هشدار رییس کل بیمه مرکزی به جنگ قیمت ها در بیمه /چرا بیمه های دولتی و خصوصی مقابل هم قرار گرفتند؟

رئیس کل بیمه مرکزی با انتقاد از جنگ قیمتی بین بیمه ها گفت : این جنگ در آینده آسیب زننده خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمد ابراهیم امین در بیست و دومین همایش ملی و هشتمین همایش بین المللی بیمه و توسعه که امروز با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد؛ با اشاره به موضوع همایش، افزود: مهمترین عامل در توانگری مالی سرمایه شرکت های بیمه است. 

وی ادامه داد: سرمایه در حال حاضربه چالش در صنعت بیمه تبدیل شده به نحوی که شرکت های بیمه به دلیل بازده پایین قادر به پوشش تمامی ریسک ها نیستند و این در حالی است که یکی از مصوبات دولت حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت های بیمه را تعیین کرده و به دلیل عدم مشارکت سهامداران در افزایش سرمایه این امر تبدیل به چالش شده است و از طرفی بازده پایین صنعت بیمه نیز توجیه اقتصادی ندارد. 

امین گفت: به جای تامین سرمایه برای شرکت های بیمه با توجه به اینکه حاشیه توانگری در صنعت بیمه جا افتاده باید این حاشیه را ملاک قرار دهیم و از دولت تقاضا می شود که این مصوبه را لغو کندو بر اساس معیار حاشیه توانگری شرکت هایی شکل بگیرند و البته در دنیا نیز شرکت ها می توانند به اندازه 9 برابر سرمایه صدور و سه برابر آن نگهداری داشته باشند. 

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: باید اجازه داد همه علاقه مندان و افراد حرفه ای امکان تاسیس شرکت بیمه و سهامداری آن را داشته باشند ،ضمن اینکه شرکت های بیمه باید در تعیین حق بیمه به گونه ای عمل کنند که خسارت هم بدهند. 

امین با اشاره به نقش بیمه ها در اشتغال زایی، تصریح کرد: وقتی یک شرکت بیمه تشکیل شود نماینده و کارمند می خواهد و در صورتی که محوز بیمه صادر شود صنعت بیمه قابلیت اشتغال زایی زیادی پیدا می کند و در شرایطی که تحریم ها در حال رفع شدن است این صنعت می تواند در بخش اشتغالزایی موثر باشد. 

وی اظهارداشت: شکل گیری ذی نفع واحد از اهمیت زیادی در شرکت های بیمه برخوردار است زیرا در این صورت سهامدار عمده ای که بیش از 20 درصد سهام ندارد به صورت غیر مستقیم شرکت را اداره می کنند و بر همین اساس اختلافاتی که در هیات مدیره ها است در شرکت هایی که ذینفع واحد دارند وجود ندارد ضمن اینکه این شرکتها پاسخ گو است. 

به گفته امین، ذی نفع واحد دارای مضراتی هم هست زیرا برای تامین مالی شرکت بیمه تاسیس می کنند و این میزان ریسک را بالا می برد و برخی از سرمایه گذاری ها را به سمتی هدایت می کند که آسیب رسان است و جنگ قیمت ها از نکاتی است که مدیران بیمه باید به آن توجه کنند. 

وی با اشاره به شرایط پسا تحریم گفت: شاید در وهله اول به سرمایه خارجی نیاز نداشته باشیم اما بعد از رفع تحریم ها بیمه گذاران بزرگ تمهیداتی را باید بیندیشند که در حوزه نفت، گاز و انرژی از طریق بیمه های داخلی استفاده کنیم اما باید مراقب بود از دستاوردهای دوره تحریم نیز استفاده کنیم. 

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: البته در پسا تحریم صنعت بیمه نیاز به " کر اینشورنس "نرم افزاری جامع بیمه دارد ضمن اینکه استفاده از آموزش های حرفه ای در صنعت بیمه نیز ضروری است. 

وی با اشاره به رتبه بندی شرکت ها اظهارداشت: این امر می تواند در بازار رقابتی صنعت بیمه موثر باشد زیرا در پساتحریم دیگر خریدار خدمات بیمه ای نیستیم بلکه عرضه کننده نیز خواهیم بود. 

این همایش با محوریت توانگری مالی و توانمندی مدیریتی در شرکت های بیمه ، چالش ها و الزامات در برج میلاد برگزار شده است. 

 

 

22335

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =