۰ نفر
۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

خانه سینما قدرتمندترین نهاد مدنی ایران است که در پس انقلاب اسلامی شکل گرفته و آوازه اش از مرز های سرزمین کنونی ایران فراتر است.

این نهاد مردم بنیاد چون سایر نهاد های مدنی، ماموریت پایش و دیدبانی وضعیت کسب و کار سینما و تجمیع و الویت بندی مطالبات سینماگران برای اقناع و تمکین دولتمردان به اجراي انها را بر عهده دارد!

بنظر مي رسد در شرايط كنوني كه دولت مخالف وجود خانه سينما نيست، اين خانه باید بکوشد دولت را به اقناع و يا تمکین سرفصل هاي زير وادار سازد:

1) پیگیری تحقق طرح امنیت شغلی كه بيش از هفت سال از طرح و مطالبه اش مي گذرد.2)اقناع دولت برای صرف سرمايه اش در تامین زیرساخت های نمایشی و تولید. 3)مجاب سازي و فشار به دولت برای بهنگام سازي و اصلاح قواعدو مقررات سينمايي .4)مشارکت نمایندگان اصناف در شوراهای ارایه تسهیلات اعم از ساخت سالن،تولید فیلم،صنایع سینمایی،...5) كوشش براي شفاف سازي کامل در ارايه تخصیص تسهیلات و امكانات دولتي.

البته كه خانه سینما مثل همه ی نهاد های مشابه مدني، فاقد قدرت اجرایی براي اعمال و اقدام خواسته هايش است و تنها ابزارش گفتگو و اقناع و دست آخر از فشار افکار عمومی بهره می برد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =