تسنیم: عضو کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه منتظر اجرای مرحله جدید بیمه کارگران ساختمانی هستیم گفت:بیش از 500 هزار نفر در صف انتظار برای بیمه کارگران ساختمانی هستند .

هادی ساداتی درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت:در حال  منتظر اجرای سری جدید سهمیه کارگران ساختمانی هستیم. از ابتدای سال تا کنون 3 سهمیه 100 هزار نفری به کارگران ساختمانی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 50هزار نفر به دلیل ارائه مدارک جعلی حذف شدند گفت: برخی از کارگرانی که جواز کسب داشتند اما به صورت آزاد فعالیت می‌کردند برای تأیید نقشه کاری آنها سازمان نظام مهندسی به آنها بیان کرده بود که باید جواز کسب دریافت کنند. آنها که  جواز کسب دریافت کردند که مشکلی برای برقراری بیمه ندارند. اما در میان این دسته از افراد هستند کارگرانی که به طور مثال در بخش لوله کشی ساختمان فعالیت دارند اما چون وابسته به هیچ ارگان و نهادی نیستند تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. به طور مثال در یک زیر پله مشغول فعالیت و کسب درآمد هستند، به همین دلیل طی مذاکراتی که با سازمان تأمین اجتماعی داشتیم مقرر شد اگر افرادی مورد تأیید انجمن صنفی  کارگران ساختمانی بودند بیمه های  تأمین اجتماعی آنها برقرار شود که تأمین اجتماعی نیز پذیرفت.

وی  اظهار داشت: البته تأمین اجتماعی پس از بررسی صحت اینکه شغل این افراد کارگر ساختمانی است موضوع را پذیرفت. اما بسیاری از افراد در صنوف دیگر هستند و کارگر ساختمانی نیستند اما در لیست بیمه بودند که در طرح پایش تأمین اجتماعی از بیمه حذف شدند. علاوه بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی اقدام به حذف این افراد کرد. ما نیز درخواست کردیم که این افراد از لیست بیمه خارج شوند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درباره شرایط لازم برای بیمه شدن کارگران ساختمانی افزود: داشتن کارت مهارت درجه یک، دو و سه که شامل کارگران عادی، کمک استادکاران و استادکاران می شود. برای ورود به لیست متقاضی بیمه کارگر ساختمانی ضروری است.

ساداتی با بیان اینکه بیش از 500 هزار نفر در صف انتظار برای بیمه کارگران ساختمانی هستند گفت: اگر به همین روال سهمیه کارگران ساختمانی محفوظ بماند، بیمه کارگران ساختمانی به روز می‌شود. از ابتدای اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزارنفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

22339

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =