وقتی روزمرگی‌های یک آبدارچی در اینستاگرام هزاران مخاطب دارد/ پدیده‌ی جدید شبکه‌های اجتماعی در ایران

کاظم عقلمند،‌ آبدارچی ۳۱ ساله ساکن محله عبدل‌آباد تهران، با به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و دیدگاه‌هایش در شبکه‌های اجتماعی، توجه هزاران دنبال کننده را به خود جلب کرده است.

شیوا جمالی: «یک روز در تاکسی صحبت‌مان با راننده،گل انداخت. از من پرسید: شغلت چیست؟ گفتم آبدارچی هستم اما باورش نشد و گفت: بلانسبت شما! جدی پرسیدم! گفتم واقعا من آبدارچی هستم و شغلم را دوست دارم. خیلی‌ها می‌گویند کار عار نیست و این را به حرف می‌گویند اما من از آن دسته آدم‌ها هستم که فقط حرفش را نمی‌زنم و قلبآ به آن معتقدم.»

این صحبت‌های کاظم عقلمند،‌ یک شهروند عادی است که هزاران نفر در شبکه‌های اجتماعی، دیدگاه‌هایش در مورد شغل و زندگی و روابط انسانی را دنبال می‌کنند. او عکس‌های اینستاگرامش را با گوشی نه چندان گرانقیمتش می‌گیرد. کاظم که تا سوم راهنمایی درس خوانده، در یک شرکت آبدارچی است و بعضی از همکارهایش، از فعالیت‌های او در شبکه‌های اجتماعی خبر دارند. او به خبرآنلاین می‌گوید: «نمی‌دانم مدیرعامل‌ هم خبر دارد یا نه، تا به حال که به روی من نیاورده است. بعضی از همکارانم هم من را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند اما بعضی‌ها را برای اینکه راحت‌تر بنویسم بلاک کرده‌ام و آنها هم از این موضوع گلایه‌ای ندارند.»

شاید عجیب به نظر برسد که چطور یک شهروند عادی، فارغ از همه جذابیت‌های معمول ستاره‌های شبکه های اجتماعی، می‌تواند هزاران نفر دنبال کننده داشته باشد. برای خود او هم عجیب است که چرا مردم نوشته‌ها و عکس‌های او را دنبال می‌کنند  و این مسئله را این طور حلاجی می‌کند: «امروز صبح که بیدار شدم وقتی خواستم کفشم را بپوشم، از سرما مثل یک تکه چوب خشک شده بود. می‌دانستم که برای رسیدن از جنوب شهر تا شرکت، در شلوغی مترو و اتوبوس، راه سختی در پیش دارم اما آن چیزی که در نهایت خوشحالم می‌کرد و دلم می‌خواست راجع به آن با مردم حرف بزنم، هوای عالی و تمیز بود. به نظر من چیزهای بد زودگذر هستند. مثلا  ۱۶ آذر ۹۴ دیگر تکرار نخواهد شد و یک روز منحصر به فرد است. شاید مردم از این روحیه مثبت‌اندیشی من خوششان می‌آید. خیلی‌ها هم به من گفته‌اند تو خودت هستی و نقش بازی نمی‌کنی،‌ گاهی هم چیزهایی در مورد من می‌گویند که متوجه منظورشان‌ نمی‌شوم، گاهی هم چیزهایی برایم می‌نویسند که با خواندنش به گریه می‌افتم چون خودم بهتر از همه می‌دانم که یک آدم معمولی هستم با همه خوب و بد آدمهای معمولی.»

او داستان زندگی‌‌ این آدم معمولی را این‌طور روایت می‌کند: «متولد ۱۳۶۳ در تهران هستم اما پدر و مادرم اهل یکی از روستاهای سراب  در استان آذربايجان شرقی، هستند. بچه جنوب شهرم. تا سوم راهنمایی را یک ضرب خواندم اما اول دبیرستان کم آوردم. فکر کنم چون یک ضرب خواندم پایه‌ام ضعیف بود این بود که ترک تحصیل کردم و بعد از آن شاگرد خیاطی شدم و تا زمان خدمتم در خیاطی ماندم. بعد که از خدمت برگشتم، باز به خیاط‌ خانه رفتم اما به دنبال کار بهتری بودم، تا اینکه ۷ سال پیش به شرکتی که الان در آن مشغول کارم،‌ رفتم و کارم را به عنوان یک آبدارچی، آغاز کردم.چهار سال پیش سرطان، خواهر ۳۴ ساله‌ام را از ما گرفت. این اتفاق زندگی من را زیر و رو کرد. او ۵ سال بیماری‌اش را از من مخفی کرده بود و تا زمان مرگش من هرگز حتی حدس هم نزده بودم که سرطان دارد ذره ذره او را می‌خورد.هر وقت به بیمارستان می‌رفت بهانه‌ای برای آن می‌تراشید و مدتها بدون اینکه ما بفهمیم از کلاه گیس استفاده می‌کرد. او هیچ‌وقت از بیماری‌اش برای جلب محبت دیگران استفاده نکرد و این درس بزرگی برای من بود که زندگی را با تمام خوب و بدش بپذیرم و به خاطر مشکلاتم شخصیت مهرطلبی نباشم.


بعد از رفتن او دنیا برایم خیلی تنگ بود، دنبال فضای جدیدی بودم که حرف بزنم تا اینکه با وبلاگ آشنا شدم و زیر و بمش را یاد گرفتم. اوایل طنز می‌نوشتم و مخاطب چندانی نداشتم اما کم‌کم مخاطب‌ها بیشتر شد اما سرویس وبلاگم مشکل پیدا کرد . آن موقع بود که به فیسبوک رفتم.
در فیسبوک چیزهایی می‌نوشتم و خودم هم آنها را لایک می‌کردم!

یادم هست که یک روز نوشتم :«آرزو دارم، یک دفعه هم شده یکی از همکاران یا مهمانانم در شرکت، برای من یک چای بریزد.»

این نوشته من در فیسبوک هزاران بار به اشتراک گذاشته شد و آدمهای زیادی به صفحه من آمدند و هزاران درخواست دوستی برای من فرستاده شد. از آن به بعد از خودم و روزمرگی‌هایم نوشتم.

الان کمتر از دو ماه است که به اینستاگرام آمده‌ام و بیشتر از ۴هزار نفر تا امروز  مرا دنبال می‌کنند.»
کاظم زیاد کتاب می‌خواند، این را خودش می‌گوید. البته از دایره لغات وسیع و نگاه او به زندگی می‌توان این را حدس زد.
او نه تنها خودش در مدرسه شبانه درس میخواند بلکه دوستانش را هم مجاب کرده که دیپلم بگیرند.

کاظم عقلمند، از دسته مردهایی است که از ظرف شستن و جارو کردن، خجالت نمی‌کشد. صفحه اینستاگرام او مملو از استکان‌هایی است که برق می‌زنند.
« وقتی فریبا همسرم به من زنگ می‌زند و از من سوال می‌کند چه کار می کردی؟ خیلی راحت به او می‌گویم که داشتم ظرف می‌شستم با بقیه مردم هم همین اندازه در مورد کارم راحتم. به نظر من مهم این نیست که شغل تو چیست؟ مهم این است که آن را به بهترین نحو انجامش بدهی. روزهایی که خیلی کار دارم و کارم سخت است، بیشتر خوشحالم.»
کاظم به تازگی برای همسرش فریبا هم اینستاگرام ساخته است و امیدوار است که فریبا هم یاد بگیرد و از شبکه‌های اجتماعی استفاده کند و با دنیای جدیدی آشنا شود.

در شبکه‌های اجتماعی با تمام خوب و بدی که به آنها نسبت داده می‌شود، همه شهروندان با هم برابرند برای مثال اینستاگرام همان صفحه و افزونه‌ها و فیلتر‌هایی که برای یک شخصیت سرشناس هالیوودی در نظر گرفته است،‌ در اختیار شهروند ایرانی، ساکن منطقه ۱۹ شهر تهران، می‌گذارد.

از طرفی بعد از قرن‌ها امکانات تکنولوژیک، این امکان را برای همه مردم با سبک‌های زندگی متفاوت فراهم کرده است تا افکارو عادات و رویه‌ها و دیدگاه‌های خود را با سایر مردم به اشتراک بگذارند و منولوگ تاریخی وابستگی به نهاد قدرت و ثروت، شکسته شود.

استقبال مردم از صفحات شهروندان عادی مثل کاظم عقلمند که با هویت حقیقی، احساسات واقعی خود را بیان می‌کنند،‌ جلوه‌ای از گرایش مردم به ارزش‌های انسانی، درستی، مسئولیت‌پذیری و صداقت است و این امکانی است که رسانه‌های جدید یعنی شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان عادی فراهم کرده‌اند.

شاید اگر شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت کاظم عقلمند در نظر ما مثل بسیاری از مسافران بی‌هویت و خسته مترو به نظر می‌رسید اما کسانی که با او از طریق شبکه‌های اجتماعی آشنا شده‌اند، نه تنها نگاه‌شان نسبت به او و شغل او تغییر کرده است، حتی احتمالا با نگاه مهربان‌تری به غریبه‌ها نگاه خواهند کرد.

57۲۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    339 5
    نون حلال درآوردن تو عشقه
  • محمدرضا A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    ممکنه یروز برسه که به خاطر تعداد فالووراش دست به شستن ظرفا نبره.
  • جیکا RO ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    130 2
    یک مرد واقعی...
  • محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    147 4
    همین شغل شریف ایشون می ارزه به هزاران شغل دیگه که بعضیا با دوز و کلک بهش رسیدن
  • سمیه محمدیان IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    65 4
    مردم عبدل آباد رو خیلی دوست دارم آدما فوق العاده با استعدادی اند.هر کاری که اراده میکنن انجام میدن...یه خیابون بسیار کثیف رو تبدیل به بازاری کردند که از همه جای تهران مشتری داره.
  • بی نام CA ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    49 3
    خبرآن لاین: «استقبال مردم از صفحات شهروندان عادی مثل کاظم عقلمند که با هویت حقیقی، احساسات واقعی خود را بیان می‌کنند،‌ جلوه‌ای از گرایش مردم به ارزش‌های انسانی، درستی، مسئولیت‌پذیری و صداقت است و این امکانی است که رسانه‌های جدید یعنی شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان عادی فراهم کرده‌اند.» خبرجون کاظم آقا عادی نیستند. ایشون یک ژاپنی٬ یک نروژی٬ یک آلمانی یا یک آمریکایی هستند که به علت نوساناتی نادردر ساز و کار کائنات در ایران به دنیا آمدند. ورنه که برای ملت ما کار و تلاش عار است ودرفرهنگ ما زرنگ به کسی گفته میشود که به وسیله رانت به اوج ثروتی قارونی برسد. نوآوری٬ نواندیشی٬ تلاش برای بهتر و شادتر کردن جامعه یعنی اینکاری را که کاظم آقا انجام داده درفرهنگ ما جایگاهی نداشته و ندارد.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    65 1
    خدا خودتو و خانوادتونو حفظ کنه
  • علی A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    62 1
    من با این شخص تو اینستاگرام آشنا شدم ، واقعا نمونه بارز شکرگذاری هستن ایشون
  • sina A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    36 1
    خیلی خوب بود اینکه همه آدما از جمله خودم می خوایم خودمون رو یه جور دیگه جلوه بدیم همینی که هستیم رو پنهون می کنیم
  • فراز RO ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    143 3
    از ته دل میگم ، دمتتتتتتتتتتتتتتت گرمممممممممممممم
  • آیین A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    85 2
    به اون پستش گاهی سر میزنم هنوز.از آفرینندگان خوشی های کوچک متشکریم.
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    88 2
    زنده باد صداقت ، زنده باد هویت، زنده باد درستی و مسئولیت پذیری. به امید روزی که همه فرزندان ایران زمین این رفتار رو سر لوحه کارشون قرار بدن . اونوقت میتونیم به ایرانی سرافراز افتخار کنیم
  • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    55 2
    عالی بود،
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    51 2
    کاظم عقلمند واقعا علاقه مند هست، ای کاش همه ما به انچه داشتیم قانع میشدیم، ای کاش همه ما شکر گذار نعمت هایی که خدا به ما داده است میشدیم
  • مريم A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    41 2
    خدا قوت برادر
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    29 1
    نمی دونم چرا ولی یاد شازده کوچولو دوسنت اگزوپری افتادم
  • ,سام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    33 4
    داش کاظم معروف شدی رفت..
  • جواد A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    33 1
    سلام بسیار عالی..همه چیز هم آقای عقلمند هم سایت هم خبرنگار این خبر.....لذت بردم...دنیا زیباست
  • حسین66 A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    42 3
    کل متن رو خوندم به نظرم سوادی که ایشون در نویسندگی دارن در دکتراهای فارغ التحصیل کمتر پیدا میشه واقعا حق به حق دار نمیرسه تو جامعه ما ، ولی خوبیش اینه که طرف از زندگیش رضایت داره
  • محمد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    23 2
    یاشا آقا کاظیم
  • بی نام NL ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    32 3
    مگه روز مرگی های یک ابدارچی فرقی با روز مرگی های دیگران دارد؟ مردم دارند با مراجعه به ایشون همینو یاد میگیرند.....انسان آزاد بدون توجه به شغل و در آمد قضاوت میشود
  • بی نام RO ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    26 3
    راز جذابیت نوشته ها و عکسهاش صداقته. چیزی که این روزها کیمیاست. مرد جوان امیدوارم تا هر جایی که آرزوشو داری پیشرفت کنی. هر چند که الان هم از اکثر تحصیل کرده ها خوشبخت تری.
  • بنده خدا IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    22 3
    واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم ، خدا قوت به این مرد و خانواده اش ، انشاالله همیشه سربلند و پیروز باشه .
  • پوریا A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    24 3
    " به نظر من مهم این نیست که شغل تو چیست؟ مهم این است که آن را به بهترین نحو انجامش بدهی " درود بر شما قربان
  • علی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    26 3
    واسه من که خیلی جالب بود مخصوصا اون جمله آرزو دارم.. رو اگه یه دانشمند و عارف میگفت جمله ماندگار میشد هر کاری رو با عشق انجام بدیم انرژی ش به خودمون برمیگرده
  • کاوه A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    11 2
    جالب بود اینم یه نوعشه
  • کامیاب EU ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    24 2
    آفرین منم حالم از ظاهرسازی بهم میخوره و بعضی وقتا که این کارو می کنم از خودم شاکی میشم
  • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    25 2
    درس زندگی.لایک
  • رامین بشیری A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    23 2
    به به داش کاظم خودمون، حسابی معروف شدیا ایول ♥
  • بی نام US ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    23 2
    برات آرزوی موفقیت می کنم ..امیدوارم روری مهندس کامپیوتر بشی نه مثل ما که نمی تونیم اجارمون رو بدیم ...از اونا که تو شرکت های معتبر دنیا کار می کنند ..وقتی تحریم ها برداشته شد و اون شرکت ها تو ایران نمایندگی افتتاح کردند یعد غکس یذاری و همه فالوور ها خوشحال بشند
  • بهنام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    26 2
    خیلی لذت بردم از وجود همچین انسانی .. امیدوارم همه همینطور نسبت به زندگی و کارشون خوش بین باشن و به همدیگه قدری بیشتر احترام بذارن ... با آرزوی موفقیت برای کاظم عزیز و همسرش :
  • سارا A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    58 3
    درود به غیرتش که زحمت کشی را عار نمی داند.
  • سیدمهدی کاظمی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    39 1
    خدا قوت آقا کاظم
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    40 2
    به نظر من مهم این نیست که شغل تو چیست؟ مهم این است که آن را به بهترین نحو انجامش بدهی. روزهایی که خیلی کار دارم و کارم سخت است، بیشتر خوشحالم. این جمله رو باید با طلانوشت
  • آنست من صدیقی A1 ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    33 3
    لایک داری داش کاظم....
  • مجید IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    28 2
    داداش منم فوق لیسانس دارم اونم از دانشگاه دولتی 5 تا آزمون استخدامی شرکت کردم و به 11 تا جا رزومه دادم هیچکدومشون پیام ندادن به من . قربون دستت جا خالی کنارت هستش
  • بی نام A1 ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    26 3
    خيلى عالى بود از اين پشت كار اقا كاظم قوت گرفتم
  • علی A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    18 2
    عالی بود، واقعا لذت بردم، ممنون خبر آنلاین
  • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    41 2
    این فردی که شما معرفی کردید از هزار تا دکتر و مهندس بهتره. چون هم کارش رو دوست داره هم خوشبینه هم داره خودش رو ارتقا میده. موفق باشه انشالله.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    7 1
    خیلی جالب بود ایشان از ان دست ادمهای کمیابند...
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    17 2
    اگر یک مرد تو دنیا باشه توییسرزنده وسلامت باشی دلاور...
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    12 2
    احسنت
  • ناشناس A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    27 2
