یک معلم بازنشسته سئوال کرده اکنون که دولت به حال معیشت معلمان مشغول به کار، تدبیر کرده چه زمانی نوبت بازنشستگان می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طرح رتبه بندی معلمان که از ابتدای مهرماه آغاز شد توانست در وضعیت معیشتی فرهنگیان تغییرات مثبتی ایجاد کند ولی در وضعیت دریافت حقوق و مستمری فرهنگیان بازنشسته هنوز تغییری به وجود نیامده.

قاسم سربازیان که پیداست از فرهنگیان بازنشسته است از خوانندگان سرویس مشکلات مردم در این باره مشکل خود را اینطور طرح کرده: با سلام به دولت محترم بفرمایید چرا بعداز افزایش حقوق معلمان شاغل برای بازنشستگان فکری نمی کنند مگر ما بازنشستگان آدم نیستیم خرج نداریم چگونه با این حقوق ناچیز زندگی کنیم؟
این سئوال را با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سخنگوی دولت در حاشیه یکی از نشست های خبری او در میان گذاشتیم.
دکتر نوبخت درباره این طرح توضیح داد: اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان عزیز، به دلیل افزایش انگیزه و بازدهی کاری همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش بود، لذا این طرح برای بازنشستگان آموزش و پرورش فعلا اجرا نمی شود.
سخنگوی دولت همچنین درباره بهبود وضعیت معیشت و مستمری بازنشستگان نیز اعلام کرده بود خبرهای خوبی در راه است.
او در این باره گفت: برای بازنشستگان عزیز امسال یک برنامه ویژه داریم و به وقت خواهیم گفت که سیاستهای ما در این باره چیست.
پیش از این او در پاسخ به سرویس مشکلات مردم درباره ترمیم حقوق بازنشستگان گفته بود در پیش نویس لایحه بودجه سال آینده، متناسب با تورم، نسبت به افزایش مستمری بازنشستگان دولت نیز اقدام خواهد شد.

معلم بازنشسته دیگری در سرویس مشکلات مردم این کامنت را گذاشته: چرا پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته رابعد از یک سال بازنشستگی پرداخت نمی کنند ایا ماازاین اب وخاک نیستیم؟ چرا دیگر کارمندان دولت به محض بازنشسته شدن تمام مزایای خودرادریافت می کنند اما ما معلمان چه درطول خدمت وچه بعداز خدمت برای گرفتن چندرغازحقوق خود بایستی ماه ها وسال انتظار بکشیم وبعدازانکه در بوف وکرنا زده شد دریافت نمایم.وزیری داریم هیچ تلاش وکوششی درجهت احیای حق وحقوق معلمان ازخود نشان نمی دهد.حقوق کادرعلوم پزشکی درطول وزرات اقای دکتر هاشمی حداقل دوبرابر شد وهیچ کسی ندانستید ونفهمید اما مساله رتبه بندی معلمان را فرشتگان درفلک وفلاک شنیدند.

 

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارکنان آموزش وپرورش IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    رتبه بندی معلمان چرا در آموزش وپرورش درست اجرا نمی شود بیش از 40هزار نفر از کارکنان شامل نشده است چه کسی باید پاخگو باشد
  • معلم A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    2 0
    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طرح رتبه بندی معلمان که از ابتدای مهرماه آغاز شد توانست در وضعیت معیشتی فرهنگیان تغییرات مثبتی ایجاد کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟میشه دقیقا بفرمایید چه تحولی؟؟؟؟؟؟؟؟؟اولا هنوز چیزی ندادن 10 درصد از همون نداده رو کم کردن به عنوان مالیات.دوما من با لیسانس و 8 سال سابقه کار 158 رو حقوقم رفته تازه شده 1420000 توماندریافتیم هم بدون قسط 1210000.خداییش این تغییر مثبته ؟؟؟؟؟میگن معلما کار نمیکنید به خدا بی انصافیه .ما داریم با انسان کار میکنیم نه کاغذ و آچار و آجر و پول و عدد.با یه انسان با فرزندای همین مردم .من معلم اگه از درآمدم راضی باشم صددرصد بیشتر تلاش میکنم تا درآمدم حلال باشه.چرا حقوق معلما تو کشورهای پیشرفته خیلی زیاده ؟؟؟؟؟؟؟؟پولشون زیادی نکرده که.
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    6 0
    4سال پیش فرزند من فوت کرد طبق قانون فرمی تکمیل تا مثلا کمک هزینه کفن ودفن بدهند ولی هنوز یکریال هم پرداخت نکرده اند معلم باز نشسته
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    2 3
    من یک معلم بازنشسته هستم جالب است اطلاع دهم که در این ماه آبان یارانه من و خانواده ام را قطع کرده اند در ضمن حقوق من طبق حکم اداره کل بازنشستگی 1500000تومان است .
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    5 0
    با سلام به دولت محترم بفرمایید چرا بعداز افزایش حقوق معلمان شاغل برای بازنشستگان فکری نمی کنند مگر ما بازنشستگان آدم نیستیم خرج نداریم چگونه با این حقوق ناچیز زندگی کنیم؟مگر بازنشسته سی سال تمام جه گناهی مرتکب شده که از شاغلین کمتر دریافت کند؟
  • فرهنگی A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 1
    از مسئولین محترم خصوصآ از حاج آقا دهقان وزارت دفاع می خواهیم از از دستگاهای اجرای بخواهند درباره کارت ایثار گری ارتش که در خط اول جبهه بودند ودر عملیا ت های متعدد بودند ارزش قائل شوند وعدالت را رعایت کنند