استادیوم فوتبال خرم آباد تیر 95 به بهره برداری می رسد/ توجه ویژه به ورزش بانوان

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه 26 پروژه ورزشی در لرستان همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود، عنوان کرد: استادیوم 15 هزار نفری فوتبال خرم‌آباد 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تیر ماه سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

علی‌یاور عزیزپوردر نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان به تشریح اقدامات این اداره کل طی یک سال و نیم گذشته پرداخت و اظهار داشت: در این مدت 15 هیئت ورزشی استان را تعیین تکلیف و ساماندهی کرده‌ایم و وضعیت هیئت‌های سوارکاری و روستایی و عشایری و هیئت کشتی نیز بزودی مشخص می‌شود.

وی افزود: متاسفانه از مجموع 400 میلیون تومان درآمدی که برای اداره کل ورزش و جوانان پیش‌بینی شده بود، فقط 25 درصد آن محقق شد، ولی با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت درآمد پیش بینی شده، برای سال جاری 700 میلیون تومان اعلام شد که تا‌کنون توانسته‌ایم، این میزان درآمد داشته باشیم.

عزیزپور به وضعیت پروژه‌های عمرانی اداره ورزش و جوانان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال بیشترین پروژه‌های افتتاح شده در استان مربوط به حوزه ورزش و جوانان بود ضمن اینکه در دهه فجر نیز 26 پروژه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: اولین اداره کلی که در سطح کشور در حوزه فرهنگی و جوانان به صورت ویژه و مستقل فعالیت می‌کند، اداره ورزش و جوانان لرستان است و اتاق معاونت جوانان شکل گرفته است که با کمک 23 دستگاه دیگر ساماندهی امور جوانان را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه ورزش قهرمانی در سطوح مختلف طی هشت ماهه نخست سال‌جاری برابر با مجموع سال گذشته مدال کسب شده است و خوشبختانه در حال حاضر آرامش خوبی در سطح ورزش استان وجود دارد.

عزیزپور نبود قهرمان المپیکی در ورزش لرستان را یک خلا بزرگ دانست و عنوان کرد: ورزش استان لرستان دارای پتانسیل‌های فراوانی است و می‌توان با تلاش و فعالیت بیشتر این خلا را نیز در آینده پر کرد.

این مسئول در ادامه به روند اعزام ورزشکاران لرستانی به مسابقات کشوری و بین‌المللی اشاره داشت و افزود: در زمینه اعزام ورزشکاران قهرمان لرستانی به مسابقات بین‌المللی از ابتدای سال جاری تا‌کنون 11 ورزشکار اعزام شده در حالی که سال گذشته فقط چهار نفر اعزام شده بود، ولی در زمینه اعزام ورزشکاران ملی امسال 137 اعزام داشته‌ایم در حالی که سال گذشته 335 نفر اعزام شده بود.

وی با بیان اینکه ستاد مربوط به المپیک 2016 ریودوژانیرو در استان لرستان نیز تشکیل شده است، یادآور شد: در رشته‌های کشتی، بوکس، دوچرخه سواری، قایقرانی و همچنین پارالمپیک ورزشکاران خوبی داریم که پتانسیل حضور در المپیک را دارند، گرچه کسب سهمیه المپیک کاری دشوار است.

عزیزپور بیان کرد: ورزش بانوان موضوعی بسیار مهم است که ما نیز توجه ویژه‌ایی به آن داریم و بر همین اساس تمام سالن‌های ورزشی استان را هر روز از صبح تا ظهر در اختیار بانوان است.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر میزان دخالت نمایندگان مجلس در انتخاب سرپرست هیئت‌های ورزشی گفت: خوشبختانه تعامل خوبی با نمایندگان مجلس داریم و تاکنون دخالت و سفارشی برای انتخاب روسای هیئت‌ها از طرف نمایندگان استان صورت نگرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ضمن حمایت از آرش میراسماعیلی در برابر محرومیت وی از سوی فدراسیون جهانی این تصمیم را احساسی دانست و در پایان به آخرین وضعیت مجموعه ورزشی خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: متاسفانه دهکده المپیک خرم‌آباد به مجموعه ورزشی تبدیل شده است و در حال حاضر چند سالن و مکان ورزشی در آن در حال تکمیل است که استادیوم 15 هزار نفری فوتبال آن 85 درصد پیشرفت داشته است و اگر اعتبارات تامین شود تا تیر ماه سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

پایگاه خبری ورزش لرستان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =