تسنیم نوشت: آمریکا پس از ناکامی در زمین گیر کردن نظام سوریه اکنون تلاش می‌کند با ارسال نظامیان خود به سوریه که در راستای حمایت از گروه های تروریستی صورت می گیرد بتواند جان تازه یی به این گروه ها ببخشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های آمریکا هدف واقعی ایالات متحده آمریکا از ارسال 50 نظامی ویژه این کشور برای کمک به گروه های مسلح در سوریه را تشریح کردند. دولت آمریکا افزون بر آموزش گروه های مسلح، تضمین همکاری میان گروه های مسلح وابسته به آمریکا به ویژه کردها و دیگر گروه ها و افزایش سطح تعهد واشنگتن به گروه های مسلح و دولت های پشتیبان آنان اهداف دیگری را هم از ارسال نیروهای ویژه به سوریه در سردارد. برخی از رسانه های آمریکا این تصمیم را تحول مهمی در دخالت نظامی آمریکا در امور سوریه به شمار می آورند.

به نوشته روزنامه کریستین ساینس مانیتور، آمریکا از ارسال این نیروها به سوریه 2 هدف را دنبال می کند. نخستین هدف حمایت از گروه داعش است که به پیروزی هایی دست یافته است. بدیهی است که تحقق این هدف برای آمریکا بسیار مهم است. واشنگتن از این راهبرد می خواهد ارتش سوریه را که با کمک روس ها موفق شده پیشروی های داشته باشد، کنترل کند. این مساله نشان می دهد که آمریکا در مبارزه با داعش جدی نیست.

دومین هدفی که آمریکا دنبال می کند این است که واشنگتن می خواهد نفوذ خود و نیروهایی شورشی که با نیروی های ارتش آزاد سوریه هم سو هستند، افزایش دهد . هدف آمریکا از این راهبرد آن است که در پیشروی نیروهای وابسته به خود در برخی از مناطق سوریه نقش داشته باشد تا در آینده در هرگونه مذاکره ای برای حل سیاسی بحران سوریه از جمله نشست وین از این مساله استفاده کند.

به نوشته کریستین ساینس مانیتور، یکی دیگر از هدف های دولت آمریکا این است که می خواهد به همپیمانان خود این اطمینان را بدهد و به آنان اعلام کند که در میان نیروهای کُرد سوریه دارای نفوذ گسترده ای است. افزون بر این آمریکا در سوریه بر روی مساله کُردها دست نهاده است تا به ترکیه که بادیده تردید به آنان نگاه می کند، پیام اطمینان بخشی بدهد.

بنابراین می توان گفت اعزام این نیرها فقط جنبه نمادین ندارد بلکه واشنگتن تلاش می کند از این راهبرد اهداف سیاسی بزرگ را محقق سازد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =