مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان از تشکیل گروه کاری حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان با مشارکت دستگاه های اجرایی و مراکز دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد در اولین جلسه گروه کاری حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان استان هرمزگان عنوان کرد: ارتقاءحقوق کودکان و نوجوانان از طریق و آموزش فعالیت های مرتبط با این حوزه باید از اولویت های دستگاه های دستگاههای متولی این بخش باشد.

وی از تشکیل گروه های کاری با عضویت دستگاه های اجرایی، مراکز علمی دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه کودکان  خبر داد و بیان داشت: کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده به عنوان ساختار متناظر استانی برای موضوعات مرتبط با حوزه کودکان انتخاب شده که مباحث پس از بررسی کارشناسی در گروه های کاری مرتبط به کار گروه تخصصی ارجاع می شود.

مشاور استاندار و مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان با اشاره به پیمان نامه کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل که در 54 ماده تنظیم شده است، اظهار داشت: در حال حاضر 140 کشور از جمله ایران عضو این پیمان نامه و تمامی افرادی که زیر 18 سال سن دارند مشمول این طرح هستند.

یعقوب نژاد با اشاره به اقدامات خوب سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه کودکان و برخی از دستگاههای اجرایی، تاکید کرد: رعایت حقوق کودکان و آگاه سازی اقشار جامعه با مصادیق کودک آزاری، کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان حاصل از ازدواج با اتباع بیگانه باید در گروه کاری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =