صدری خواه: ارزش صادرات کالا از استان قزوین به عراق از ابتدای امسال تاکنون بیش از 104میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علیرضا صدری خواه مدیرکل گمرک استان قزوین در جلسه شورای روابط خارجی استان که در استانداری قزوین برگزار شد گفت: این میزان صادرات از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال 25درصد رشد داشته است.

صدری خواه ارزش صادرات کالا از استان قزوین به عراق از ابتدای امسال تاکنون بیش از 104میلیون دلار دانست و افزود: این میزان صادرات 3درصد رشد ارزی و 6درصد رشد ریالی داشته است.

استاندار قزوین هم در این جلسه خاطرنشان کرد: این کالاها بیشتر به استان کربلا صادر شده اما همه استان های عراق بازار مناسب برای تولیدات استان قزوین محسوب می شوند.

مرتضی روزبه گفت: عراق به ویژه کربلا، نیازمند محصولات متنوع همچون موادغذایی، مصالح ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی است که زمینه صادرات همه این محصولات در استان قزوین وجود دارد که از طریق اتاق بازرگانی قزوین در کربلا قابل پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: دفتر اتاق بازرگانی و خدمات فنی و مهندسی استان قزوین، بهار امسال با هدف تسهیل روابط اقتصادی دو طرف در کربلا راه اندازی شد.

نصرتی شهردار قزوین هم با توجه به برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم در قزوین در شهریور آینده گفت: 20شهر داخلی و 180شهر خارجی در مسیر خاکی و آبی جاده ابریشم قرار دارند که بسیاری از آنها در اجلاس قزوین حضور خواهند داشت و این فرصت بزرگ اقتصادی و توسعه روابط تجاری استان با سایر کشورهاست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =