آتش نشانان تهران در مقابل شهرداری و شورای شهر پایتخت تجمع کردند تا نسبت به قوانین شغلی خود اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تجمع آتش نشان های تهران در مقابل شهرداری و شورای شهر، امروز صبح باعث شد تا نگاه مردم به سمت لباسهای سرخ این کارکنان، خیره شود. 

جمع زیادی از آتش نشانهای تهران، در مقابل شورایشهر و شهرداری پایتخت تجمع کردند تا نسبت به مسایل شغلی خود از جمله قوانین سخت و زیان آور بودن و بازنشستگی شان اعتراض خود را نشان دهند.

آنها با وجودی که لباسهای فرم خدمت به تن داشتند، ترجیح دادند با بستن سر و صورت خود، کار شناسایی چهره شان را برای مسئولان شهرداری مشکلتر کنند تا احتمالا پس از این تجمع برایشان مشکلی پیش نیاید.
سال گذشته و پس از آنکه بحران آتش سوزی در خیابان جمهوری و مرگ ۲ کارگر زن در صحن علنی شورای شهر باعث انتقادات زیادی به این سازمان شد، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سعید شریف زاده به جای رضا خوشزاد به سازمان آتش نشانی فرستاد.

شهردار تهران در حکم این مدیر جدید به او تکلیف کرده بود مسایلی مانند ارتقاء و بهبود سیستم ایمنی و خدمات آتش نشانی، کاهش زمان رسیدن به محل آتش سوزی،‌ تهیه برنامه جامع ایمنی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی، نظارت بر استانداردهای ایمنی درساختمان و توسعه و ترویج روشهای اتکایی و جبرانی در حوادث آتش سوزی بایدمدنظر قرار گیرد.
همان زمان محمد حقانی، عضو شورای شهر تهران اعلام کرده بود مدیرعامل جدید سوابق مرتبطی با این شغل ندارد و شهرداری نیز برای این تغییرات با شورای شهر هماهنگ نکرده است. اینطور که پیداست پرسنل آتش نشانی نیز با آمدن مدیرعامل جدید، از وضعیت خود چندان دل خوشی ندارند که می خواهند با تجمع مقابل شورای شهر، مشکلات شغلی خود را بهبود دهند.


۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس آتش نشان آگاه A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    20 0
    تمام این معضلات وگرفتاری ها مربوط به مدیریت ناکارآمد مدیر عامل محترم فعلی سازمان آتش نشانی تهران می باشد. شهردار محترم تهران به مسایلی مانند ارتقاء و بهبود سیستم ایمنی و خدمات آتش نشانی، کاهش زمان رسیدن به محل آتش سوزی،‌ تهیه برنامه جامع ایمنی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی، ...تاکید کرده است. جالب این است که طبق آمار و اطلاعات موجود، زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حریق نسبت به سال گذشته افزایش داشته و اگر تمامی وضعیت کنونی سازمان آتش نشانی تهران را تک به تک بررسی کنیم می بینیم که پیشرفتی وجود نداشته است. و سئوال مهم این است که با اینکه مدیریت محترم شهرداری تهران کاملا به عملکرد ضعیف مدیریت فعلی واقف است پس چرا هیچ اقدامی نمی کند؟ شاید منفعتی در میان است الله اعلم. "تهران شهری ایمن"
  • مجید A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    16 0
    مگه شغلشون سخت نیست خنده داره
  • مجید A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    11 0
    سلام،واقعا خنده داره شغلی به این سختی و پر استرسی مشمول قانون سخت وزیان اور مشاغل محسوب نمیشه،واقعا یکی از بهترین سازمانها در ارائه خدمات به مردم همین اتشنشانای عزیز هستند،
  • صفا DE ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    13 0
    تعجب ميكنم كه شغل اتش نشااني هنوز جزو مشاغل سخت نيست بنده خداها چي ميكشن از دست اين شهرداري
  • سعیدی RO ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    10 0
    واقعا که اتش نشان جز مشاغل سخت نباشه چه شغلی مشاغل سخت حساب میشه
  • رضا تنها A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    11 0
    واقعن چرا باید اینهمه پولای کلون بره تو جیب کسایی مث بابک زنجانی و...ویا مدیرای بالا دستی این دولت وشرکتها ونهادهای دولتی که واقعن مدیریت بلد نیستن که از وضع مملکت پیداست ولی حق این زحمتکشای باغیرتی که جونشون کف دستشونه و ی خواب راحت ندارن رو اون جور که باید ندن وندونن،فقط کسی که ی اتش نشان تو اشنا وفامیل داره میدونه که چقد فشار واسترس عصبی رو زندگی وروانشون تاثیر میزاره.عدالت کجاست؟؟؟
  • امین A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    10 0
    مگه میشه یعنی شغل آتش نشانی جزو مشاغل سخت نیست
  • یک آتشنشانم RO ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام آتشنشانم، عناصر از خدا بی خبر در داخلو خارج آتشنشانی در حال انتقام و حاکمکردن جو خفقان در درون سازمان آتشنشانی هستند تو رو خدا به داد ما آتشنشانانبرسید