شاعری که پس از شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب از کار اخراج شد

میزان نوشت : بیژن ارژن گفت که بعد از دیدار با مقام معظم رهبری وقتی به کارخانه برگشتند، به خاطر این که از مشکلات کارخانه حرفی نزده بودم اخراج شدم.

بیژن ارژن در خصوص ماجرای اخراجش بعد از جلسه شعر خوانی که هر ساله رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان برگزار می کنند گفت: 15 یا 16 سال پیش وقتی به مجلس شعر خوانی مقام معظم رهبری رفتم ازمحل کارم که یک کارخانه بود اخراج شدم. این اخراج مصادف بود با ورشکستگی کارخانه که درآن زمان افراد بسیاری به خاطر دست مزدهای خود اعتراض کرده بودند و من هم یکی از آن افراد معترض و ناراضی بودم و زمانی که از دیدار مقام معظم رهبری برگشتم من را اخراج کردند.

وی افزود: باید خاطره ای دیگر بگویم که در سال های قبل از این اتفاق من را به کنگره بین المللی امام خمینی (ره) دعوت کرده بودند اما به من مرخصی ندادند که به این کنگره بروم و برای سفر سه روزه من نه تنها مرخصی ندادند بلکه غیبت هم رد کردند.

شاعر مجموعه «چهل کلید» گفت: متأسفانه مشکلی که ما داریم برای ورزش همه ادارات و کارخانه ها مرخصی به ورزشکاران می دهند اما هیچ مرخصی فرهنگی وجود ندارد و کارگران اگر در جایی دعوت بشوند هیچ مرخصی فرهنگی به آن ها نمی دهند البته باید بگویم اوضاع کارمندان کمی بهتر است و کارخانه ها کارگر می خواهند و به شاعر نیاز ندارند.

ارژن بیان کرد: حرف اصلی آنها برای اخراج من این بود که چرا وقتی به دیدار مقام معظم رهبری رفتی حرفی از مشکلات کارخانه نزدی؟ و من به آنها گفتم من نه نماینده کارگران هستم نه نماینده کارخانه بلکه یک شاعر هستم که به این مجلس دعوت شدم و از آنجایی که من جزو معترضان اصلی کارخانه بودم دلیل بیشتری برای اخراج من آوردند.

وی تصریح کرد: آن ها به من برگ چکی نزدیک به یک میلیون دادند و مرا بازخرید کردند و آنقدر هم آدم های خوبی بودند که چک را در تهران باید نقدی می کردم و من را به خاطر یک چک از کرمانشاه به تهران کشاندند.

شاعر کشورمان گفت: بعد از اخراجم از کارخانه چون هیچ شغلی نداشتم مجبور شدم تاکسی ای بگیرم و راننده تاکسی شدم و چون رانندگی بلد نبودم مجبور می شدم هم رانندگی کنم و هم بیشتر از رانندگی تصادف می کردم و هر چه در می آوردم خرج خود تاکسی می کردم تا بالاخره به تهران آمدم و به سازمان صدا و سیما راه یافتم.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =