مهر نوشت: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حذف بند استیضاح در طرح اصلاح قانون شوراها توسط مجلس، گفت: امیدواریم این بند دوباره از سوی نهادی دیگر عَلَم نشود.

مهدی چمران در جلسه علنی روز سه‌ شنبه با اشاره به جلسات حسابرسی که در روز گذشته برگزار شد، افزود: این هفته نیز طبق روال جلسه حسابرسی داشتیم که متاسفانه کسانی که خودشان اصرار به برگزاری چنین جلساتی داشتند، در این جلسه حاضر نبودند که برای آنها غیبت منظور خواهد شد.

وی با بیان اینکه حسابرسی شهرداری موضوعی است که سبب می‌شود مردم پیش و پس شهرداری را بدانند، گفت: باید نمایندگان مردم در این جلسات حاضر شوند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هنوز نمی‌توان در خصوص عملکرد شهرداری بر اساس این حسابرسی‌ها اظهارنظر کرد، گفت: جای قضاوت هنوز باقی است، اینگونه نیست که جواب حسابرسی‌ها بلافاصله اعلام شود. ما قصد نداریم حسابرسی شهرداری را با حسابرسی شرکت‌های دولتی مقایسه کنیم و شورا بر اساس وظیفه‌ای که دارد، حسابرسی شرکت‌های شهرداری را انجام می‌دهد.

چمران اضافه کرد: شهرداری نیز خوشحال است که از شرکت های وابسته به آن حسابرسی انجام شود تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص گردد و اگر تخلفی در این حسابرسی‌ها دیده شود، باید به مراجع ذی ربط ارجاع شود.

وی با اشاره به برخی از اظهارنظرها در خصوص حسابرسی‌ها، گفت: بزرگنمایی و مانور دادن بر روی این حسابرسی‌ها با اصل حسابرسی سازگار نیست. نتیجه حسابرسی شهرداری را در زمانی مشخص اعلام خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به احتمال حذف تذکر شفاهی در شورا، گفت: تذکرات شفاهی حذف نشده و تنها از این پس پنج نفر هر کدام سه دقیقه تذکر شفاهی می‌دهند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =