نماز جمعه این هفته کرمانشاه؛وحدت جهان اسلام و 9 دی  محوریت خطبه ها

خطبه های نماز جمعه این هفته سراسر استان به دو موضوع مهم وحدت جهان اسلام و روز حماسه ملی 9 دی اختصاص یافت.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کلمه وحدت به ابتکار امام راحل ایجاد شد و هرچه زمان می گذرد، قوت بیشتری در میان مسلمانان می گیرد.

وی افزود: در سالهای اخیر شاهد هم افزایی و برگزاری نشست های مشترک میان شیعه و سنی در ایران و سایر کشورهای اسلامی هستیم که از برکات انقلاب اسلامی می باشد.

آیت الله علما گفت: دنیای اسلام اکنون بیدار شده و متوجه اهمیت وحدت شده است گرچه دشمنان اسلام بیکار ننشسته اند ولی باید این را مورد تاکید قرار دهیم که امروز در جهان یک و نیم میلیارد مسلمان با سرزمین، ثروت و امکانات زیادی وجود دارند که بسیار اثرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: برخی اختلافات فکری و کلامی باید در محافل علمی و دانشگاهی مورد بحث و حل و فصل قرار گیرد ولی آنچه اکنون از اوجب واجبات محسوب می شود، وحدت و رفاقت میان شیعه و سنی است که نمونه شاخص آن را در استان کرمانشاه شاهد هستیم.

آیت الله علما در ادامه به سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و بر لزوم زنده نگهداشتن این روز تاکید کرد.

وی اظهار کرد: 9 دی روز بصیرت، آگاهی، بیداری و ادای تکلیف است و در زمره روزهای ماندگار بشمار می آید.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند اگر به دین و سیدالشهدا اهانتی بشود، ملت ایران از جان و مال خود برای صیانت از این مقدسات خواهد گذشت.

وی تاکید کرد که با وجود امضای معاهده برجام، باز هم باید مراقب فتنه ها و دشمنی های آمریکا باشیم زیرا حرکت اخیر این کشور در بلوکه کردن یک و نیم میلیارد دلار از پولهای ایران به بهانه گروگانگیری مساله لانه جاسوسی، نمونه ای از کینه توزی اوست.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به چهارم دی و سالروز میلاد حضرت مسیح و تبریک این عید به مسیحیان کشورمان، اظهار کرد: بد نیست اروپا و آمریکا که خود را از پیروان این پیامبر می دانند، به او اقتدا کنند و از دستورات و بیانات وی تبعیت کنند.

آیت الله علما اظهار کرد: امروز شاهدیم که داعیه داران پیروی از حضرت مسیح در دنیا دست به کشتار بیگناهان می زنند و باعث آوارگی میلیون ها نفر از ساکنان سوریه، عراق، افغانستان، یمن و حتی مردم آفریقا شده اند لذا باید از آنها سئوال شود که آیا حضرت مسیح به چنین رفتارهایی رضایت دارد؟

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین هفتم دی، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام را گرامی داشت و گفت: تشکیل این نهاد از کارهای موفق بعد از انقلاب بود و می توان گفت با درایت و تلاشهای انجام شده، تقریبا بیسواد نداریم.

وی همچنین با اشاره به آغاز فرایند انتخابات هفتم اسفند و نام نویسی نامزدها، از همگان خواست تا در این مورد به اجرای ملاک های مورد نظر امام راحل و رهبر انقلاب توجه کنند تا همچون گذشته نماد اقتدار کشور در جهان باشیم.

امام جمعه کرمانشاه سالروز سپردن حفاظت از فرودگاه های کشور به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام در پنجم دی را نیز یادآور شد و از تلاشهای سپاه در صیانت از فرودگاه های کشور قدردانی کرد.

وهابیت و داعش ننگ جهان اسلام هستند


امام جمعه قصرشیرین گفت: گروهک تروریستی داعش و وهابیت امروز به نام رسول خدا به قتل عام و کشتار انسانهای بی گناه و مسلمان دست می زنند که ننگ جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین افزود: این گروهک تروریستی به ترویج اسلام آمریکایی و اسراییلی دست می زند و برای تحقق آن مرتکب جنایت های زیادی شده است.

وی بیان کرد: امروز داعش و وهابیون قصد از بین بردن اسلام ناب محمدی را دارند که می طلبد مسلمانان در برابر توطئه های آنان متحد شوند و هوشیار عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن 9 دی و خلق حماسه مردم در این روز گفت: نهم دی یوم الله و روز تقویت دین خدا و نابودی دشمنان است که ناامیدی کفار غربی را بدنبال داشت.

وی اظهار داشت: حماسه 9 دی در اذهان ملت ایران اسلامی ماندگار و جاوید است و در سایه ولایت نظام اسلامی به عزت رسید.

وی با بیان اینکه مردم ولایی بدانند اگر نظام اسلامی از داخل کشور ضربه نخورد آمریکا و اسراییل هیچ غلطی نمی توانند بکنند اضافه کرد: حماسه 9 دی نقش ولایت فقیه را برای همگان نمایان کرد چرا که رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی کشور ما را از حیله دشمنان نجات داد و بدخواهان این نظام الهی را روز به روز ناامید کرد.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با تبریک هفته وحدت و میلاد مسعود پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و روز اخلاق و مهرورزی گفت: نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) پیامبر صلح، صفا، دوستی و مهربانی است.

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: پیامبر به نوازش کودکان می پرداخت و این در حالیست که امروز عده ای با بر زبان آوردن نام مبارک ایشان به شکنجه کودکان بیگناه دست می زنند.

وی با تبریک چهارم دیماه سالروز ولات حضرت عیسی (ع) گفت: این پیامبر الهی دارای کتاب و شریعت است و ما مسلمانان ایشان و مادرشان را واجب احترام می دانیم.

خطیب جمعه قصرشیرین افزود: طرفداران حقوق بشر به بهانه آزادی بیان به ساحت مقدس پیامبر ما توهین می کنند که این کفر، شرک، شیطان پرستی و جنگ با عیسی مسیح است چرا که حضرت عیسی (ع) بشارت پیامبر ما را داده بودند.

رویکرد نظام اسلامی اتحاد و همبستگی امت اسلام است

امام جمعه گیلانغرب با بیان اینکه در دهه های اخیر امام خمینی (ره) و جانشین خلف ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی منادی ایده تقریب مذاهب بوده اند گفت: رویکرد نظام اسلامی اتحاد و همبستگی امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و نفاق است.

حجت الاسلام محمد طاها مهری در خطبه های نماز جمعه این هفته گیلانغرب با تبریک میلاد مسعود حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه از عمر با برکت خود برای اتحاد و همبستگی مسلمامان گام های ارزشمندی برداشته است.

 

وی اظهار داشت: هم اکنون نیز فضای هم آوایی، هم گرایی و وحدت و انسجام امت اسلامی با اندیشه ها و رویکردهای انقلاب اسلامی سیر تکاملی دارد و ادامه این روند مستلزم این است که مسلمانان از هرگونه تفرقه و نفاق پرهیز کنند و تنها در یک صف قرار گیرند.

وی بیان کرد: امت اسلامی باید تلاش کنند علاوه بر جلوگیری از اختلاف های داخلی از نفوذ و توطئه دشمنان نیز جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان بیش از هر چیز از وحدت امت اسلامی می ترسند خاطرنشان کرد: دشمنان در سالهای اخیر در تلاشند با ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمانان شیعه و سنی به اهداف شوم و پلید خود که همان غارت و چپاول کشورهای مسلمان است دست یابند که تنها راه مقابله با این توطئه آنان حفظ و حدت و انسجام است.

خطیب جمعه گیلانغرب ادامه داد: اتحاد و همدلی مسلمانان آیتی از فضل و رحمت واسعه الهی است و امت اسلامی باید با حفظ هوشیاری با وحدت و انسجام توطئه های دشمنان را خنثی کنند که در صورت تحقق این مهم به عزت خواهند رسید.

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وفاداری امت اسلامی به ولایت مطلقه فقیه و رهبری در 9 دی نمود عینی و تجلی یافت اضافه کرد: 9 دی یکی از ایام الله انقلاب اسلامی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

وی گفت: فتنه سال 88 با برنامه ریزی برخی عوامل داخلی و حمایت استکبار برای سرنگونی نظام اسلامی طراحی شده بود و یک حرکت اتفاقی و ناگهانی نبود اما امت همیشه بیدار ایرنا اسلامی در 9 دی با بصیرت ، وحدت و اعلام وفاداری از رهبری توطئه های دشمنان را نقش برآب کردند.

امام جمعه گیلانغرب با اشاره به پایان مهلت نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و آغاز دوره احراز صلاحیت ها نامزدها توسط شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان برای تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری رسالت و وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: باید با پرهیز از دغدغه های جناحی و سیاسی و تنها برای حفظ انقلاب از این سنگر مهم انقلاب پاسداری و حراست کنیم.

تنها راه غلبه بر توطئه های استکبار حفظ وحدت امت اسلام است

امام جمعه سرپل ذهاب تنها راه غلبه بر توطئه های استکبار را حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی ذکر کرد.

حجت الاسلام مجید صفدری در خطبه های نمازجمعه این هفته سرپل ذهاب با اشاره به 17ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) که به روز اخلاق و مهرورزی و هفته وحدت نامگذاری شده است افزود: دنیای استکبار تنها رسیدن به اهداف شوم خود را ایجاد تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی می داند و برای رسید به این توطئه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند.

وی اظهارداشت: امت اسلامی می توانند با بهره گیری از آیه های نورانی قرآن کریم و سفارش پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) مبنی بر حفظ وحدت و انسجام در برابر دسایس سازمان یافته دشمنان ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه تمام مسائل ، مشکلات و گرفتاری های مسلمانان به علت وجود تفرقه در جهان اسلام و فاصله گرفتن آنان از رهنمودهای قرآن کریم و پیامبر(ص) است.

خطیب جمعه سرپل ذهاب اضافه کرد: دین مبین اسلام بر برادری و انسجام امت اسلامی تاکید و اتحاد آنان را برای مقابله با دشمنان ضروری می داند.

حجت الاسلام صفدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش خسارت بلایای طبیعی توجه به راههای پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و تنویر افکار عمومی فرهنگ خود امدادی در بین مردم نهادینه شود که در صورت تحقق این مهم می توان از بسیاری خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه در جامعه جلوگیری کرد.

امام جمعه شهرستان در ادامه یکی دیگر از مناسبت های پیش رو را روز سوادآموزی عنوان کرد و گفت: نظام جمهوری اسلام تمام تلاش خود را برای ریشه کنی بیسوادی در کشور انجام می دهد ولازم است که مردم نیز در این راه با آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی همکاری کنند.

حجت الاسلام صفدری افزود: 9 دی نماد بصیرت، عشق و وفاداری ملت به رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید برای همیشه پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه بی بصیرتی عده ای از خواص جامعه باعث بوجود آمدن فتنه در سال 88 شد اما بصیرت مردم و اعلام وفاداری آنان به نظام و رهبری تمامی دسایس سازمان یافته بدخواهان نظام اسلامی را نقش برآب کرد گفت: حماسه عاشورایی مردم در 9 دیماه سال 88 نظام اسلامی را تا ابد بیمه کرد و به کشور عزت بخشید.

دشمنان به دنبال تفرقه بین مذاهب اسلامی هستند

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور درخطبه های نماز جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: خیلی جالب است بعد تصویب برجام چهره گرگ صفتی آمریکا در لباس میش بیشتر نمایان می شود که هر ماه یک قطعنامه بر علیه جمهوری اسلامی ایران صادر می کنند.

وی افزود: آمریکا ییها اخیرا" تصمیم گرفتند مبلغ هنگفتی از دارایی های ایران را بردارند و به قربانیان تروریسم بدهند، یعنی جمهوری اسلامی ایران تروریسم است، اما هنوز یک ماه نشده که هزاران نفر مسلمان در نیجریه از بین رفتند و پادشاه عربستان هم پیام تبریک برای دولت نیجریه می فرستد، آن وقت می گویند ایران تروریسم است به جرم آن که ایران می خواهد مستقل باشد.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به قرار گرفتن در ایام انتخابات، تاکید نمود: مبادا تعصبات ایلی و عشیره ای مقدم بر تقوا شود چون تقوا بر هر فضیلتی افضل است.

وی با بیان اینکه بعد از اسفند معلوم می شود که چه کسی از طرف مردم به مجلس می رود، افزود: باید اینطور نباشد که کسی با ستاد های رقیب در بیفتد و اگر کاندیدتان رای نیاورد چوب لای چرخ دیگران نگذارید و رقابت را رفاقتی برگزار کنید و همیشه به اسلام فکر کنید.

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه در جو انتخابات خیلی ها خود را حق می دانند و دیگران را ناحق می خوانند، توصیه کرد: در ایام انتخابات ایام فاطمیه را جدی بگیرید تا نام مبارک حضرت فاطمه(س) بر جو مسموم انتخابات غلبه کند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه امروز با روز میلاد مسیح(ع) مصادف شده ، خاطرنشان کرد: مسیح(ع) به مسیحیان می گفت؛ فقط خدای واحد را بپرستید و پیام موسی، ابراهیم، نوح و همه انبیاء همین است.

وی افزود: همه ادیان الهی زیر سایه توحید جمع می شوند و آخرین وصی(عج) همه ادیان را زیر سایه توحید جمع خواهد کرد و تمام مبارزه ما برای رسیدن به این هدف است و تا با ستمگران ستیز نکنی در راه عدالت هیچگامی برنداشته ای پس ما تا ظهور موعود با استکبار و ستمگران مبارزه خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمدی پور با تآکید بر برگزاری جشن هفدهم ربیع الاول به شکل وحدت آفرین، گفت: ما در مورد وحدت خیلی حرف زده ایم ولی کافی نیست و باید عملا" دنبال وحدت باشیم .

وی با اشاره به راه اندازی شبکه های ماهواره ای انگلیسی و آمریکایی که به مقدسات شیعه و سنی توهین می کنند، افزود: باید ثابت کنیم که ما شیعیان به دنبال وحدت هستیم و باید مواظب باشید به خلفای اهل سنت توهین نشود چون این عوامل وحدت شکن هستند.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب تشریح کرد: 400 سال پیش در مسیحیت مکتب پروتستان تشکیل شد و کاتولیک ها با آنان درگیر شدند و همدیگر را قتل عام کردند تا جایی که دشمنان به مسیحیان گفتند که اصلا" هیچ کدام از این دو به درد نمی خورد و دین را به کلیسا فرستادند و جامعه را به دینی کشاندند و امروز دشمنان می خواهند این توطئه را در مورد شیعه و سنی اجرا کنند تا مردم با اختلاف بین دو مذهب از اسلام دلزده شوند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) و امام خامنه ای و سایر علما فتوا داده اند که اهانت کردن به مقدسات مسلمانان حرام است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب یادآور شد: حفظ وحدت به معنای کتمان حقایق نیست و برخی هشدارها را باید به زبان آورد، مثلا" اینکه فتنه بزرگ در راه است و کسانی که فته 88 را براه انداختند از همین الان دارند با برنامه ریزی دقیق برای آینده نقشه می کشند.

وی افزود: در فتنه 88 ما دیر جنبیدیم و به همین خاطر فتنه گران 8 ماه مملکت را به آشوب کشاندند.

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه ؛ بصیرت یعنی به موقع به داد دین اسلام رسیدن، ابراز داشت: 9دی را باید خیلی با عظمت برگزار کنیم تا دشمنان بدانند مردم بصیر و هوشیار هستند و جرأت به میدان آمدن نداشته باشند.

وی با مثالی در خصوص بصیرت گفت: سلیمان بن صرد خزاعی از بزرگان اسلام، علم داشت، تقوا داشت، اما بصیرت نداشت و ناخواسته خیانت کرد و سفیر امام حسین(ع) را جلوی چشمش سر بریدند و وافعه کربلا هم رقم خورد و سکوت کرد اما دو سال بعد از آن قیام کرد و شد نوشداروی بعد از مرگ سهراب.

محمدی پور تصریح کرد: اگر ما هم به فرمان رهبری گوش ندهیم مثل مردم کوفه گریه کردن و بر سر و روی خود کوبیدن فایده ای ندارد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =