آغازطرح ارزشیابی از تشکلهای تعاون روستایی دراستان البرز

مدیر تعاون روستایی استان البرز: طرح ارزشیابی از تشکلهای تعاون روستایی از اوایل آذر سال جاری آغاز و تا اواخرآذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز، شمس از اجرای طرح ارزشیابی اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی روستایی ، کشاورزی،تولیدی و زنان روستایی در سطح استان البرز خبر داد. شمس اعلام نمود: در راستای تحقق و عملیاتی نمودن موارد اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبنی بر نظارت ، هدایت وکنترل در فعالیت های اقتصادی- اجتماعی و کشاورزی تشکلها و تعاونی های تحت پوشش ، این سازمان ، کلیه فعالیت ها ، ساختارهای مدیریتی و اقتصادی اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی روستایی،کشاورزی،تولیدی و زنان روستایی را مورد ارزشیابی قرار می دهد.
شمس ادامه داد: روسا و کارشناسان تعاون روستایی استان البرز، طرح ارزشیابی از تعاونی ها را طبق فرم های مشخص شده آغاز نمودند. در این طرح میزان دارایی های جاری و غیر جاری ،میزان بدهی ،سود یا زیان ، وضعیت پرسنل در اتحادیه ها و تشکلها مورد بررسی قرار می گیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد : هدف از اجرای این طرح را ، نظارت بیشتر و دقیق تر جهت تحقق مأموریت و وظایف تعاونی های روستایی ،کشاورزی ،تولیدی و زنان روستایی دانست و ادامه داد : شناخت نقاط قوت و ضعف تعاونی ها ،تشخیص نیازها و اولویت بندی آنها، در تصمیم سازی و تصمیم گیری صحیح و اصولی در تعاونی ها، کمک می کند. همچنین ایجاد زمینه مناسب برای رقابت در تشکل ها ، کمک به انتخاب شرکت ها و اتحادیه های نمونه ، الگو و برتر را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد.
وی با تاکید براجرای طرح ارزشیابی تعاونی ها خاطر نشان کرد : امروزه ارزیابی کارایی ،اثربخشی وصرفه اقتصادی باید بخشی از فرایند عادی مدیریت هر واحد تجاری در بخش عمومی و خصوصی باشد و مدیران،بررسی عملکردها را به‌ عنوان یکی از مسئولیتهای خود برای کنترل فعالیتها تلقی کنند و همچنین معیارها یک مجموعه‌ای از شاخصها هستند که ارزیابان یافته‌های خود را با آن می‌سنجند تا به نتیجه‌گیریهای منطقی دست یابند؛
وی در پایان تاکید کرد که تشکلها باید از دیدگاهای های قدیمی و سنتی را کنار گذاشته و منطبق با عصر جدید کار کنند و یک بازنگری کلی در کارهای قبلی انجام شود تا شبکه را برای ورود به شرایط جدید و تحول در آن آماده کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =