جلسه بررسی وضعیت مشکلات و مسائل شرکت تعاونی روستایی اشتهارد برگزار گردید

جلسه ای با حضور مدیر ، معاون ، روسای بازرگانی ، حراست ، حسابرسی ، حقوقی ، روابط عمومی ، مدیرعامل اتحایه کرج ، نماینده اداره بازرسی استان ، بخشدار مرکزی اشتهارد در محل سالن جلسات مدیریت استان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز، در این جلسه ابتدا پس از تلاوت قرآن مهندس شمس مدیر استان در خصوص تعداد تشکلهای تحت پوشش و ارائه خدمات آنها به اعضا و سهامداران و اینکه تشکلها باید از حالت کلی و روستایی به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز نماید و ظرفیت بخش کشاورزی نیز توسط تشکلها ساماندهی می شود توضیحاتی را ارائه نمود. 

مدیر استان اعلام کرد : در حال حاضر دولت در بخش انتزاع و با توجه به این که تعاون روستایی به عنوان ابزار و اهرم اجرایی شناخته شده است از سال گذشته تاکنون بسیاری از وظایف را از وزات بازرگانی به ورزات جهاد کشاورزی منتقل کرده است . وظایفی مانند: ایجاد پایانه مرغ ، تنظیم بازار میوه ، توزیع حمل آرد توسط تشکلها که در بسیاری از استانها اجرا گردیده است .
شمس خاطر نشان کرد : یکی از بهترین شرکتهای تحت پوشش استان شرکت تعاونی روستایی اشتهارد است که بدلیل ظرفیت و پتانسیل بالا و قوی و فعالیتهایی مانند: خرید گندم - خرید جو - وجود فروشگاههای مصرف و توزیع سوخت تاکنون جزو بهترین شرکتها شناخته شده است اما اکنون با گذشته زمان و حدف نظام یارانه ای از حالت موفق خارج و به دلیل مشکلات عدیده سیر نزولی پیدا کرده است .
در ادامه آقای صابونی سرپرست شهرستان کرج ضمن تشریح وضعیت کامل شرکت اشتهارد و پیشینه تشکیل شرکت تا به امروز مسائل و مشکلات مبتلا به آن را از جمله عدم ارائه تراز مالی - عدم برگزاری جلسات هیات مدیره - عدم تعامل با سازمان - عدم فعالیت و زیان ده بودن شرکت - عدم نقدینگی شرکت جهت تصمیمات متخذه گزارشی را ارائه نمودند.
در ادامه آقای جعفرزاده بخشدار اشتهارد ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت تعاون روستایی استان و برگزاری این جلسه مهم خواستار تعیین و تکلیف وضعیت هیات مدیره با برگزاری مجمع عمومی شدند و تاکید بر اجرای موارد قانونی را در خصوص وضعیت شرکت داشتند .
سپس آقای حجی آبادی نماینده بازرسی استان البرز ضمن اعلام این که شرکتهای تعاونی دارای شخصیت حقوقی و خصوصی هستند و اداره بازرسی هیچگونه نظارت و دخالتی در وضعیت شرکتها نمی تواند داشته باشد .لذا بر اساس ماده 10 نظارت بر عملکرد تشکیلات دولتی بر عهده سازمان بازرسی است و همچنین نظارت و ارزیابی تشکلهای تحت پوشش از عهده سازمان بازرسی خارج است و در اختیار مدیریت استان می باشد .
در ادامه جلسه تمامی اعضای هیات مدیره قبلی و فعلی به بیان مسائل ، مشکلات گزارشی را ارائه و خواستار تعیین و تکلیف وضعیت شرکت شدند ،تا هر چه سریعتر این ابهامات رفع و شرکت مجدد به فعالیت خودبپردازد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =