی رسیم. این هیات مدیره ها تعامل و همکاری با همدیگر ندارند، ما ارائه خدمات خود را نمی توانیم منوط به حل اختلافات آنها کنیم.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =