میزان نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ناسالم بودن هوای تهران تا روز دوشنبه خبر داد.

احد وظیفه در رابطه آلودگی هوا اظهار کرد: از امروز تا روز دوشنبه 30آذر تقریبا درکشور شرایط جوی پایدار حاکم است و بارش باران در چند روز آینده نخواهیم داشت که این سبب می‌شود تا هوای تهران غبارآلود باشد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه 30 آذر موجی از شمال کشور عبور خواهد کرد که موجب می‌شود تا در هفته آینده شاهد بارش باران در برخی از نقاط کشور باشیم.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه هوای کشور در چند روز آینده در شرایط پایدار خواهد بود تصریح کرد: اکثر بارش باران در اواخرهفته آینده در روزهای سوم دی و جمعه چهارم دی ماه رخ می‌دهد.

وظیفه در رابطه با شرایط جوی پایتخت مطرح کرد: به دلیل پایدار بودن هوا از امروز تا روز دوشنبه 30 آذر شاهد انباشته شدن آلایندهای هوا در شهر تهران خواهیم بود که این باعث می شود شرایط هوا برای افرادی که دچار بیماریهای آسم یا شرایط خاص هستند ناسالم باشد.

وی عنوان کرد: شاخص کیفیت هوا در شهر تهران بین 100تا 150 غلظت گزارش شده است که این نشان دهنده هوای ناسالم در پایتخت است و از «امروز تا روز دوشنبه هوای شهر تهران ناسالم خواهد بود».

مدیر پیش بینی و سازمان هواشناسی کشور در رابطه با شرایط آب و هوایی کهکیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی در رابطه با برف و کولاک در روزهای گذشته در برخی از استانها و شهرها از قبل هشدار داده بود درحال حاضر شرایط حادی در کهیکیلویه و بویر احمد و سایر نقاط کشور وجود ندارد ولی در جاده های کوهستانی و ارتفاعات البرز بارش باران به صورت خفیف رخ خواهد داد.

جو پایدار

بر اساس پیش بینی های سازمان هوا شناسی امروز هوا در غالب مناطق کشور آرام است و بارش باران برای روز جمعه 27 آذر در 5 استان گزارش شده است.

بر اساس آخرین تحلیل اطلاعات هواشناسی امروز هوا در غالب مناطق کشور آرام است.

از اواخر امروز پنجشنبه 26 آذر ابرناکی در غرب کشور افزایش یافته و در روز جمعه 27 آذر در غرب، دامنه‌های غربی، و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود.

در روز جمعه 27 آذر بارش باران در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال استان اردبیل، استان گیلان و به تدریج دامنه های جنوبی البرز نیز رخ خواهد داد.

گفتنی است در روز شنبه شاهد کاهش ناپایداری ها از نیمه غربی کشور خواهیم بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    کسی امیدوار به اسمان نیست . امید به خدای اسمانه