اجرای طرح زوج و فرد در کرج به علت آلودگی هوا باعث بروز مشکلاتی برای برخی اقشار خاص جامعه شده است و در صورت افزایش آلودگی هوا طرح زوج و فرد از درب منزل در کرج اعمال می‌شود.

سالومه حاجی کندی/خبرآنلاین البرز، با توجه به شرایط جوی و آلودگی هوای این روزهای کلان‌شهرهای کشور همچون کرج شاهد اجرای طرح زوج و فرد در این شهرها هستیم، که اجرای آن باهدف مقابله با افزایش آلودگی هوا اجرا می‌شود. اما اجرای این محدودیت باعث بروز مشکلاتی برای برخی اقشار خاص جامعه است. اقشاری که به‌واسطه نوع خاص شغل خود، تردد بسیاری در سطح شهر به‌خصوص هسته مرکزی شهر دارند.
خبرنگاران یکی از این اقشار به شمار می‌رود که به‌واسطه نوع شغل خود باید در جامعه و رویدادهای خبری سطح شهر حضور پیدا کنند و با توجه به‌قرار گیری بسیاری از این رویدادها در هسته مرکزی شهر، با اعمال محدودیت‌های ترافیکی این روزها خبرنگاران با مشکلات و مصائب متعددی مواجه شده‌اند.
اجرای طرح زوج و فرد چند سالی است با سازوکار و قواعد خاص خود در پایتخت باهدف کنترل ترافیک این کلان‌شهر برگزار می‌شود، در این طرح جوانب مختلف کار ازجمله تردد ساکنین مناطق واقع در طرح، بیماران خاص، اقشار دارای مشاغل خاص دیده‌شده‌اند و مجوز تردد به‌صورت محدود صادر می‌شود.
در شرایطی از اجرای طرح محدودیت زوج و فرد ترافیکی در هسته مرکزی شهر کرج می‌گذرد که تاکنون تدابیر لازم و سازوکار منظمی برای اجرای آن در نظر گرفته نشده و مشکلاتی را برای برخی شهروندان به وجود آورده است.
در ادامه سرهنگ غلامعلی شرق در خصوص اعمال طرح محدودیت تردد ترافیکی زوج و فرد در کرج با بیان اینکه این اعمال محدودیت مربوط به کنترل ترافیک نیست، اظهار داشت: این طرح به‌منظور کنترل آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر کرج طی چند روز گذشته برگزارشده است.


رئیس پلیس راهور کرج خاطرنشان کرد: در صورت ادامه روند آلودگی در این کلان‌شهر طرح زوج و فرد از درب منزل اجرا می‌شود.
وی در خصوص اجرای طرح محدوده ترافیکی زوج و فرد در شهر کرج بر اساس کنترل ترافیک یادآور شد: اجرای طرح محدودیت ترافیکی همه‌ساله در ایام پایانی سال و نوروز در هسته مرکزی شهر برگزار می‌شود اما اجرای آن در طول سال باید بر اساس نظر استانداری و شورای ترافیک استان صورت گیرد.
سرهنگ شرق در خصوص صدور کارت تردد در محدوده زوج و فرد برای اقشار خاص مثل خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص صدور این کارت توسط معاونت حمل‌ونقل شهرداری باید صورت گیرد.
وی در ادامه در خصوص آخرین طرح‌های کنترل ترافیکی در کرج خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته دوربین‌های ثبت تخلف ترافیکی در هسته مرکزی کرج نصب‌شده‌اند، اما در حال حاضر ثبت تخلف و صدور قبض جریمه صورت نمی‌گیرد.
رئیس پلیس راهور کرج تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طی روزهای آینده ثبت تخلف و لحاظ شدن جرائم نقدی منظور به این سیستم عملیاتی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =