تایید مدرک پزشکی دانشگاه باکو هنوز مشخص نیست/ قبل از پذیرش دانشگاههای معتبر را شناسایی کنید

هنوز درباره مدرک پزشکی دانشگاه پزشکی باکو تصمیم گیری نشده و دانشجویان قبل از تحصیل به سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در بیان مشکل خود نوشته است: " با عرض سلام و خسته نباشيد. وزارت بهداشت من درست ٦ ماه فارغ التحصيل شدم از دانشگاه پزشكي باكو در رشته دندنپزشكي .متاسفانه از وقتي اومدين ايران مدارك ما را ارزشيابي نميكند به هر كسي از مسئولان ميرويم كسي رسيدگي نميكنند براي من يك سوْال هست كه مگر ما هم إيراني ونيستيم مگر ما مسلمان نيستيم مني كه مثله امثال من كه با فقر و بي پولي درس خوندن فارغ التحصيل شدن اومدن پيش خوانودشون الان شرمنده خانوادشون شدن كي جوابگو هست؟ چرا مدرك ما را ارزشيابي نميكنند چه مشكلي داشت دانشگاه ،اگه كارشناس نديد امتحانات از طريق كامپيوتر و بصورت ضبط شده به كارشناس نشون دادن اما هنوز هيچ خبري نشد هيچ كس جوابگو نيستن خواهش ميكنم به ما كمك كنيد ما هم مسلمان هستيم ."

در همین زمینه معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد:" ارزشیابی مدارک فارغ التحصیلان رشته پزشکی به دو صورت انجام می شود، گروه اول فارغ التحصیلان پزشکی هستند که در دانشگاه‌های معتبر خارجی درس خوانده‌اند و وزارت بهداشت هم اعتبار آن دانشگاه‌ها را قبول دارد، مدارک تحصیلیشان در داخل هم ارزشیابی می‌شود و منعی برای کار کردن در ایران ندارند.
اما گروه دوم فارغ التحصیلانی هستند که مدارکشان مورد تائید وزارت بهداشت نیست یا هنوز اعتبار آن دانشگاه مورد ارزیابی وزارت بهداشت قرار نگرفته است که راه طولانی برای ادامه تحصیل و کارکردن در داخل کشور در پیش رو دارند.


اعتبار دانشگاه پزشکی باکو هم امیدواریم هرچه سریعتر اعلام شود تا برای دانشجویان آن بتوان تعیین تکلیف کرد.اما تائید نشدن مدارک فارغ‌التحصیلی یک دانشگاه خارجی از سوی وزارت بهداشت، الزاما به این معنی نیست که نحوه تحصیل در آن دانشگاه خیلی ضعیف باشد یا آن‌که دانشجو نمی‌تواند دانش پزشکی را در آنجا بیاموزد، بلکه در همه کشورهای جهان، تصدی شغل حساس پزشکی به ضرورت‌هایی نیاز دارد که یکی از آن ضرورت‌ها، کیفیت بالای آموزش تحصیلات پزشکی است. اوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های خارجی، قبل از گرفتن پذیرش دانشگاهی به «سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت» مراجعه کنند و از دانشگاه‌های پزشکی مورد تائید وزارت بهداشت مطلع شوند تا یک عمر تحصیل آنها در خارج از کشور به باد نرود و بتوانند بدون دغدغه در داخل کشور به طبابت بپردازند.

45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    8 41
    ترا خدا این دانشگاه های غیر معتبر را تایید نکنید با جون مردم سر و کار دارید
    • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
      60 2
      شما درست میگی ولی همین دانشگاه از نظر امکانات و استاد از خیلی از همین دانشگاههای سراسریبه جز چندتای اول بهتره و ازاد و پردیسها هم که جای خود دارد.اول اینا که ضعیفترن رو ببندید بعد رو دانشگاههای دیگه تاکبد کنید.علم رو با سیاست قاطی نکنیم.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    6 9
    چرا دانشگاه پزشکی بلاروس مورد تایید است