    ایکاش همه ایرانی ها اینگونه بودند .داشتن وجدان کاری ساعی بودن اعضای یک جامعه هست که اون جامعه رو به پیشرفت میرسونه. .متاسفانه تو مملکت ما خیلی کم هستن اینگونه افراد.وقتی میانگین راندمان کاری کارمندها تو ایران روزانه بیست دقیقه هست ......................... احسنت به این انسانهای شریف
  • مهتاب IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    24 3
    بنظر من نکته جالب در کارش اینکه به جوانها یاد میده کار عیب نیست وقتی میشه پول حلال بدست آورد چرا بیکارموند ویا به کارخلاف دست زد .زنده باد همچین جوانانی
  • امید جوادی A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    9 3
    درود به غیرتش و خدا رحمت کنه خواهرشو که اونم مثل خودش غیرت داشته و انشاالله که جاش توی بهشت باشه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    25 3
    خداقوت کار عار نیست خداکند همه جوانان مثل تو فکرکنند موفق باشی
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    18 2
    ایشون رو از خیلی وقت پیش تو فیسبوک میشناسم و از مخاطبان نوشته هاشون هستم.شاید باورتون نشه ولی ما در جریان خواستگاری رفتن و عروسی و .... بودیم و همیشه مثل دوست تو محیط واقعی از هم با خبریم.نه فقط من ، خیلیای دیگه هستن
  • هپوش A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    40 2
    یادمه یکی برام تعریف میکرد که در اروپا هرکس در هر شغلی که هست بعد از ساعت کاری که لباس را از تن در میاره ،تفاوتشون را در جامعه نمی فهمی. همه شهروند حساب میشن و حقوق شهروندی یکسان دارن و تفاوت اونها را از هم تشخیص نمی دی میخواد آبدارچی یا کارگر پمپ بنزین باشه یا مدیرعامل یک شرکت بزرگ. هیچ کس حق دیگری را ضایع نمیکنه شاید کاظم زمینه ساز این اتفاق در اینجا باشه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    24 3
    خدا قوت آقا کاظم
  • آنا A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    7 1
    بهتون تبریک میگم به خاطر صداقت وپشتکارتون
  • فریبرز A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    10 1
    در دنیایی که این همه آدم پشت نقابهای رنگی قایمند..آفرین بر تو......
  • امید IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    11 1
    خیلی وقته ایشون رو تویه اینستا فالو کردم.تقریبا میشه گفت از زمانی که صد تا دویست فالور داشت.دید و نگرشش به دنیا خیلی جالب و عجیبه ... تویه پست هاش اصلا ناشکری نیست... از ته دلش معمولا مینویسه...به خیلی از کامنت ها هم جواب میده...آقا کاظم خدا قوت داداش...خدا قوت
  • بی نام RO ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    17 1
    من دانشجوی کارشناسی ارشدم کاش یه کم از مرام این اقا رو بچه های تحصیل کرده و بخش فرهنگی ما داشت واقعا زمونه طوری شده که انسانیت روند معکوسی با تحصیلات دارد وقتی استاد ان دانشگاه نگاه میکنم که چگونه سر مسایل کوچک لجبازی و گاهی دعوا میکنند و ادمهایی مثل این اقا را را میبینم که بدون تحصیلات عالیه انسان واقعی هستند و زیبا زندگی میکنند از هرچی علم آکادمیک هست بیزار میشوم و دلم میخواهد درس را ول کنم تا شاید زیبایی زندگی را دریابم خوش به حال افرادی همچون ایشان اقای عقلمند التماس دعا
  • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    7 1
    سلام داش کاظم..دمت گرم...پرچمو بردی بالا.........سعید رفیعی
  • ن... A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    5 1
    زنده باد صداقت زنده باد صداقت زنده باد صداقت زنده باد کاظم یاشین آذربایجانی گارداشیم
  • مریم A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    6 1
    فقط اینکه دوستان بیایین ساده زیستن را از امثال آقای عقلمند یاد بگیریم..خدا حفظتون کنه.
  • عباس A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    13 1
    افرین به شما شهروند عزیز........بنده پزشک هستم وافتخار میکنم به. فردی مثل شما
  • علیرضا A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    8 1
    آقای عقلمند درود به شرفت امثال شما برای افرادی که دم از بیکاری و عار دانستن مشاغلی نظیر شغل شما میزنند می توانید الگوی مناسبی باشید درپناه حق باشید
  • رامین IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    10 1
    ایشون به چیزی اعتقاد دارن که متاسفانه خیلی از مردم کشور ما بهش اعتقادی ندارن و اون وجدان کاریه. چه بسیار دکترها، مهندسها، راننده ها، کارمندان، رفتگران، آبدارچیها و....که تو شغلشون به تنها چیزی که فکر نمیکنن وجدان و شرافته. امیدوارم این فرهنگ بین تمام مردم ایران نهادینه بشه
  • فرج IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    6 2
    درود بر شرفت
  • بی نام US ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    6 2
    این بنده خدا همسایه ماست.خیلی خانواده خوبی هستن.هم خودش هم پدر و مادرش
  • ناشناس A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    5 1
    ای کاش به اندازت امید به زندگی داشتم.وقتی کسیعزیزی رو از دست میده کلا خودشو میبازه ولی شما امیدت به زندگی تازه شکل گرفت. امیدوارم بی دغدغه و با آرامش کنار خانوادت زندگی کنی. میگن آرامش مرد به اینه که وقتی شب سر بر بالین می ذاره فکرش مشغول افکار منفی نباشه و امیدوارم برای شما این چنین باشه همیشه
  • nader IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    9 2
    هیچوقت فرمان یک خودرو نمیتواند به مهره چرخها فخر بفروشد که من مهمتر از شما هستم زیرا اگر آن مهره نبود چرخ از جا در می رفت و ...... همه با هم برادر و برابریم و هیچ فرقی فی ما بین آبدارچی و مدیر نیست و آن کس مهمتر است که کارش را بهتر انجام دهد آقای کاظم عقلمند هم یکی از برادرهای ماست کاشکی در شرکت ما کار می کرد خوشحالم از آشنایی با شما
  • مهسا IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    6 2
    خيلي متن جالبي بود . آفرين به اين آقا كاظم كه اينقدر اعتماد به نفس بالا داره . مطمئن هستم با اين روحيه به مراتب خيلي عالي دست پيدا ميكنه . همين كه هميشه به ياد خداست و شكرگزار نعمتهاي خداونده نشون ميده كه آينده روشني داره .
  • منصور A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    10 3
    این خصلت بچه روستایی ایست که نشون میده هنوز روستازادهها حرف اولو تو صداقت میزنند
  • حسام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    2 0
    باسلام ضمن تقدیراز کاظم خان عزیز بایدبگم انسان وقتی ضمیرش پاک باشد همه چیز را زیبا میبیند آنانکه مشاغل را ازلحاظ ارزش جایگاهی طبقه بندی میکنند وباآن معیاربه انسانها بهامیدهند،خوددچارضعف ایمان وشخصیت میباشند....
  • مجید A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    2 0
    یاشاسین آقا کاظم آفرین به نوع نگرش و زندگیت مهم این نیست چقد امکانات داشته باشی مهم اینه چجوری ازشون استفاده کنی لااااااااایک
  • علی IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    3 1
    بله خوب است ولی مردم ما واقعیت ها را نمی بینند و از روی احساس تصمیم می گیرند و علم و مدیریت را از روی احساس نگاه می کنند و همه به این اقا تبریک می گویند وظیفه یک ابدارچی کاملا مشخص است و وظیفه یک مدیر اصلا مشخص نیست تا وقتی اینجوری باشد ابدارجی ها بر احساسات مردم سوار هستند و بیکاری و فقر هر روز بیشتر خواهد شد چرا که مدیران ما لایق نیستند و درکی از مدیریت ندارند
  • امین US ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    2 1
    سرخودگی اجتماعی فرودستان در جامعه پز از مشکل . فرودست در اینجا معنای کم اهمیت بودن شخصیت و اخلاق و جایگاه انسانی افراد نیست.بلکه فرودست یعنی کسی که فرادست نیست چون در رده شهرت و قدرت و ثروت نیست پس فرودست است. در دنیای فرا دستان که هم دنیای واقعی و هم دنیای مجازی را در اختیار دارند فرودستان همواره با دنبال کردن دنیای فرادستان نداشتن های فرادستان را با کسب اطلاعات آز آنها خود را در دنیای آنها به صورت نمادین قرار می دهند . اینکه فردی در جایگاه فرودست از نظر شهرت ثروت قدرت ازشبکه اجتماعی نسبتا به یه ایتم شهرت آن هم خیلی اندک بدست می آورد می تواند نوعی ذوق زدگی در فضای اجتماعی شبکه ای ایجاد کند و از این افتخار می کنند که ما هم می توانیم......
  • همکلاسی A1 ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    سلام خوشبحالتون عجب حال وهوایی داری یکی به اندک نعمت های مادی انقدراحساس خوشبختی میکنه یک دیگه باداشتن کلی نعمت مادی به فکراینکه فرداچطوری کی روازمیدان کار ونون خوردن بدر کنه
  • قاسم DE ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    3 1
    سلام اقاکاظم من هم همکارتم خیلی خوشحال شدم واحساس خوبی به کارم پیداکردم ایول داداش
    • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
      1 0
      ای ول
  • اکبر RO ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    2 0
    خیلی مردی
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    3 0
    چه انسان توانمند و چه قلم شیوایی...........پاینده باد