گروهی از مربیان مقطع پیش دبستانی در اعتراض به عدم تغییر در وضعیت استخدام خود مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در تابستان ۹۴ روزهای متمادی، معلمان پیش دبستانی برای اینکه استخدام شوند، مقابل مجلس تجمع کردند و حتی شبها در مقابل مجلس می خوابیدند. در نهایت آن تجمعات با قول مساعد مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای تبدیل وضعیت استخدامی آنها از حق التدریسی به پیمانی و رسمی رنگ باخت.

ولی ظاهرا تعداد دیگری از همکاران آنها باز هم تصمیم به تجمع مقابل مجلس به همان دلیل گرفته اند: تغییر در وضعیت استخدامی و پرداخت مرتب حقوق و مزایای ماهانه.

امروز باز هم این مربیان پیش دبستان دست به تجمع زدند تا به بهارستان نشینان گوشزد کنند آن‌ها سابقه چند سال خدمت در حوزه پیش دبستانی دارند. آنها می گویند از شهرستان‌های سراسر کشور آمده اند و مشکل یکسانی دارند: به صورت مرتب حقوق دریافت نمی‌کنند و با وجود مصوبه مجلس، همچنان وزارت آموزش و پرورش به مشکل آنها رسیدگی نکرده است.
یکی از اصلی ترین خواسته های آنان، در نظر گرفته نشدن شرط سنی برای آنهاست. این مربیان می گویند روزگار جوانی و شادابی خود را در خدمت حق التدریسی در پیش دبستانی ها سپری کرده اند و حالا که قرار است وضعیت استخدام این قشر بهتر شود، آیین نامه می گوید باید شرط سنی را لحاظ کرد و تا سقف معینی، قادر به استخدام هستند. این اشخاص خواستار استخدام در آموزش و پرورش بدون در نظر گرفتن شرایط سنی هستند.
در تجمع دیگری که مقابل مجلس برگزار شد، کارگزاران بیمه کشاورزی هم نسبت به وضعیت استخدامی خود اعتراض کردند.
(عکس: آرشیو)


۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • m A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 1
    دیگه باب شده این تحصن ها.قراردادیهای نفت صرفا جهت اطلاع