رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج با تصریح بر اینکه حفظ محیط زیست و فضای سبز یکی از اولویت های مجموعه شورای شهر و شهرداری کرج است، جابجایی نزدیک به یک هزار اصله درخت از منطقه تحت عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای پلیس را همسو با اجرای این رویکرد دانست.

  به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،سعید فیروزگاه اعلام کرد و از تلاش های مدیریت شهری برای توسعه فضای سبز شهری به عنوان یک رویکرد جاری و مستمر یاد کرد که بخصوص در اجرای طرح های مختلف از جمله عمرانی مورد توجه قرار می گیرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه فضای سبز، روح حیات در محیط شهری را به جریان انداخته و از محاصره شهروندان در فضای سیمانی شهر نجات می دهد، افزود: نباید فضای شهری که به خودی خود عامل بسیاری از آشفتگی ها و پریشانی های اجتماعی است را از داشتن فضای سبز مناسب محروم کنیم. با همین رویکرد حفاظت از درختان و گیاهان از اولویت های احداث طرح های مختلف بخصوص پروژه های عمرانی است که یکی از این طرح ها احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای پلیس بود.
فیروزگاه، ادامه داد: ترافیک در این محدوده با ارزیابی کارشناسان، نیازمند اتخاذ تدبیری بود تا در کاهش زمان سفر و صرفه جویی در هزینه شهروندان موثر واقع شود. بر همین اساس معاونت فنی عمرانی شهرداری احداث تقاطع غیرهمسطح در این میدان را مد نظر قرار داد.
وی با یادآوری اینکه احداث تقاطع مذکور 250 میلیارد ریال هزینه را برای مدیریت شهری کرج دربرداشت، خاطرنشان کرد: در مسیر تاسیس پل، فضای سبزی با حدود یک هزار اصله درخت وجود داشت که درختان مذکور با حفظ استانداردها و روش های مناسب به محل جدید منتقل شدند.
فیروزگاه، به تملک دو هزار و 570 متری اراضی واقع در مسیر طرح نیز اشاره کرد و گفت: احداث زودتر از موعد طرح با توجه به عملکرد مناسب پیمانکار و پیگیری های معاونت فنی عمرانی شهرداری، باعث شده است این طرح هم اکنون آماده بهره برداری بوده و در آینده نزدیک شاهد افتتاح تقاطع غیرهمسطح باشیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، کیفیت مصالح به کار رفته و مراحل اجرای این پروژه را نیز مناسب ارزیابی کرد و افزود: برای اجرای تقاطع غیرهمسطح شهدای پلیس واقع در محل میدان امام خمینی(ره) 17 هزار متر مکعب خاکبرداری شده و بیش از یکهزار تن آهن آلات به کار رفته که تمامی اقدامات فوق با هدف کاهش آسیب ها و فشارهای ناشی از تحمیل بار ترافیکی به منطقه انجام گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =