فرودگاه نظامی ارتش در آبدانان مسافربری می شود

فرودگاه نظامی آبدانان با تغییر کاربری در اختیار شهروندان سه استان ایلام، لرستان و خوزستان قرار می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر علی محمد احمدی نماینده حوزه جنوبی ایلام،خیراله خادم معاون توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی در حاشیه آیین آغاز عملیات بهسازی فرودگاه آبدانان اظهار کرد: این کار با پیگیری های مجدانه مسئولان استان ایلام و نماینده مردم شهرستان های جنوب این استان در مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر راه و شهرسازی و همچنین اخذ مجوز از ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

وی افزود: برای انجام این کارها هزینه ای معادل 100 میلیارد ریال در مرحله اول اختصاص یافته تا با استفاده از آن عملیات راه اندازی و تجهیز فرودگاه آبدانان انجام شود و در آینده نزدیک نیز اعتبارهای مورد نیاز دیگر بخش ها نیز اختصاص خواهد یافت.

معاون توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: مردم استان ایلام بخاطر فداکاری هایشان در هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از سرحدات ایران اسلامی، شایسته خدمات خالصانه و بی منت هستند.

عملیات بهسازی و تجهیز فرودگاه آبدانان ساعتی دیگر با حضو مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، ستادکل نیروهای مسلح، نماینده مردم شهرهای جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندار ایلام آعاز می شود.

مدیرعامل تجهیز و نگهداری فرودگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: در راستای عملی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی و برای استفاده و رفاه حال مردم مجوز استفاده غیر نظامی از فرودگاه آبدانان صادر شده است.

امیر خلبان عبدالله کاشانی روز چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات بهسازی فرودگاه آبدانان اظهار کرد: عملیات بهسازی و تجهیز این فرودگاه با اعتبار نخستین 100 میلیارد ریال آغاز شده ولی برای تمکیل به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: با تخصیص این اعتبار، یک پایانه مسافری، سامانه ناوبری، برج مراقبت، سامانه دید در شب و روشنایی عمومی محوطه فرودگاه ایجاد می شود که در صورت راه اندازی کامل شهرستان های آبدنان، دهلران، دره شهر، بدره، پلدختر لرستان و شهرستان های شمالی استان خوزستان از خدمات این فرودگاه بهره مند می شوند.
کاشانی ادامه داد: بهره برداری از این فرودگاه باعث آرامش و رفاه اجتماعی، امنیت ملی، توسعه متوازن استان ایلام و منطقه می شود و از نظر شاخص های فنی و توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی یکی از فرودگاه های ممتاز ارتش با قابلیت استفاده دو منظوره نظامی و مسافری عمومی است.

فرودگاه نیروی هوایی ارتش در شش کیلومتری شرق آبدانان قرار گرفته که بلندی باند آن نسبت به دریا دو هزار و 500 پا است، طول باند فرودگاه شش هزار و 600 و عرض آن 98 متر است.
فرودگاه نظامی آبدانان یکی از فرودگاه های فنی و دارای شرایط و استانداردهای ملی است که در سال 1352 به منظور مقاصد نظامی و استفاده های ترابری و لجستیکی نیروی هوایی ساخته شد.
این فرودگاه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مورد استفاده های تدارکاتی و عملیاتی قرار گرفت.
بنابر پیش بینی مسئولان، این فرودگاه سال آینده برای استفاده عمومی و جا به جایی مسافر به بهره برداری می رسد.
شهرستان آبدانان در شرق استان ایلام قرار دارد.
استان ایلام اکنون دارای یک فرودگاه در شهر ایلام مرکز این استان است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =