یک ایستگاه مترو در تهران، به طور متوسط هر ۵۰ روز، یک بار نامش را عوض کرده اند. در ابتدا قرار بود نام این مترو، شهید فاطمی شود ولی از این هفته میدان جهاد خوانده می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بحران نامگذاری روی اماکن و معابر شهر در شهرداری تهران به اوج رسیده. پس از تغییر نام مکرر خیابانها و معابر، یک ایستگاه مترو در قلب تهران در فاصله ۷ ماه برای چهارمین بار تغییر نام داده است. 

مترویی که در میانه خیابان ولی عصر، ابتدای خیابان شهید فاطمی قرار دارد، از ابتدا به نام شهید فاطمی نامگذاری شده بود ولی در نهایت، تابلوهای آن برای روز افتتاح در ۲۸ اردیبهشت ۹۴ به نام میدان جهاد، تغییر کرد.
ولی نکته مهمتر این بود که در همان مراسم افتتاح، یکی از مدیران شهرداری تصمیم گرفت نام این مترو را شهدای رسانه بگذارد. مسئله ای که مورد اعتراض رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران قرار گرفت و او در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد این موضوع را به گیل آبادی از مسئولان شهرداری تهران گفته و قرار شده این نام تغییر کند. (اینجا) ولی سرگردانی و گیج شدن مسافران مترو، حاصل این نامگذاری ناگهانی بود که باز هم باعث اعتراض مردم به کارهای شهرداری شد. (اینجا)

برخی منابع از هزینه ۳۰۰ میلیونی برای تغییر تابلوها و علایم این ایستگاه و سایر تابلوهای اطلاع رسانی سراسر خطوط مترو برای این تغییر نام خبر دادند و البته سرگردانی مردم با شنیدن این نام جدید هم دوچندان شد. در نهایت، مجتبی شاکری رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت که قرار است نامگذاری این ایستگاه مترو توسط کمیسیون متبوعش، تصویب شود.

(اینجا)


اینطور شد که بالاخره از هفته جاری نام این ایستگاه مترو پس از گذر از نامهای شهید فاطمی، میدان جهاد و شهدای رسانه، برای چهارمین بار عوض شده و با وجودی که تابلوهای این ایستگاه هنوز عنوان شهدای رسانه دارند، نام رسمی آن به میدان جهاد تغییر کرد و بلندگوی قطارها و ایستگاه، ورود مسافران به ایستگاه میدان جهاد را خوش آمد می گویند. مسافران نیز با شنیدن نام جدید از همدیگر می پرسند: ایستگاه شهدای رسانه همین جا است؟

 


23۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    3 1
    از اول هم باید اسمش رو میگذاشتند میدان جهاد. چون اسم میدونش همینه. و طی سالها مردم عادت کرده بودند که جهاد یعنی همون فاطمی. ولی اسم شهدای رسانه خیلی سردرگم کننده بود. الان هم یه کمی بگذره دیگه همه عادت میکنند که به همین نام خطابش کنند:" ایستگاه میدان چهاد" یا همون فاطمی
  • احمد A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    18 1
    اصلا بذاريد ميدان شهداي رسانه جهاد فاطمي
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    18 0
    بین مردم خیابان دکتر فاطمی و محله فاطمی و میدان فاطمی جا افتاده است، چرا چنین تصمیمات نسنجیده ای گرفته می شود؟ از این نامگذاری ها و تغییر اسم اماکنی که بین مردم جا افتاده، در سطح شهر زیاد دیده می شود.
    • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
      4 12
      از قدیم جهاد سازندگی اونجا بود
    • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
      3 0
      بی نام دوم جهاد سازندگی خودش قدمت چندانی نداره
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
      4 0
      اینکه جهاد سازندگی که یک سازمان منحل شده است یک زمانی اونجا بوده به نظر من بدترین عذر ممکنه نسل جدید از اینکه جهاد اونجا بوده خبر نداره دوست عزیز من والا تازه اینو متوجه شدم اونجا میدان فاطمی هست این کار فقط باعث سرگردان شدن مردم میشه خصوصا شهرستانی هایی که چهار روز میان کار اداری انجام بدن باید هی بپرسن اقا میدون رسانه همون فاطمیه؟ جهاد همون فاطمیه؟و...یه کم تفکر کنیم بخدا اینا انتگرال دووگانه و..هم نیست که بگیم سخته و...
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    کی داده کی گرفته ...... به پای هم پیر بشن.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    متاسفانه این تغییر ناگهانی نام ها در تهران بی توجهی کامل به حقوق مردم است . و در مواردی وقتی با شهر وندان صحبت میکنی اثر بر عکس نظر مجریانش را در مردم میبینی . در خیابان یا کوچه ای که سالها زندگی کرده ای فردا که از خانه بیرون میروی میبینی تابلو با اسم جدید نصب شده است.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    2 0
    یه لسم جدید دیگه بذاریم کلا همه دور هم بخندیم مثلا بذارید ایستگاه الوند حال چه ربطی داره؟؟؟ دقیقا درست حدس زدید هیچی یا ایستگاه شهید همدانی یا ایستگاه دریای خزر یا ایستگاه استان همدان کی به کیه؟ بذار ایستگاه یلدا
  • هاشم IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    3 0
    میدان فاطمی از همه قشنگ تره. مردم رو سردرگم کردن...
    • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
      0 0
      باید نامش دکتر فاطمی باشد. با نام ها نباید بازی کنیم