۰ نفر
۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹

سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون نمایش «دروازه ساعات» را در جزیره‌ی کیش به صحنه می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایش به گفته‌ی هاشمی، حدود 5 سال پیش در تئاتر شهر اجرا شده و حالا او خوشحال است که این بار  در ایام اربعین و رسیدن اسرا به «دروازه ساعات» این نمایش در  كیش به صحنه می‌رود.

این هنرمند تئاتر و سینما با بیان اینكه نمایش «دروازه ساعات» ابتدا قرار بود در سالن اجرا شود اما به توصیه آقای سدری تصمیم گرفته شد كه در خیمه به اجرا درآید و من هم موافقت كردم. اگر این اجرا در كیش با استقبال مواجه شود احتمالا سئانس‌های اضافه‌ای برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

كارگردان نمایش آیینی «دروازه ساعات» خاطرنشان كرد: دورازه ساعات همان دروازه ورود رئوس شهدا به شهر شام است و همان‌جایی است كه مردم شام به دلیل تبلیغات سویی كه معاویه و یزید بر علیه اهل بیت پیامبر انجام داده بودند، آن بزرگواران را خارج شدگان از دین خواندند و به طرف آن‌ها سنگ پرتاب كردند. این همان دروازه‌ای است كه اسرا را از آن وارد كردند و اهل بیت (ع) را با غل و زنجیر تا كاخ یزید بردند.

وی ادامه داد: شاید تراژدی‌ای كه در شهر شام اتفاق افتاده از جهاتی بسیار بدتر و بیشتر از تراژدی ظهر عاشورا در كربلا باشد ولی كمتر كسی به این تراژدی در قالب هنر پرداخته است. در نمایش ما هم ، مخاطب این واقعه را نمی‌بیند ولی با مجنونی همراه می‌شود و این روایت از دید او توصیف می‌شود.

هاشمی درباره گروه نمایشی «دروازه ساعات» توضیح داد: تعداد بازیگران و عوامل این نمایش در كیش 35 نفر هستند. زمانی كه این نمایش در تهران به اجرا درآمد، تعداد عوامل و بازیگران ما حدود 53 نفر بود، اما برای كم كردن هزینه‌ها در این سوگواره تعداد عوامل را به حداقل رسانیدم. به طوری كه بسیاری از عوامل نمایش در خودشان در این كار بازی می‌كنند. مثلا مدیر تولید و دستیار گریم و... جزو بازیگران نمایش هم هستند.

وی با بیان اینكه من در این نمایش بازی نمی‌كنم، افزود: بازیگران شناخته‌شده نمایش «دروازه ساعات» عبارتند از علی سلیمانی، مرجام قمری، سعید بحرالعلومی، حسین میزائیان، سلیمان تاش.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =