جان کری گفت آمریکا معتقد است در صورتی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه همچنان سر قدرت باشد پایان دادن به جنگ و درگیری در سوریه ممکن نیست.

واحد مرکزی خبر نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با شبکه راشاتودی که بخش هایی از آن پخش شد ، گفت بسیار مهم است که مردم روسیه موضع آمریکا را بدانند ؛ ما قصد تغییر حکومت در سوریه را نداریم. ما به هیچ وجه در حال پیگیری راه انداختن انقلاب رنگین در سوریه نیستیم. ما اصلا قصد دخالت در کشورهای دیگر را نداریم. ما قصد داریم که صلح را برقرار کنیم، انقلابی که در سوریه آغاز شد به این علت بود که مردم سوریه خواستار آینده ای بهتر بودند و زمانی که برای تظاهرات به خیابانها ریختند توسط نیروهایی که اسد فرستاده بود به شدت کتک خوردند و سرکوب شدند سپس والدین این جوانان که از کتک خوردن و سرکوب شدن فرزندان خود عصبانی بودند در اعتراض به خیابانها ریختند و این والدین با گلوله و بمب پاسخ خود را دریافت کردند، این گونه بود که انقلاب داخلی در سوریه آغاز شد. 
جان کری گفت آنچه آمریکا به رسمیت می شناسد و فکر می کنم که در روسیه نیز به همین صورت باشد و امیدوارم که دیگران نیز به این نتیجه برسند این است که در صورتی که اسد همچنان بر سر قدرت باشد روسیه نمی تواند به جنگ در سوریه پایان دهد. زیرا اسد موجب جذب جنگجویان خارجی به گروههای افراطی در سوریه می شود. اسد تبدیل به یک جذب کننده و آهن ربا برای تروریست ها شده است زیرا آنها به سوریه می آیند تا با اسد مبارزه کنند و تا زمانی که اسد در سوریه بر سر قدرت است به این خاطر که وی بر سر مردم این کشور بمب های بشکه ای می اندازد ، مردم را شکنجه می کند و از سلاح های شیمیایی برضد مردم خود استفاده کرده است درگیری در این کشور ادامه خواهد داشت. در صورتی که یک دوره مشروع و قانونی انتقالی در سوریه براساس بیانیه ژنو آغاز شود و یک دولت انتقالی تشکیل شود که مخالفان نیز بخشی از دولت باشند و مسئله اسد در این مدت حل و فصل شود، در این شرایط تصور این مسئله ممکن است که ارتش سوریه با مخالفان متحد شود و برضد داعش وارد عمل شود. البته این شرط وجود دارد که اسد به طور درازمدت در سوریه بر سر قدرت باقی نماند. با این حال اگر اسد بر سر قدرت باقی بماند، نمی توان جنگجویان را وادار به پیوستن به ارتش سوریه کرد زیرا آنها در حال نبرد با یکدیگر هستند. این غیرممکن است بنابراین صرفنظر از آنچه روسیه به دنبال آن است و صرف نظر از آنچه آمریکا می خواهد، اسد گزینه های خود را پیش از این انتخاب کرده است و برضد مردم خود اقداماتش را صورت داده است. این در واقع ما نبودیم که این اقدامات را کردیم بلکه خود اسد بوده است که این اقدامات را صورت داده است. وی مشروعیت حکومت بر مردم سوریه را از دست داده است و فکر می کنم که همه مردم روسیه به خوبی این مسئله را درک می کنند.
5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    6 6
    ما هم کاملا باور کردیم