ثبت نام ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو برای پیاده‌روی اربعین/ «شباب الرضوی» ویژه‌ترین موکب دانشجویی امسال

مسئول قرارگاه نور بسیج دانشجویی گفت: امسال بیش از ۷ هزار نفر اعزام کاروانی و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعزام انفرادی برای پیاده روی اربعین خواهیم داشت. البته این تعداد فقط مختص به بسیج دانشجویی نیست و از همه کانون‌ها و نهاد‌ها در آن حضور دارند.

مینا افشار: نشست خبری ستاد دانشجویی اربعین امروز در مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان با حضور مسئول قرارگاه نور بسیج دانشجویی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد دانشجویی اربعین، دبیر کنگره شعر دانشجویی اربعین و جمعی از فعالان دانشجویی اربعین حسینی برگزار شد.

جواد تاجیک، مسئول قرارگاه نور بسیج دانشجویی و ستاد اربعین دانشجویی گفت: بیش از ۹ موکب در مرز چزابه، شلمچه، مهران و در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و حتی در خود شهر کربلا ساخته و تبیین شده است، ویژگی خاص آنها چند منظوره بودن شان است. همچنین ویژه ترین موکب امسال در عمود ۷۵۷ به اسم موکب شباب الرضوی قرار دارد که قرار است خیمه دانشجویان ایرانی و غیرایرانی باشد.

«هیهات من الذله» شعار پیاده روی اربعین امسال

او با اشاره به اینکه اربعین نماد یک جامعه آرمانی است، گفت: اجتماع اربعین می‌تواند نماد اتحاد بین مسلمانان برای همه جهانیان باشد که در این عرصه دانشجویان کشورمان به موجب تاثیرگذاری که خواهند داشت همیشه پیشگام بوده‌اند همچنین در این مسیر از حمایت بی‌دریغ وزارت علوم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت و همچنین سازمان وظیفه عمومی ناجا که شرایط اعزام دانشجویان مشمول را انجام داد بی‌نصیب نماندیم.

تاجیک در ادامه گفت: در ستاد دانشجویی اربعین امسال هر گوشه کار را یک دانشجو تقبل کرده است و ما با شعار هیهات من الذله پیاده روی اربعین امسال را آغاز خواهیم کرد.

اعزام ۷ هزار کاروانی و ۵ هزار و ۵۰۰ انفرادی به کربلا

مسئول قرارگاه نور بسیج دانشجویی در خصوص اینکه اعزام‌ها از سال‌های پیش به صورت خودجوش صورت می‌گرفت، گفت: سال‌های گذشته بدون وجود هیچ ابلاغیه و سازوکاری اعزام‌ها انجام می‌شد، اما تصمیم گرفته شد تا بر روی ساماندهی آن‌ها ستادی راه اندازی شود به همین موجب امسال بیش از ۷ هزار نفر اعزام کاروانی و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعزام انفرادی خواهیم داشت که برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند. البته این تعداد فقط مختص به بسیج دانشجویی نیست و از همه کانون‌ها و نهاد‌ها در آن حضور دارند.

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشور از حضور یک هزار و ۱۰۰ نفر در قالب گروه‌های خدمات رسانی و سفیران اربعین خبر داد و گفت: انتخاب این سفیران با ثبت نام و پس از آن گزینش همراه بوده است. آن‌ها دوره‌های خاصی را گذرانده و نهایتا به عنوان خادمین در مواکب بین راهی نجف تا کربلا مرز‌ها و مراکز پذیرایی و همچنین به عنوان راهنمای زائران و مبلغین انتخاب شده‌اند.

او همچنین با اشاره به ویژه‌ترین موکب امسال در عمود ۷۵۷ با نام «شباب الرضوی» آماده خدمات رسانی است، گفت: در خصوص تعداد موکب‌های ساخته شده برای خدمات رسانی به دانشجویان زائر اربعین حسینی نیز گفت: بیش از ۹ موکب در مرز چزابه، شلمچه، مهران و در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و حتی در خود شهر کربلا ساخته و تبیین شده است و ویژگی خاص آن‌ها چند منظوره بودنشان است. همچنین ویژه‌ترین موکب امسال در عمود ۷۵۷ به اسم موکب شباب الرضوی قرار داردکه قرار است خیمه دانشجویان ایرانی و غیرایرانی باشد.

تاجیک در خصوص ویژگی‌های این موکب گفت: قرار است کارهای مختلف فرهنگی در آن صورت گیرد و در زمان اوج پیاده روی ایرانی‌ها دقیقا در تاریخ چهارم تا هفتم آذر ماه قرار است در این موکب عصر‌ها و شب‌ها برنامه‌ای با حضور سخنرانانی چون حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام آقاتهرانی و مداحانی چون سعید حدادیان و میثم مطیعی برگزار شد.

۱۰ درصد از اعزامین کربلای معلی خواهران هستند

مسئول قرارگاه نور بسیج دانشجویی در خصوص اینکه چه تعداد از اعزامین دانشجویی به تفکیک جنسیتی خواهران و برادران خواهند بود، گفت: با توجه به محدودیت در اعزام و به علت اینکه این کار تازه در ابتدای شروع مسیر خود است. امسال کمتر از ۱۰ درصد از اعزامین را خواهران تشکیل می‌دهند و به همین تعداد نیز خادمین خانم در مسیر پیاده روی اربعین خدمات رسانی خواهند که جا دارد برای همین تعداد نیز دست مریزادی به کاروان‌های اعزامی آن‌ها گفت.

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشور از برگزاری برنامه ویژه‌ای در قبرستان وادیه سلام خبر داد و گفت: این مراسم برای اولین بار است که به مناسبت بزرگداشت و یادواره شهدای ایرانی مدافع حرم در اربعین امسال برگزار خواهد شد. این شهیدان کسانی هستند که در سال ۸۵ و در درگیری بین گروه‌های مقاومت عراقی با اشغالگران آمریکایی هنگامی که به صورت داوطلبانه برای دفاع رفته بودند به شهادت رسیده که شهید هادی ذوالفقاری از جمله آن‌ها است.

۹۰ درصد کاروان‌های دانشجویی از مرز چزابه راهی کربلا می شوند

 او در خصوص تعداد کاروان‌های اعزامی به تفکیک استان‌های کشور گفت: تاکنون ۲۹ استان کشور برای اعزام کاروانی ثبت نام داشتند و تنها ۲ یا ۳ استان موفق به ثبت نام نشدند که از این ۲۹ استان ۶۰ کاروان زائر دانشجویی خواهد برد که هر کدام از آن‌ها برنامه‌ها و فعالیت‌های خاص خودشان را در طی مسیر پیاده روی اربعین خواهند داشت. البته ما بسته راهنمای زائر، سربند و پرچم روی کوله پشتی را به صورت عمده به زائران خواهیم داد.

مسئول ستاد اربعین، تهران، اصفهان و فارس را به عنوان ۳ استانی که بیشترین اعزامی گروهی و انفرادی را خواهند داشت معرفی کرد و افزود: امسال قرار است ۹۰ درصد کاروان‌های دانشجویی از مرز چزابه عبور کنند. چرا که این مرز تردد بسیار راحت تری برای دانشجویان دارد و همچنین از امکانات بیشتری نیز برای میزبانی آن‌ها برخوردار است. استان خوزرستان نیز موکب‌هایی را برای خدمت رسانی به زائران برپا کرده است.

مسئول قرارگاه نور بسیج دانشجویی در پایان سخنان خود با قدردانی از معاونت فرهنگی وزارت علوم و ستاد عمره و عتبات دانشجویان به خاطر حمایت‌های بی‌دریغشان از ستاد دانشجویی اربعین گفت: ستاد عمره و عتبات تمام کار‌ها را به خود ما واگذار کرده است و ما نیز سعی در هماهنگی هر چه بیشتر خود با این ستاد داریم همچنین معاونت فرهنگی وزارت علوم نیز همیشه در اردوهای راهیان نور اردوهای دانشجویی مشهد و از همه مهم‌تر اعزام کاروان‌های دانشجویی به اربعین از حمایت خود دریغ نکرده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =