واحد مرکزی خبر نوشت: دولت سوریه هنوز درباره قطعنامه اخیر شورای امنیت موضع گیری نکرده و در انتظار روشن شدن ابعاد آن است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، دیما ناصیف خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشی گفت: جنگ در سوریه همچنان مهمترین رویداد این کشور به شمار می آید. روزنامه های سوریه تقریباً هیچ خبری از صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت منتشر نکرده اند و در انتظار واکنش رسمی دمشق درباره آن هستند و دمشق نیز در انتظار روشن شدن ابعاد مختلف این قطعنامه است.در این قطعنامه مجدداً از سوریه خواسته شده است یکباردیگر راه مذاکرات را بیازماید.
بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تنها کسی است که برخی ابعاد این قطعنامه را تشریح کرد. وی گفته است دولت سوریه احتمالاً وارد مذاکره خواهد شد اما این مذاکره با نمایندگان هیچ یک از گروههای تروریستی نخواهد بود. این درحالی است که عربستان سعودی تلاش کرده است گروههای تروریستی را وارد مذاکرات کند. دعوت از گروهک های موسوم به احرار الشام و جیش الاسلام در کنفرانس ریاض از جمله تلاشهای سعودی در این مسیر است.
بشار الجعفری در شورای امنیت گفت دولت سوریه با گروههای تروریستی و مزدوران خارجی نظیر جبهة النصرة و گروههای تروریستی مشابه مذاکره نخواهد کرد و تا نابودی کامل آنها به جنگیدن با آنها ادامه خواهد داد.
خبرنگار المیادین در ادامه افزود: پس از ورود روسیه به جنگ و مشارکت در عملیات هوایی از طریق پایگاه هوایی حمیمیم و دیگر پایگاههای سوریه، اهمیت یافتن راه حل سیاسی غیرمترقبه نبود زیرا این امر منجر به تغییر موازنه قدرت به نفع دولت سوریه و متحدانش شد. 
خالد المطرود سردبیر نشریه اینترنتی البوصلة (قطب نما) به خبرنگار این شبکه گفت صدور قطعنامه 2254 شورای امنیت در واقع اقدامی برای قانونی شدن تفاهمات اعضای گروه تماس در نشست وین-2 بود. این قطعنامه اکنون به مرجعی برای راه حل بحران سوریه از طریق سیاسی تبدیل شده است. این قطعنامه پس از قطعنامه 2253 که بر اولویت داشتن جنگ با تروریسم به موازات راه حل سیاسی تأکید دارد صادر شده و این همان چیزی است که سوریه همواره بر آن تأکید می کند .
خبرنگار المیادین افزود: سوری ها اکنون در آستانه خروج از تونلی تاریک هستند که به مدت پنج سال در آن بوده اند. شمارش معکوس آغاز شده است و قطعنامه شورای امنیت و آغاز روند سیاسی در این کشور در روزهای نخست سال آینده میلادی محک خواهد خورد.
5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =