فارس نوشت، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از گازرسانی به روستاهای دورافتاده در استان خبر داد و گفت: 99 روستا به علت در دست بودن و هزینه بالای گازرسانی به روش CNG گازرسانی می‌شود.

ولی‌الله دینی اظهار داشت: هم اکنون تمام شهرها و یک هزار و 375 روستا استان با بیش از یک میلیون و 362 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که از لحاظ تعداد مشترک دارای رتبه چهارم کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه مقدار مصرف گاز طبیعی در روزهای عادی و تابستان بین 8 تا 10 میلیون متر مکعب در روز بوده افزود: با برودت هوا و بارش برف در روزهای اخیر در 24 ساعت گذشته 35 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است که نشانگر افزایش 4 برابری مصرف در بخش خانگی است و پیش‌بینی می‌شود با تداوم برودت هوا این مقدار به 40 میلیون مترمکعب در روز برسد.

دینی افزود: سال گذشته در مجموع بیش از 6 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده بود که پیش‌بینی می‌شود با مصارف نیروگاه‌ها این مقدار امسال به بیش از 8 میلیارد مترمکعب برسد.
وی گفت: امسال تأمین گاز طبیعی نیروگاه‌های استان از روند مطلوبی برخوردار بوده و در 48 ساعت گذشته نیروگاه‌های استان بالغ بر 6 میلیارد مترمکعب مصرف داشتند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: گاز رسانی به یک هزار و 100 روستا از محل بند « ق » تبصره 2 قانون بودجه سال 93 با دارا بودن 20 خانوار یا جمعیتی بیش از 100 نفر از سال گذشته آغاز شده و 425 روستا در دست اجرا است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی 200 روستا تا پایان سال‌جاری به شبکه گاز خواهند پیوست.

وی نحوه گازرسانی به روستاهای دور دست را با استفاده از روش CNG عنوان کرد و افزود: 99 روستا به علت در دست بودن و هزینه بالای گازرسانی به روش CNG گازرسانی خواهد شد که مراحل طراحی آنها به پایان رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

دینی در پاسخ به میزان و نحوه دریافت بدهی نیروگاه‌ها گفت: پرداخت بدهی نیروگاه‌ها از طریق دو وزارتخانه اقدام می‌شود.

وی در مورد مدیریت مصرف در مواقع افت فشار و بحران اظهار داشت: در این مواقع در مرحله اول محدویت در تأمین گاز نیروگاه‌ها اعمال شده و در مرحله دوم این محدودیت در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و کارخانجات سیمان اعمال می‌شود و در مرحله آخر نوبت گاز صنایع است بطوریکه به تولید مشکلی وارد نشود و برای همه این وارد در ستاد سوخت استان هماهنگی لازم به عمل آمده تا همه صنایع بتوانند سوخت دوم ذخیره و استفاده کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =